×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اسکان روزانه هزار زائر در موکب شهید عاشوری/ موکب استان بوشهر از سال آینده با همکاری گروه حشد الشعبی در کربلا طی طریق می کند

به گزارش چغادک نیوز؛ حسین سرمشقی: موکب شهید ابوتراب عاشوری روحانی مبارز و پرچم دار انقلاب اسلامی در استان بوشهر از سال ۹۷ جهت خدمات رسانی به زائران کار خود را در کربلای‌ معلی آغاز کرده است.

این موکب تنها موکب استان بوشهر است که بصورت هیات امنایی و با حضور افتخاری جوانان چغادکی اجرا می شود و در سال ۱۴۰۱ این موکب از اول محرم راه اندازی شده و در بحث اسکان، توزیع ناهار، شام، صبحانه و میان وعده پذیرای زائران سراسر کشور و همچنین از کشورهای هند، افغانستان، پاکستان و.. تا ۳۰ ماه صفر است.

موکب شهید عاشوری با ۶۲ خادم الحسین زن و مرد، ۵۲ کادر پزشکی زن و مرد و سه ساختمان دو طبقه با ۳۰ اتاق، شبانه روز پذیرای بین ۸۰۰ الی ۱۰۰۰زائر پیاده روی اربعین در کربلا، شارع عباس، مجلس القضا روبروی مدرسه ام سلمه بوده که این موکب را نسبت به سایر موکب های استان متمایز کرده است.

در این موکب روزانه در هر وعده ۱۵۰۰ پرس غذا، ۵ هزار قرص نان، ۴ هزار لیتر شربت آبلیمو و عرق، بین زائران‌ و موکب های دیگر عراقی و ایرانی توزیع می شود.

در حال حاضر تیم پزشکی با همه تجهیزات لازم با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی این استان بصورت مشترک اقدام به خدمات رسانی پزشکی به زائران می نماید.

همچنین مراسمات فرهنگی نمازجماعت، روضه خوانی، سینه زنی سنتی، زیارت عاشورا و مرثیه خوانی نیز بصورت منظم با حضور مداحان اهل بیت و روحانیون معزز برگزار می شود که باعث ایجاد شور و شعف معنوی زیادی در بین سایر موکب ها شده است.

بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده و اعلام رئیس کمیته هماهنگی و توسعه تسهیلات و خدمات اربعین که اعلام داشته است به مدت ۳ سال همه موکب‌های ایرانی و عراقی همکار باشند و چیزی به نام موکب ایرانی و موکب عراقی نداشته باشیم، مقرر شده است این موکب با همراهی و همکاری گروه حشد الشعبی عراق در سالهای آینده ادامه طریق خواهد کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false