×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
منتظر اجازه مکتوب طرف عراقی برای عبور زائران اربعین از مرز بدون گذرنامه مدت‌دار هستیم

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم، سردار “حسین اشتری‌” امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه انتظامی اظهار کرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام (ره) درود و رحمت می‌فرستیم و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی، هشت سال دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت به ویژه سپهبد شهید ” حاج قاسم سلیمانی”، همرزمانش و شهدای عرصه اطلاع‌رسانی و خبر را گرامی می‌داریم.

وی با آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی روزافزون برای مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” افزود: ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

گرامیداشت یاد  شهدای عرصه رسانه

فرمانده کل انتظامی کشور با خیرمقدم به اصحاب رسانه و خبرنگاران عنوان کرد: با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان “آوینی”، “صارمی” و همه شهدای رسانه، به شما خبرنگاران و اصحاب رسانه، روز خبرنگار را تبریک عرض می‌کنم.

سردار اشتری ادامه داد: حضور در جمع خبرنگاران را فرصت بسیار مغتنمی می‌دانم و یکی از جلساتی که بنده مشتاق حضور در آن هستم نشست با شما عزیزان تلاشگر عرصه اطلاع‌رسانی و خبررسانی است.

خبرنگاری؛ رسالت ارزشمند

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” درباره اهمیت جهاد تبیین مطرح کرد: شما عزیزان خبرنگار رسالت بسیار ارزشمندی دارید و می‌توانید در خط مقدم جهاد تبیین و نهضت روشنگری ایفای نقش کنید.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به تلاش دشمن برای القاء یاس و ناامیدی با تکیه بر جنگ ادراکی و شناختی مطرح کرد: امروز دشمن در صدد القاء یاس و ناامیدی در جامعه است و تلاش دارد که پیشرفت ها و توانمندهای عظیم انقلاب اسلامی را در طول این چهل و اندی سال انکار کند.

امیدآفرینی با تبیین پیشرفت‌های عظیم کشور

سردار اشتری با اشاره به دستاوردها و موفقیت‌های روزافزون انقلاب اسلامی مطرح کرد: امروز ما در عرصه‌های مختلف در کشور پیشرفت‌های شگرف و شایانی داریم و یکی از وظایف شما اصحاب رسانه تبیین و تشریح پیشرفت‌های عظیم کشور و امیدآفرینی به مردم است.

خبرنگاران؛ پل ارتباطی جامعه و پلیس

وی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه را همکاران خود می‌دانیم، یادآور شد: خبرنگاران عزیز، امین مردم ، پل ارتباطی جامعه و پلیس هستند و ضمن انعکاس تنوع ، گستردگی و پیچیدگی ماموریت‌های پلیس می‌توانند نظرات، پیشنهادات و مطالبات مردم و جامعه را به ما منعکس کنند و باعث بهبود پیشبرد ماموریت‌های انتظامی شوند.

آگاهی بخشی به مردم درباره روند امنیت بخشی

این مقام ارشد انتظامی با الزام دانستن آگاهی مردم از خدمات دهی پلیس برای نظم و امنیت بخشی به جامعه خاطر نشان کرد: ما به دنبال کار تبلیغی و نمایشی نیستیم اما آگاه سازی مردم از ماموریت‌های پلیس می‌تواند در همراه سازی و جلب مشارکت‌های مردم با پلیس  بسیار کارساز واقع شود و ان شاء الله تحقق این مهم با همکاری روزافزون اصحاب رسانه با مجموعه انتظامی محقق شود.

سردار اشتری با بیان اینکه پلیس با تمام شئونات زندگی مردم در ارتباط است، بیان کرد: انتظامی کشور یک مجموعه خدمات ده و نظم و امنیت آفرین است و به واسطه ماهیت و ذات انتظامی، سازمانی هستیم که با مردم تعاملات دو سویه و گسترده ای داریم و این مهم را برای خودمان فرصت می‌دانیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به پیام مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” همزمان با هفته انتظامی در سال ۱۴۰۰ مطرح کرد: معظم له در بیاناتی گوهربار، نیروی انتظامی را یکی از ستون‌های استوار امنیت برشمردند و فرمودند:” این نقش در سال‌های اخیر برجستگی‌های بیشتری داشته است”.

تاکید بر خدمت رسانی روزافزون به مردم

سردار اشتری با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس برای خدمت به مردم و آرامش آفرینی در جامعه مطرح کرد: امروز خدمت به مردم بهترین راه مبارزه با دشمنان این مرز و بوم است و بنده به آحاد فرماندهان، افسران ، درجه داران و نیروهای پلیس بر خدمت روزافزون به مردم تاکید ویژه ای دارم.

پلیس حافظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب

فرمانده کل انتظامی کشور، پلیس را حافظ ارزش ها و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی معرفی و بیان کرد: مجموعه انتظامی کشور یک نهاد انقلابی، برخاسته از مردم است و پلیس در تراز انقلاب اسلامی باید حافظ ارزش ها و دستاوردهای نظام اسلامی باشد.

سردار اشتری یادآور شد: با وجود دستاوردهای مطلوب پلیس در پیشبرد ماموریت‌های متنوع و گسترده و تلاش برای تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی، تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و برای کم کردن این فاصله تلاش روزافزون می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز پلیس پاسخگو و خادم مردم است، تاکید کرد: در رسیدگی به پرونده ها تبعیضی قائل نیستیم و خدمت به آحاد مردم را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و این مهم را در برهه‌های مختلف به اثبات رسانده ایم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ماموریت پیش روی پلیس طی روزها و هفته‌های آتی مطرح کرد: یکی از ماموریت‌های عظیم، خطیر و مهم پلیس در راهپیمایی بزرگ و معنوی اربعین حسینی (ع) است به طوری که بیش از ۳۰ هزار نیروی پلیس با امکانات و تجهیزات حداکثری برای خدمت به زوار آقا ابا عبدالله الحسین (ع) به مرزها اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش حداکثر پلیس برای تسهیل تردد زوار اربعین، گریزی بر اقدامات انتظامی در این حوزه زد و مطرح کرد: صرفا فرماندهی یگان‌های ویژه فراجا با اعزام ۱۲ هزار نیرو به مرزهای تردد زوار، آماده خدمت رسانی به زائران عزیز است.

انجام روزانه بیش از ۳۰ هزار ماموریت

سردار اشتری ادامه داد: روزانه بیش از ۳۰ هزار ماموریت را عملیاتی و اجرایی می‌کنیم در حالی که در بسیاری از موضوعات، پلیس حلقه نهایی محسوب می شود؛اما ما برای حفظ ارزش‌ها و دستاوردها معطل ایفای نقش دیگرسازمان ها و دستگاه‌ها نمی‌مانیم.

تلاش پلیس برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب

وی با اشاره به تلاش پلیس برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مطرح کرد: در این حوزه پلیس بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود در میدان عمل حضور فعالانه دارد و با مصدایق ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی قاطعانه برخورد می‌کند و در این میان با هجمه دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب عقب نشینی نمی‌کند هر چند که لازم است همه دستگاه‌های مسئول پای کار باشند.

وارونه سازی واقعیت‌ها و هجمه به پلیس

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمن برای وارونه سازی بسیاری از واقعیت ها و ایجاد هجمه علیه پلیس تاکید کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در شفاف‌سازی بسیاری از این شایعات و هجمه ها نقش موثری داشته باشند.

سردار اشتری تاکید کرد: اقتدار پلیس به منزله اقتدار کشور است ما براقتدار توام با عدالت و مهربانی معتقدیم و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” در سال ۹۹ که فرمودند :” مردم عزیز قدردان پلیس هستند و امروز اقتدار و مهربانی توامان در انتظامی احساس می‌کنند” بر تحقق این مهم اصرار داریم .

وی با بیان اینکه پلیس جز لاینفک جامعه است، تاکید کرد: به عنوان برادر یکایک شما خبرنگاران عزیز و خادم مردم باید بگویم که پلیس تمام تلاشش را برای صیانت از جان، مال، ناموس و امنیت مردم می‌کند و در این مسیر نیز لحظه ای کوتاهی و عقب نشینی نمی‌کند.

سردار اشتری با گریزی بر کسب رتبه دوم پلیس طی یک افکارسنجی و نظرسنجی برون سازمانی مطرح کرد: این نظرسنجی بیانگر اعتماد قابل قبول مردم به پلیس است و ما قدردان این مهم هستیم و تلاشمان را برای خدمات دهی روزافزون انجام می‌دهیم.

امکان تردد زائران ایرانی که گذرنامه‌هایشان اعتبار ندارد

وی با اشاره به برنامه‌ریزی فراجا برای مراسم اربعین امسال تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر مأمور پلیس در مرزهای رسمی برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) مستقر خواهند شد و قرار است از پهپادها برای پایش تصویری مرزها استفاده شود که این موضوع را با کشور عراق هم مطرح کردیم و به‌دنبال این هستیم که زائران بتوانند با کمترین هزینه و اذیت به زیارت اربعین بروند.

فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: طرف عراقی به‌صورت شفاهی اعلام کرده است که تردد زائران ایرانی که گذرنامه‌هایشان اعتبار ندارد با مهر امکان‌پذیر است اما این را هنوز عراق به ما کتباً اعلام نکرده است.

هوشمندسازی پلیس

فرمانده کل انتظامی کشور تحقق پلیس هوشمند و هوشمندسازی را یکی از رویکرد‌های جدی در انتظامی کشور بر شمرد و مطرح کرد: گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده و همزمان با هفته فراجا در سال جاری از سایر اقداماتمان در حوزه هوشمندسازی رونمایی می‌کنیم.

وی با اشاره به بهره گیری از نظرات و پیشنهادات فرهیختگان، نخبگان و برجستگان حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف و ماموریت‌های بهتر پلیسی، تناسب جرم و مجازات را یکی از راهکارهای قانونی برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی دانست و مطرح کرد: هر چند که ما معتقد به اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه هستیم اما به هرحال لازم است که  برموضوع تناسب جرم و مجازات تمرکز ویژه ای توسط قانون‌گذار صورت بگیرد.

سردار اشتری با اشاره به عزم جدی پلیس برای برخورد با جرایم خشن به ویژه مقابله با اراذل و اوباش عنوان کرد: به هیچ عنوان به اراذل و اوباشی که با قمه و قداره به دنبال عربده کشی هستند اجازه جولان نمی‌دهیم؛ معتقدم که اگر کسی در محلی با قمه و قداره عربده کشی می‌کند و با حضور و دستور پلیس تسلیم قانون نشود بایستی در همان محل دست قمه کش او قطع شود .

وی با اشاره به برخورد قاطع پلیس در برابر متجاوزان به ناموس مردم عنوان کرد: بنده از مامور وظیفه شناس و متعهد که در چارچوب قانون و مسئولانه به وظیفه اش عمل کرده حمایت می‌کنم و از طرفی با ماموری که به هر دلیلی تخلفی داشته نیز برخورد می‌کنم.

قدردانی از سردار “حاجیان” و سرهنگ “عباسی”

فرمانده فراجا در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر اصحاب رسانه را همکاران خود نامید و از سردار ” مهدی حاجیان”؛ معاون فرهنگی اجتماعی فراجا و سرهنگ “صمد عباسی”؛ رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا قدردانی کرد و گفت: شاهد تعاملات خوب معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا با خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم و از اقدامات سردار حاجیان، سرهنگ عباسی و همکارانشان در مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت فرهنگی اجتماعی قدردانی ویژه می‌کنم.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران و خبرنگاران حوزه انتظامی تجلیل شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false