×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شهید عراقی نمونه تربیت یافته مدرسه قرآن و عترت است

به گزارش چغادک‌نیوز به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین ابوترابی فرد روز پنجشنبه در مراسم یادواره ۴۲۰ شهید شهرستان کنگاور که با محوریت شهید «بهاالدین محمدی عراقی» در حسینیه شهدا کنگاور و با حضور آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده رهبر انقلاب در قم و استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هر پدیده زنده ای و هر موجودی در عالم در معرض تهدید قرار دارد و انسان و جامعه دینی از این تهدیدها در امان نیست و اگر این تهدیدها جدی گرفته نشود و مدیریت نشود حیات انسانی در خطر جدی قرار می گیرد.

وی افزود: جامعه اسلامی برای دفاع از مرزهای جغرافیایی خود و تهدیدهای دشمن نیازمند افراد ایثارگری است که باید خود را فدای دفاع از مرزهای جغرافیای دنیای اسلام کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدای تعالی در قرآن کریم راه مدیریت تهدید را تبیین فرموده است، تصریح کرد: اقتدار امروز دنیای اسلام در مهارت قدرت نظامی دنیای استکبار و سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی فقط با ثمره مجاهدت‌های مردان بزرگ اسلام صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: طبق آیه قرآن کریم شایسته است که گروه‌هایی از جوانان هوشمندانه و با استعداد و وارسته برای فهم معارف دین همواره آماده شرفیابی به محضر پیامبر اعظم با ایثار و از خودگذشتگی و شهادت باشند تا در نهایت به معارف اسلام و فهم ناب نائل شوند.

وی گفت:‌ آنچه امروز در عراق، سوریه، فلسطین، بحرین و لبنان و دنیای اسلام به مشتی گره‌زده و گلوله‌ای آتشین تبدیل شده تا به سینه دشمن وارد شود امیدی بوده که مقام معظم رهبری وارد کرده که این امید دستاورد هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی هوشمندانه جوانان و مردان و زنان این مرز و بوم بوده است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ایران راه برای امت اسلام قهرمانان فلسطین فراهم کرده نقش سپاه قهرمان و ارتش جمهوری اسلامی در آفرینش این اقدرت نقشی بی بدیل است فرماندهی مبتنی بر عقلانیت دانش معرفت ایمان رهبر فرزانه انقلاب شکل گرفته است

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حوزه دوم در معرض تهدید؛ اندیشه، ایمان، اخلاق و ارزش های اخلاقی و رفتاری برای جامعه دینی است.

وی گفت: تأکید قرآن بر تربیت فقها برای جایگاه و نقش مهم و کلیدی فقها است که آنها در پاسداری از جغرافیای دنیای اسلام و مرزهای اندیشه و تفکر دینی ایفای نقش کرده‌اند و اگر این نقش آنها نبود قطعا هویت فعلی هم وجود نداشت.

امام جمعه موقت تهران افزود: هویت ایران اسلامی دستاورد قرن‌ها تلاش اندیشمندان اسلامی و بزرگان دین است.

وی یادآور شد: خاندان پر افتخار محمدی عراقی در این خطه این نقش را به زیبایی ایفا کرده اند.

رهبر انقلاب از خانواده عراقی به عنوان خانواده پربرکت یاد کرده اند 

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه عملیات ترور شهادت شهید بهالدین توسط سه منافق طراحی و اجرا می شود، اظهار داشت: وی به دلیل اینکه با مردم به خصوص جوانان کرمانشاهی ارتباطات عمیق فکری داشت و از تاثیر کلام و نفس فوق العاده برخوردار بود و قدرت تاثیرگذاری در جامعه بر همگان مشهود بود، مورد ترور قرار گرفت.

وی برنامه ریزی، کیاست، علم، دیانت، تقوا و داشتن انگیزه بالا برای اِنظار جوانان را از دیگر ویژگی های برجسته شهید آیت الله بهاالدین عراقی برشمرد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: علمای برجسته استان کرمانشاه از جمله شهید محراب حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی و آیت الله عراقی و دیگر علما فضا را برای تحول و بازگشت به هویت دینی و اسلامی هموار کردند که امروز بر سر این سفره نشسته ایم و باید از این سفره حراست کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در خاتمه سخنان خود یادآور شد: امنیت پرافتخار جمهوری اسلامی که امروز برای جهان اسلام نیز به ارمغان آورده به خاطر شاگران مدرسه فقاهت از جمله اشرفی اصفهانی ها، حاج آقا بزرگ ها و بهاالدینی ها می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false