×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
صادرات ۱۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: علی سلیمانی، صادرات از ۱۱ گمرک استان بوشهر را در سه محور میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها دانست و اظهار داشت: در ۵ ماه امسال ۶۴ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۳۳ میلیون دلار از استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات ۱۰ میلیون تن محموله‌های پتروشیمی از استان بوشهر خاطر نشان کرد: در ۵ ماه نخست امسال حدود ۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۲ و ارزشی ۶۴ درصد نسبت به ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک بوشهر میزان صادرات با احتساب میعانات گازی از گمرکات استان را ۱۲ میلیون و ۱۲۶ هزار تن دانست و تصریح کرد: این محموله‌های صادراتی به ارزش ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۰ و ارزشی ۶۷ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی صادرات بدون میعانات گازی در ۵ ماه امسال را ۱۲ میلیون و ۶۲ هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: ارزش این محموله‌های صادراتی ۶ میلیون و ۱۹۷ هزار تن است که افزایش ۱۰ درصدی در زمینه وزنی و ۶۸ درصد ارزشی نسبت به ۵ ماه نخست سال قبل دارد.

وی از افزایش واردات کالا خبر داد و بیان کرد: در ۵ ماه نخست امسال ۲۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۷۷ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد و ترخیص شده که نسبت به ۵ ماه سال قبل از لحاظ وزنی ۵۳ و ارزشی ۸۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر درآمد گمرکات استان بوشهر در مدت یاد شده را ۲ هزار و ۱۸٫۳ میلیارد تومان دانست و گفت: این میزان درآمد نسبت به ۴ ماه سال قبل ۳۲۲ درصد افزایش یافته است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false