×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
موافقت عراق با پیشنهاد ایران برای تسریع در تردد زائران و اتباع خارجی

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا: «احمد وحیدی» روز پنجشنبه پس از دیدار با همتا و سایرمسئولان عراقی گفت که تسریع در عبور زائران ایرانی از مرز از محورهای مهم گفت وگو با طرف عراقی بود زیرا زائران از مرز ایران به سرعت عبور می‌کنند اما گاهی اوقات به خاطر سیستم های طرف مقابل که معطلی بیشتری دارند در مرز عراق با مشکل روبرو هستیم. حال در این دیدار از طرف عراقی درخواست کردیم تا این روند تسهیل شود که آنها با این درخواست موافقت کردند.

وزیرکشور یادآور شد که مسئولا ن عراقی همکاری خوبی با ما داشتند اما برای رفع مشکلات ایجاد شده به این کشور سفر کردم که دو دیدار با همتای عراقی انجام شد و قرار است دیداری هم با نخست وزیر عراق داشته باشم.

وحیدی اظهارداشت: موضوع دیگر به آنسوی مرزها باز می‌گردد که وسیله نقلیه مناسبی برای انتقال زوار وجود نداشت و برای مرتفع شدن آن قرار شد اتوبوس‌های ایرانی بتوانند از مرز عبور کنند و در مواقعی که طرف مقابل وسیله نقلیه ندارد، ما بتوانیم با استفاده از خودروهای خود مردم را به اولین مرکز تجمعی منتقل کنیم تا زائران از آنجا منتقل شوند که با این پیشنهاد هم موافقت شد.

وی درباره انتقال زائران سایر کشورها ( اتباع مقیم) از مرزهای زمینی ایران نیز افزود: در این زمینه هم مشکلاتی ایجاد شده زیرا در گذشته بنابود از طریق هوایی و کشور خودشان به عراق بروند که طرف مقابل قبول کرد براساس مجوزهایی که از ایران صادر می‌شود، ترانزیت زائران انجام شود.

وزیر کشور درباره گرانی های برخی وسایل حمل و نقل هم گفت که این در دیدار با مقامات عراقی مطرح شد و آنها قول مساعد برای رفع این موضوع را دادند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false