×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
یادتان نرود خادمان ملت هستید

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین: سالاری در سخنان خود هنرمندان را به خودی و غیرخودی تقسیم کرد. امری که تا به حال در سخنان هیچ مدیر دولتی دیده نشده بود. او آب پاکی را مستقیما بر روی دست هنرمندان می‌ریزد و از یار کشی سخن می‌گوید: «برخی از هنرمندان علاقه‌مند به یارکشی هستند، من نماینده هنرمندان نیستم، نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران هستم و باید منویات آن را اجرا کنم. اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت از او حمایت کند. هر فردی که می‌خواهد به جمهوری اسلامی توهین کند، پولش را از همان افرادی بگیرد که به او می‌گویند توهین کند. چه ضرورتی دارد دولت از او حمایت کند؟»

عباس عبدی فعال سیاسی در توییتر خود بخشی از سخنان سالاری و تحلیل خود را از سخنان او منتشر کرد: «معاون وزیر ارشاد: من نماینده هنرمندان نیستم، نماینده دولت جمهوری اسلامی هستم بر چنین رویکردی در دولتی که کارگزار مردم نباشد، حرجی نیست. ولی آیا این جسارت وجود دارد که مانع انتخاب نمایندگان واقعی گروه‌های شغلی از جمله هنرمندان نشوید؟»

توییت عبدی با پاسخ کاربران مواجه شد. یکی از موافقان معاون امور هنری به عبدی پاسخ داد: «یکی از حق ترین و شجاعانه ترین مواضع را اتخاذ کردند. گفتند پول جمهوری اسلامی را پای اهانت کنندگان به جمهوری اسلامی نمیریزیم. آنهایی که میخواهند به جمهوری اسلامی توهین و دهن کجی کنند، پولشان را هم از کسانی بگیرند که از آنها خط میگیرند! دمش گرم.» اما کاربران دیگر در پاسخ به این توییت نوشتند: «این افکار باعث برعکس شدن قضیه می شه و باعث انتشار فرهنگ ریاکاری. منتظر بوجود آمدن قشری هنرمند نما خواهیم بود که برای استفاده از این رانت فرهنگی بوجود خواهد امد . مثل دیگر ریاکاران تو پرانتز محترم که در عرصه سیاست و علم بوجود امده اند.» و کاربردیگر نوشت: «مسئولان دولتی، خادمان ملت هستند و نه نمایندگان شان، فهمیدن این موضوع سخته؟!»

بحث عمده کاربران موافق سخنان سالاری به سلیبرتی‌ها و ندادن مالیات آنان برمی‌گردد. کاربری در این باره نوشت: «کارگر صبح تا شب جون می‌کنه تا باعث پیشرفت کشورشون بشن سر ماه نشده مالیاتشو کسر می‌کنن… هنرمند صبح تا شب سیاه ترین آثار و می‌سازن و عامل اصلی نابودی فرهنگ اصیل ایرانی هستند… از مالیات معافند!!! این همه بی عدالتی مگه می‌شه!؟ کدوم دولت این کارو کرد لعنت بهش و همفکرانش»

یکی از موافقان سخنان معاون امور هنری در صفحه خود نوشت: «در حالیکه خبرگزاری های خارجی روی صحبتهای سالاری مانور می‌دهند، داخلی ها سعی در سانسور آن دارند.!»

کاربر دیگر به قانون اشاره کرده و سخنان معاون وزیر را نقص حقوق شهروندی خواند و با هشتگ رئیسی جلوی نقص حقوق شهروندی را بگیر نوشت: «وزیر ارشاد و معاونین سینمایی و هنری «قانون تأسیس وزارت ارشاد» را نخوانده کنار گذاشته‌اند.

مگر «هدایت،حمایت و نظارت» وظیفهٔ ذاتی ارشاد نیست؟ به چه حقی سیاست غلط خودی و غیرخودی را وارد عرصه فرهنگ و هنر کرده و هنرمندان را ممنوع‌الکار می‌کنید؟»

و کاربری دیگری این حرف را شروع فاسد در سینما خواند: «همین محافظه کاری و عقب نشینی و کتمان حقیقت، سینمای فاسدی می‌سازد که وابستگی امثال حاتمی کیا به آرمانهای انقلاب در جشنواره فجر یک انگ سیاسی تلقی می‌شود و به جای تشویق بابت آن طرد می‌شود.»

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false