×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
درگیری ۲۶ استان کشور در سیل اخیر/ رئیس سازمان مدیریت بحران: برآورد خسارات نیازمند ۲ هفته زمان است

به‌گزارش چغادک‌نیوز به نقل ازتسنیم، محمدحسن نامی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل در کشور در هفته‌های اخیر اظهار داشت: ۲۶ استان شامل هزار و ۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش درگیر بحران سیلاب شدند.

وی افزود: میزان خسارت وارده مشخص نشده چرا که باید کارشناسان کشاورزی خسارات وارده به باغات، زمین‌های کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها و احشام را برآورد کنند که این کار احتمالا دو هفته زمان می‌برد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در خصوص خانه‌های مردم و سایر اماکن که تخریب شده کارشناس بنیاد مسکن باید خسارت را برآورد کند همچنین راه و شهرسازی خسارات وارده شده به ویژه پل‌هایی که تعداد آنها زیاد است باید توسط کارشناسان راه و شهرسازی برآورد خسارت شود بنابراین تا یک هفته آینده نمی‌توان میزان دقیقی از خسارت را اعلام کنیم.

نامی عنوان کرد: آنچه که برای ما مهم است مدیریت خوبی بود که در اکثریت استان‌ها انجام شد همچنین در همین استان مدیریت و اطلاع رسانی خوبی وجود داشت و مردم تقریبا مطلع بودند هر چند در بعضی از استان‌ها هدایت اجباری هم وجود داشت که آنها را از مسیر سیل خارج کنند چرا که مردم حاضر به ترک خانه‌های خود نبودند یا حتی حاضر نبودند خودروی خود را ترک کنند بنابراین در اینجا نیاز به هدایت اجباری بود به ویژه در مناطقی که عشایر زیادی وجود داشت و عشایر عموما در کف دره‌ها وجود داشت که همه آنها بالا آمدند.

وی بیان کرد: مدیریت خوب سبب شد خسارت زیادی به ما وارد نشود برای ما جان یک انسان مهم است و اینکه به یک باره گفته شود ۷۸ نفر از عزیزان ما جان خود را از دست دادند قابل قبول نیست البته آمار به نوعی درست نیست خیلی‌ها تلاش می‌کنند کسانی که به واسطه مشکل دیگری فوت کردند به این آمار اضافه کنند ولی این آمار زمانی قابل قبول است که بر اساس تخریبی که سیل به وجود آورده انجام گرفته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در غرب اروپا سیلی آمد که ۱۸۴ نفر کشته و حدود هزار و ۵۰۰ نفر مفقودی با همان فوتی وجود داشته است که بی بی سی یک بار بیشتر این را اعلام نکرد در صورتی که بی بی سی ۱۰۸ بار خبر کشور ما را اعلام کرد و در مجموع ۳۰۰ مرتبه توسط خبرگزاری‌ها اعلام شد.

نامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اصحاب رسانه کشور بسیار خوب خبرها را منتقل می‌کردند همچنین اخبار تهدید را به موقع اطلاع‌رسانی کردند و بسیاری از خواسته‌های مردم به ما رسانده می‌شد، ما در استان مرکزی حضور پیدا کردیم که هم با مردم دیدار داشته باشیم و هم از میزان خسارات مطلع شویم.

وی تصریح کرد: برای کسانی که خانه‌های آنها تخریب شده و زمان بیشتری برای ساخت مسکن نیاز است اسکان موقت انجام می‌شود چرا که تا مدت یک سال ممکن است زمان نیاز داشته باشد حتی اگر کسی خانه‌ نداشته باشد برای آنها خانه اجاره می‌شود همچنین پول پیش و کرایه آنها هم پرداخت می‌شود تا زمانی که خانه‌های آنها ساخته شود چرا که اگر  قرار باشد خانه‌ای با مقاومت بالا ساخته شود حداقل یک سال طول می‌کشد که همه این موارد در نظر گرفته شده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false