×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خیاطیان: لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ، محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران، در‌گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ، درباره اقدامات دولت در امر مردمی‌سازی، اظهار داشت: گفتمان دولت عدالت و جمهوریت است، زمانی که می‌خواستیم این گفتمان را انتخاب کنیم درباره اهداف و برنامه‌های آن و همچنین کنش رفتاری رئیس‌جمهور بررسی‌های متعددی انجام دادیم. آقای رئیسی رئیس جمهور یک شخصیت مردمی هستند و این نه فقط برای یکی دو سال گذشته بلکه سالیان متمادی سلوک ایشان اینچنین است.

وی افزود: ما در مرکز بررسی استراتژیک یکی از ماموریت‌های خود را درباره مردمی‌سازی در ۳ سطح دنبال می‌کنیم؛ یکی بحث گفتمان،‌ ادبیات سازی در این باره که در مبانی دینی و مبانی انقلاب و امامین انقلاب این مسئله چه جایگاهی دارد. سطح بعدی ارتباط اجتماعی دادن به موضوع مردمی‌سازی است و ما نمی‌خواهیم این مسئله در حد شعار و گفتمان باقی بماند و دنبال این هستیم ترجمه این گفتمان  را در سطح‌های مختلف تبیین و دنبال کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری افزود: به عنوان مثال یعنی مردمی‌کردن اقتصاد چه کارکرد و اقداماتی نیاز دارد. به عنوان مثال بحث تعاونی‌ها را مطرح کردیم تا مردم در صحنه اقتصاد جدی‌تر حاضر شوند. اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدنظر ماست و الان زمان اقدام است. دولت باید به معنای واقعی کلمه در مردمی‌کردن اقتصاد اقدام موثر داشته باشد.

خیاطیان خاطر نشان کرد: رویکرد سوم بحث رصد پایش است که بعد از طرح گفتمان و ادبیات‌سازی چه مسائلی در امور اجرایی نیاز است. به معنای واقعی حضور مردم در صحنه شکل بگیرد.

وی افزود: این مسئله دو کارکرد دارد؛ یکی فعال‌سازی ظرفیتهای مردمی در حوزه‌های مختلف که در حد بیان نبوده و دارای دستاورد است. کار دیگر اینکه نیاز است مسئولان و مدیران بتوانند پاسخ نیازهای خود را در برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها پیدا کنند. این نمایشگاه از طرفی ظرفیت‌ها را نمایش می‌دهد و از طرف دیگر مدیران برای نیازهای خود راه‌حل پیدا می‌کنند. زمان اینکه  از ظرفیت‌ گروه های خاص استفاه شود به سر آمده و باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده و وارد میدان شوند و این نمایشگاه تجلی بزرگی از ظرفیت‌های بی‌پایان مردمی است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false