رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در اوکراین شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در اوکراین شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: “چابا کروشی ” از کشور مجارستان که به عنوان رئیس هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل جایگزین عبدالله شهید رئیس هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل از مالدیو شده است، این مطلب را عصر دوشنبه به وقت محلی در آغاز ریاست خود در جمع خبرنگاران بیان کرد.

رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جنگ اوکراین باید متوقف شد. جنگ رفاه بخش نیست. جنگ رنج می آفریند و در تضاد با حقوق بشر است.

رئیس هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل ادامه داد برای پایان دادن به تمامی رنج هایی که جنگ بر جای گذاشته است هر چه سریعتر باید آتش بس برقرار بشود.

این مقام جدید سازمان ملل با تکیه بر راه حل پیشنهادی مجمع عمومی خواستار آتش بس فوری در اوکراین شد و تاکید کرد برای نجات جان انسان ها باید به گفتگو و دیپلماسی بازگشت.

“چابا کروشی ” از کشور مجارستان به عنوان رئیس هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۷ خرداد امسال از طریق اجماع برگزیده شد که از امروز دوشنبه جایگزین عبدالله شهید رئیس هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل از مالدیو شد.

کروشی ریاست هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل را به مدت یکسال برعهده خواهد داشت.

وی از سال ۲۰۱۰ تاکنون به عنوان سفیر دایم مجارستان در سازمان ملل فعالیت داشته و پیش از آن، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ رئیس بخش اول و دوم اروپا در وزارت امور خارجه مجارستان بود و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به عنوان سفیر مجارستان در یونان خدمت کرده بود.

قبل از آن، کروشی به عنوان معاون سفارت مجارستان در تل آویو خدمت می کرد. او همچنین کاردار سفارت مجارستان در امارات متحده عربی بوده است.

بر اساس آیین نامه مجمع عمومی و طبق منطقه بندی جغرافیایی ۲۱ معاون برای رئیس هر دوره مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می شود که معاونان رئیس هفتاد و هفتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل به شرح زیر است:

– منطقه آفریقا دارای شش سهمیه شامل کشورهای بنین، موریتانی، بروندی، کنیا، نیجر و زیمباوه

– منطقه آسیا دارای پنج سهمیه شامل کشورهای مالزی، نپال، تاجیکستان، ترکمنستان و ویتنام

– آمریکای لاتین دارای سه سهمیه شامل کشورهای السالوادور، شیلی و جامائیکا

– اروپای غربی دارای دو سهمیه که استرالیا و رژیم اسرائیل نامزد شده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چون در تمام مناطق جغرافیایی، تعداد سهمیه ها با تعداد نامزدها برابر بود، بنایراین هیچ رای گیری برای انتخاب معاونان صورت نگرفت.

از منطقه اروپای شرقی به دلیل اینکه “چابا کروشی” رئیس هفتاد و هفتمین دوره مجمع عمومی از کشور مجارستان انتخاب شده است، کشوری برای سمت معاونت تعیین نشد.

همچنین پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین بر اساس آیین نامه نیز معاونان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل هستند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false