×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| ۳۵ شهرستان در کشور در وضعیت نارنجی قرار دارد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: براساس اعلام ‌وزارت بهداشت تاکنون ۶۵ میلیون و ۵۶ هزار و ۳۰۰ نفر دز اول، ۵۸ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۱۶ نفر دز دوم و ۳۱ میلیون و ۹۹ هزار و ۱۷۵ نفر، دز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۹۱ دز رسیده است.

روز گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کرونا در کشور به ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۹۶۲ نفر رسید.

تاکنون ۷ میلیون ۳۱۸ هزار و ۱۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ا ترخیص شده‌‌اند و ۴۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

استان سمنان/ مراجعه ۷۵ نفر با علائم مشکوک به مراکز درمانی استان 

حجت‌الله یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: امروز ۷۵ بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به روز گذشته ۱۲ نفر افزایش داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان، ۶۰ نفر مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و ۱۵ نفر نیز مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده است عنوان کرد: تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته یک مورد بوده است که نسبت به روز پیش از آن ۳ نفر کاهش داشته است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، از مجموع این تعداد تست مثبت کرونای در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته سهم شهرستان‌های شاهرود و میامی صفر و سایر شهرستان دیگر استان سمنان نیز یک نفر بوده است.

یحیایی با اشاره اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار در بیمارستان‌های استان سمنان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا بستری شد بیان کرد: مجموع بستری شده‌ها در بخش کرونای بیمارستان‌های استان سمنان نسبت به روز پیش افزایش نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته یک بیمار به صورت سرپایی روند درمانی خود را ادامه دادند عنوان کرد: تعداد بیماران سرپایی در استان سمنان نسبت به روز گذشته ۲ نفر کاهش داشته است.

یحیایی با اشاره به اینکه در شبانه روز خوشبختانه مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان ثبت نشد خاطرنشان کرد: در مجموع ۴ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری‌اند که از این تعداد ۲ بیمار در بیمارستان‌های شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و ۲ بیمار در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری شده‌اند.

وی گفت: در مجموع و با احتساب بیماران مشکوک به کرونا، در شبانه‌روز گذشته ۲ بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده است و این تعداد نسبت به روز گذشته افزایشی نداشت.

استان کرمان/ بستری ۵۱ بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹، تا روز گذشته اظهار داشت: ۱۲ مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد ۳ مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳ مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۵۱ نفر است، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا گزارش شده و مجموع جانباختگان کرونا در استان کرمان به ۵ هزار و ۸۲۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمان را ۲ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۸۵۶ دز واکسن تزریق شده نوبت اول، ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۸۱۷ دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، ۹۳۳ هزار و ۶۳۷ دز واکسن تزریق شده نوبت سوم و ۱۰۳ هزار و ۱۹۶ دز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

استان همدان/ یک مورد مرگ بیمار کرونایی در همدان

علیرضا توقیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از ابتدای شروع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۴۰۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دیروز ۳۴۲ بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۴۰ بیمار مشکوک و مبتلای قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: پنج بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

توقیری به وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های استان اشاره کرد  و گفت: شهرستان‌های تویسرکان و ملایر در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد هستند.

استان اصفهان/ شناسایی ۹۳ بیمار کرونایی  جدید

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آمار بیماری کرونا در استان اصفهان (به ‌جز کاشان و آران ‌و بیدگل)، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۷۱ مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا و کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان ۵۱۳ هزار و ۹۵۲ نفر در استان اصفهان شناسایی شدند.

وی افزود: موارد نمونه گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته (احتمالاً بیمار) ۵۶۰ نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی ۹۳ مورد و هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  با بیان اینکه ۲۱۶ هزار و ۱۱۰ نفر تعداد کل بستری‌شدگان کرونا از ابتدا تاکنون بوده، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان فعلی در بیمارستان‌ها ۱۸۳ نفر است و تعداد بیماران بستری ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان ۳۴ نفر است که از این تعداد ۴۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

عقدک ادامه داد: ۱۱ هزار و ۹۶۰  نفر آمار کل فوت‌شدگان قطعی و شش هزار و ۸۹۷ نفر فوت‌شدگان مشکوک کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان (به‌ جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل) بوده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false