وزیر اقتصاد: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ فشار رفاهی جدی به مردم وارد شد/ “سیاست‌های تورمی دولت” آینده روشنی دارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وزیر اقتصاد: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ فشار رفاهی جدی به مردم وارد شد/ “سیاست‌های تورمی دولت” آینده روشنی دارد

به گزارش از چغادک نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید‌احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ظهر امروز در جلسه با فعالان اقتصادی استان کرمان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که از بین شاخص‌های کلان اقتصاد، آن موردی که بیش از همه در وضعیت نامطلوب قرار دارد و باید مورد علاج فوری قرار بگیرد، تورم و بی‌ثباتی در نظام قیمت‌هاست.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی در بازار در سنوات اخیر گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ نرخ تورم بالایی را شاهد بودیم که موجب فشار رفاهی بر خانوارها، مصرف‌کننده و مردم شد که برنامه‌ریزی و چشم انداز فعالیت سرمایه گذاری و تولید را کاملا دستخوش تغییر و تحولات کرده و باعث شده که ندانیم خود را برای چه قیمت و هزینه‌ای آماده کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از همه چیز بنا داریم از تمام ابزارها استفاده کنیم تا تورم را کاهش بدهیم و این هدف‌گیری دولت در ستاد اقتصادی است، گفت: از خود دولت این کار شروع شده و تلاش کردیم کسری بودجه با محدود کردن دولت تامین شود نه با فشار آوردن بر مردم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه از فرار مالیاتی جلوگیری خواهیم کرد تا بخشی از کسری بودجه دولت تامین شود، ادامه داد: سیاست‌های تورمی دولت، آینده روشنی دارد و در آینده به مردم و تولیدکنندگان کمک خواهد کرد افزود: هدف دوم دولت بعد از کنترل تورم کمک به تولیدکنندگان در کشور است تا فقط واردکننده نباشیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از نیروی متخصص جوان کشور و دانش روز باید تولید کشور را افزایش داد و حتماً از این مهم حمایت خواهیم کرد، ادامه داد: تسهیل در اخذ مجوزات را حتما پیگیری خواهیم کرد.

خاندوزی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت که مالیات آنها در استان دیگر وصول می‌شد مالیات آنها به شهرهای محل تولید برگشت داده می‌شود تا انتفاع آن به شهرداری‌های همان منطقه برسد، افزود: نقدینگی در کشور کم نیست اما باید با اعتمادسازی در اختیار فعالیت‌های سودآور اقتصادی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید میزان مالیاتی برگه تشخیص را دور از مستندات صادر کنند که بخش خصوصی کمتر درگیر مشکلات این چنینی باشد، گفت: عوامل بازدارنده تولید باید کم شود و حتماً از آن حمایت خواهیم کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false