×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲۵۹۷ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی استان بوشهر مصوب شده است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا ، رسول زارعی روز چهارشنبه در نشست مجموعه مدیران اقتصاد و دارایی استان بوشهر افزود: براین اساس از اول سال تاکنون از این محل اعتباری ۵۷۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی این استان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: همچنین از سرجمع اعتبار مصوب شده از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، حدود ۹۷۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه های حوزه نفت است.

زارعی ادامه داد: این پروژه های نفتی که بیشتر در عسلویه و کنگان اجرا می‌شوند در سطح کارگروه‌های مربوطه در وزارت نفت مجوز می‌گیرند و افزون براین باید در کارگروه استانی نیز مصوب و مجوز لازم را بگیرند.

وی اظهار کرد: بیشتر این پروژه‌ها و طرح‌های مصوب شده در بخش نفت شامل پروژه های دانش بنیان هستند که با توجه به تحریم‌ها این بخش به شدت به این پروژه ها نیاز دارد که پیشتیبانی و حمایت می شوند.

به گفته زارعی، براساس بررسی ها، استان بوشهر استان دوم در سرانه سپرده بانکی و با رشد ۹۴ درصدی پرداخت تسهیلات رتبه نخست کشور در رشد پرداخت تسهیلات بانکی را از آن خود کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر با اشاره به بهبود رتبه استان در پرداخت تسهیلات گفت: رتبه این استان در پرداخت تسهیلات از رتبه ۲۲ در سال ۹۹ به رتبه ۱۴ در سال ۱۴۰۰ ارتقاء یافته است.

وی همچنین یادآور شد: استان بوشهر در بخش پرداخت تسهیلات بانکی رشد ۱۲۶ درصدی داشته است.

زارعی با اشاره به راهبرد مدیریت ارشد استان در خصوص توجه به رشد سهم تولید و رونق کسب و کار در استان بوشهر گفت: براساس آمارها، رشد سهم بخش تولید در تسهیلات بانکی در این استان از ۲۷ به ۳۸ درصد افزایش یافته و سمت و سوی پرداخت تسهیلات بانکی کمک به تولید و حمایت از اشتغال بوده است.

وی گفت: استان بوشهر از استان‌های پیشرو در انجام اقدامات لازم برای رونق فضای کسب و کار است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان بوشهر یادآور شد: همچنین با طراحی سامانه هایی که کار را سرعت و سامان می‌دهد تلاش شده روند گرفتن مجوزها، واگذاری زمین و سرمایه گذاری ها به نحو مطلوب و در کمترین زمان انجام شود.

وی اظهار کرد: انتقال حساب بانکی شرکت‌ها و صنایع مستقر در استان در راستای  استفاده از این ظرفیت و مزیت‌های این شرکتها در داخل استان ضروری است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false