ارائه خدمات به بیش از ۸۰ هزار زائر اربعین از سوی هلال احمر/ آماده باش کامل سازمان امدادونجات | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ارائه خدمات به بیش از ۸۰ هزار زائر اربعین از سوی هلال احمر/ آماده باش کامل سازمان امدادونجات

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایسنا: مهدی ولیپور درباره خدمات ارائه شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی اظهارکرد: سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از ابتدای شهریورماه تا کنون ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی ثابت و موقت را برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی ایجاد کرده است. در همین راستا نیز در ۱۲ نقطه مرزی نیز قرارگاه مرزی ایجاد شده و ۱۹ فروند بالگرد جمعیت نیز به حالت آماده‌باش درآمده تا در صورت وقوع هر نوع حادثه احتمالی در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شود.

وی با بیان اینکه هفت اردوگاه برای اسکان زائران ایجاد شده است، گفت: همچنین ۱۱۰۰ دستگاه چادر نیز در این مدت برپاشده است. در مجموع این امکانات و تجهیزات از ابتدای شهریورماه تا کنون پذیرای ۸۰ هزار و ۳۲۴ تن از مراجعه‌کنندگان و زائران بوده است. طی این مدت ۳۸ هزار و ۲۱۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند و به ۲۹ هزار ۹۰۰ نفر نیز خدمات درمان سرپایی ارائه شده است.

ولیپور با بیان اینکه ۱۳۹۳ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: از ۱۰ هزار و ۸۱۵ نفر تست قند و فشار خون گرفته شده و ۷۲۰۰عدد ماسک نیز میان زائران توزیع شده است. توزیع حدود ۱۳ هزار بطری آب معدنی، ۱۱۳۰ اسپری ضدعفونی کننده و … از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه امسال توزیع محتواهای آموزشی به زائران را نیز در دستورکار قرار دادیم، گفـت: طی این مدت ۲۶ هزار و ۷۲۰ رسانه آموزشی اعم از بروشور و … توزیع شده است. همچنین ۲۷ هزار و ۱۲۰ نفر نیز تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد که اقدامات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر تا پایان ماموریت اربعین و بازگشت زائران ادامه خواهد داشت و تمامی امکانات در این خصوص به حالت آماده باش کامل درآمده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false