×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تصویب ۶۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی طرح‌های تولیدی و معدنی بوشهر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: علی باستین صبح امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با اشاره به تشکیل این جلسه با هدف کمک به فعال‌سازی و رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی اظهار داشت: در این جلسه برای تسریع در کارخانه گچ‌بری تنگستان راهکارهای لازم ارائه و قرار شد اکتشافات لازم معادن این طرح قبل از صدر مجوز به‌منظور تعیین میزان ذخیره مورد نیاز انجام شود.

وی انجام مطالعات مراحل اول و دوم معدن یاد شده توسط مشاور را از دیگر موارد دانست و تصریح کرد: پس از انجام مطالعه و شناسایی ذخایر معدنی نسبت به صدور مجوز اقدام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تسریع در راه‌اندازی هتل در شهر دلوار را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه هماهنگی لازم برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز انجام شد.

باستین از حل مشکل بدهی مصرف گاز و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کارخانه تولید کربنات کلسیم شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: در این جلسه پرداخت تسهیلات اعتباری چند طرح صنعتی و معدنی تصویب شد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اقدامات خوبی برای تسریع در راه‌اندازی این واحدها و کمک به حل مشکلات آنها صورت گرفت

وی از تصویب تسهیلات اعتباری برای تسریع در راه‌اندازی طرح‌ها و رفع مشکلات آنها خبر داد و تصریح کرد: در این جلسه برای اجرا و تسریع در اجرا ۹ طرح ۶۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به فراهم شدن اشتغال در طرح‌های یاد شده خاطر نشان کرد: در ۹ طرح یاد شده زمینه تثبیت اشتغال ۱۵۰ نفر و پیش‌بینی اشتغال ۳۰۰ نفر در رفع مشکلات آنها برای فعال‌سازی و تأمین سرمایه مورد نیاز واحدها فراهم می‌شود.

باستین حل مشکلات واحدهای تولیدی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بهترین لحظات من زمانی است که موانع سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برداشته شود.

وی ادامه داد: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید نتیجه بخش و رفع کننده موانع تولید باشد و شرایط را برای سرمایه‌گذاری و پیشبرد کار تولید کننده تسهیل کند.

۸ واحد صنعتی راکد به چرخه فعالیت و تولید بازگشت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز رفع موانع تولید یکی از اولویت‌های این مجموعه دانست و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸ واحد صنعتی راکد در این استان احیا شده و به چرخه فعالیت و تولید بازگشته است.

مهدی صفوی احیا واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی را از برنامه‌های امسال دانست و خاطر نشان کرد: هدف‌گذاری امسال احیا ۵۰ از واحد صنعتی راکد و نیمه فعال است که امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکل ۹ واحد تولیدی و صنعتی راهکارهای لازم ارائه و تصویب شد.

وی از افتتاح ۲۰ پروژه صنعتی و معدنی استان در هفته دولت خبر داد و گفت: در هفته دولت یک طرح صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان با اشتغال ۱۱۷ نفر عملیات اجرایی آن آغاز و ۱۹ واحد صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۸۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان همراه با اشتغال ۱۴۳ نفر در استان بوشهر افتتاح و بهره‌برداری شد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false