×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حلالی: مشکل پرسپولیس با حضور مهاجم خارجی هم حل نمی‌شود/ هاشمی‌نسب چاره‌ای جز رفتن به استقلال نداشت

چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم نوشت : اسماعیل حلالی  درباره دو تساوی متوالی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و فولاد و عدم موفقیت این تیم در گلزنی اظهار داشت: کیفیت ساختار دفاعی پرسپولیس در این دو بازی نسبت به سال قبل بهتر شده بود و موقعیتی به حریفان ندادیم. واقعاً ساختار دفاعی‌ تیم بهتر شده ولی از نظر خلق موقعیت و انتقال توپ از هافبک به حمله ضعف زیادی داریم.

وی ادامه داد: پرسپولیس حتی اگر مهاجم خوب هم بگیرد بازهم از نظر خلق موقعیت مشکل خواهد داشت. درست است برخی بازیکنان تازه به تیم اضافه شده و زمان می‌خواهند تا هماهنگ شوند، ولی در کل این ضعف وجود دارد و باید کار کنیم تا بهتر شویم. این کارها را باید قبلاً انجام می‌دادیم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که این ضعف همچنان وجود دارد. با آوردن مهاجم هم این مشکل حل نمی‌شود؛ درست است شاید مهاجم از خلاقیت خودش استفاده کند ولی باید این ضعف در تیم‌ برطرف شود.

بازیکن پیشین پرسپولیس در واکنش به این موضوع که با وجود ترابی، صادقی و رفیعی انتظارات برای خلق موقعیت از سرخپوشان بالا است، گفت:‌  بله این افراد بازیکنان خلاقی هستند، ولی جابه‌جای‌شان کم است. این نیست که من توپ را از دفاع بگیرم و به دفاع پاس بدهم؛ هزار راه وجود دارد که دفاع تیمی که فشرده بازی می‌کند را باز کنیم. اگر اینطور باشد بارسلونا باید همه بازی‌های را مساوی می‌کرد؛ اما چرا پنج‌ گل می‌زند؟ چون هر مشکلی راهکاری دارد. یا زمان نبوده این کار را نکردند، یا بازیکنان نمی‌توانند این کارها را انجام دهند یا نیاز به زمان برای هماهنگی دارند. امیدوارم مشکل هر چه هست بیشتر کار کنند تا این ضعف برطرف شود. این همه در تمرینات کار می‌کنیم تا روز مسابقه عملکرد خوبی داشته باشیم؛ وقتی روز مسابقه خوب نیستیم یعنی مشکلی وجود دارد. امیدوارم کار بیشتری انجام شود؛ بچه‌ها هم اگر یک بازی را ببرند اعتماد به نفس‌شان بالا می‌رود. در کل تیم خیلی خوبی داریم.

حلالی درباره عملکرد مهدی عبدی که با انتقاد هواداران مواجه شده، عنوان کرد: دلیل اول به خاطر این است که او کم صاحب توپ می‌شود. عبدی خودش هم مشکل دارد؛ اما ما هم اعتماد به نفس به او نداده‌ایم. بازیکن اعتماد را از مربی می‌گیرد؛ وقتی چهار ماه است داد می‌زنیم «مهاجم مهاجم»، دیگر مهاجم خودمان کاری نمی‌تواند کند. اگر بازیکن می‌خواهیم نباید در بوق و کرنا کنیم و مهاجم خودمان را بکوبیم. اگر مهاجم هم بیاوریم و برایش موقعیت ایجاد نکنیم همین است. عبدی مشکلاتی دارد و بازیکن شش دانگ و کاملی نیست؛ اگر کامل بود قیمتش پنج میلیون دلار می‌شد، اما چرا زمانی که از نظر روحی و روانی خوب بود در آسیا و دربی گل می‌زد؟ پس ما هم او را خوب نساختیم. ضعف‌مان را گردن دیگران نیندازیم؛ همان اندازه که بازیکن مقصر است کادرفنی هم تقصیر دارد. وقتی بازیکن را می‌کوبیم و در بازی‌های دوستانه هم به او بازی  نمی‌دهیم، اعتماد را از او می‌گیریم.

  • «با تمام این ایرادها هواداران می‌توانند به پرسپولیس در فصل بیست‌و‌دوم امیدوار باشند»؟ وی در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: تیم‌ فوق‌العاده است، به شرطی که تغذیه و خوراک خوبی به آنها بدهیم و پِلن‌های متفاوتی داشته باشیم. در دو بازی قبل با یک پلن بازی کردیم و این برای پرسپولیس خوب نیست. وقتی در جریان بازی می‌بینیم حریف دست‌مان را خوانده، باید تغییر سیستم بدهیم. با یک پلن بازی می‌کنیم و فقط وقتی بازیکن خسته می‌شود آن را تعویض می‌کنیم؛ این چه فایده‌ای دارد؟

بازیکن پیشین پرسپولیس یادآور شد: پرسپولیس خانه من است و ما همه در یک کِشتی هستیم. دلم می‌سوزد و باید این تیم درست شود و راه حل دارد. در انتقال توپ از هافبک به خط حمله خیلی ضعیف هستیم؛ این راه‌حل دارد و باید شب و روز کار کنیم. تیم خیلی خوبی داریم و می‌شود درستش کرد. یک بازی را ببریم اعتماد به نفس بالا می‌رود و نتیجه می‌گیریم، ولی این ایرادها که گفتم وجود دارد. ما که نباید فقط «به‌به و چه‌چه» کنیم، اتفاقاً کادرفنی وقتی ایراد تیمش گفته می‌شود باید خوشحال باشد. زمان برانکو هم یک ایراد داشتیم و روی ضربات ایستگاهی آسیب‌پذیر بودیم. این ساختار در اواخر برانکو و بعدش بهتر شده بود. اکنون هم ساختار دفاعی خوب شده  است. باید نقاط قوت را بگوییم و در کنارش ضعف‌ها را هم ببینیم. در دو بازی کلاً چهار موقعیت نصف و نیمه درست کردیم و اسم این اتفاق، مشکل گلزنی نیست. پرسپولیس وقتی می‌تواند پیروز از زمین بیرون بیاید که در هر نیمه پنج موقعیت درست کند.

حلالی در واکنش به فحاشی هواداران پرسپولیس به مهدی هاشمی‌نسب گفت: اتفاق خوبی نیست؛ باید اجازه دهیم هر فردی دوست دارد در زندگی خودش تصمیم بگیرد. او در پرسپولیس بازی کرده و رفته و همه چیز هم تمام شده است. تماشاگران باید خویشتنداری کنند. من با مهدی زندگی کرده‌ام و در جریان انتقالش به استقلال بودم. خیلی‌ها شاید ندانند چه اتفاقی افتاده است. شرایطی برای هاشمی‌نسب ایجاد شد که راهی جز جدایی نداشت. هواداران یک مقدار در تصمیم‌گیری عجله می‌کنند. درست است او به استقلال رفت و بعد هم به پرسپولیس گل زد، اما انگار همه این‌ها مثل یک سناریو به یکدیگر وصل شده بود. شاید اگر مهدی به عقب برگردد در دلش راضی به آن کار نباشد، ولی چون می‌بیند به او ناسزا می‌گویند این حرف‌ها را می‌زند. مهدی را خوب می‌شناسم؛ در آن زمان یک راه بیشتر نداشت. نباید دیگر خیلی به این حاشیه‌ها دامن زده شود. هواداران پرسپولیس باید تیم حریف را هم تشویق کنند. این تیم باید آنقدر فنی قوی باشد که حریفان مقابل آن زانو بزنند، نه اینکه شعار بدهند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false