×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کتاب «چهارده گام تا بهشت» روانه بازار نشر شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: کتاب «چهارده گام تا بهشت» نوشته سید یوسف پوریزدان پرست توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

انسان برای ماندن در این دنیا آفریده نشده است و سرانجام باید کُره خاکی را ترک و به منزل اصلی و دائمی کوچ کند. انسان عاقل و دوراندیش برای رفتن به سفری مهم، حساس و سرنوشت‌ساز و انتقال از محلی موقت، به مکانی دائمی، یکسری برنامه‌های مقدماتی دارد و خود را متناسب با مکان و مدت اقامت مهیا می‌سازد، تا سالم و مطمئن به مقصد برسد و سفری لذت‌بخش و موفق داشته باشد.

با توجه به اینکه هیچ‌کس گریزی از انتقال به سرای جاوید نخواهد داشت در کتاب «چهارده گام تا بهشت» مراتب این سفر خطیر که به مدت عمر انسان طول می‌کشد، از مبدأ تا مقصد به استناد آیات نورانی قرآن و کلام راه‌گشای اولیای معظم الهی، در چهارده مرحله (گام) به‌صورت ساده و مختصر بیان کند.

این کتاب در چهارده بخش تقسیم شده که در هر بخش به یکی از مراحل سفر نهایی انسان پرداخته است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«شاید برای بعضی، فهم این مطلب سنگین باشد که چطور جهنم، حاصل کارهای بد ما در دنیا خواهد بود. به‌نظر می‌رسد ذکر دو نمونه در قرآن، حتمی بودن آن را تأیید می‌کند و قول خداوند هم که تخلّف ندارد. خداوند در آیه سیزدهم سوره حجرات، غیبت کردن را معادل خوردن گوشت مرده برادر فرد غیبت‌کننده می‌داند، و همین موضوع را پیامبر اکرم عملاً به زنی که در حضورشان غیبت می‌نمود، با خارج شدن قطعه گوشتی از دهان او نشان دادند و فرمودند: اگر این گوشت در شکم او می‌ماند، آتش جهنم او را فرامی‌گرفت.
در جای دیگر، قرآن کریم به‌ناحق خوردن مال یتیم را، با خوردن آتش مساوی می‌داند.

امام حسین هم به مردی که در حضور ایشان از دیگری غیبت کرد، فرمودند: «ای مرد، دست از غیبت بردار؛ زیرا غیبت خورش سگ‌های دوزخ است».

این‌کتاب با ۷۴ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان به تازگی وارد بازار کتاب شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false