×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جهش بزرگ اقتصادی در استان/ هیئت عالی رتبه کشور عمان از مرکز قرنطینه دام بوشهر بازدید کرد

به گزارش چغادک نیوز: روز گذشته هیئت عالی‌رتبه دامپزشکی وزارت کشاورزی شیلات و منابع آبی کشور عمان و نماینده عمان در سازمان بهداشت جهانی دام از مرکز قرنطینه دام در بوشهر بازدید کردند.

نشست با مسئولان دامپزشکی استان بوشهر و بازدید از اسکله‌های صادراتی و دیگر مراکز مرتبط با حوزه دامپزشکی بوشهر از دیگر برنامه‌های این گروه عمانی در استان بوشهر است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در حاشیه این بازدید اظهار داشت: امروز با هماهنگی‌های صورت گرفته، تعدادی از مدیران دامپزشکی کشور عمان و هیئت همراه جهت تسهیل و اطمینان بخشی صادرات دام به کشور عمان از قرنطینه دام استان بوشهر بازدید کردند.

مرتضی بحرانی اضافه کرد: در این مرکز دام‌هایی که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند، قرنطینه شده و سپس به مقصد صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام و طیور در سطح استان بصورت مستمر در حال انجام است، بیان کرد: در این مرکز ۱ دامپزشک تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مستقر بوده و بر اساس استاندارهای لازم در این مرکز قرنطینه شده و سپس ارسال می شود.

بحرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات دام ممنوع بوده که در آینده ای نزدیک شرایط برای صادرات فراهم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم پشتیبان خوبی برای جام جهانی نیز در صادرات دام باشیم ، عنوان کرد: مرکز قرنطینه دام بوشهر مورد تایید ایران و قطر می باشد و با تأییدات هیات عمانی نیز شرایط برای صادرات دام به این کشور نیز تسهیل خواهد شد.

وی بازدید از بندر بوشهر، آزمایشگاه‌ها و مراکز مربوطه را از مهمترین اهداف این سفر و بازدید عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در این بازدید اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف است که تلاش می‌شود زمینه حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

احمد دشتی‌زاده با اشاره به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته برای مرکز قرنطینه دام در استان بوشهر، از تلاش برای ایجاد بزرگترین کشتارگاه و سردخانه دام جنوب کشور با سرمایه گزاری ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این سردخانه سرمایه گزار قرار است گوشت منجمد را از استرالیا وارد کشور نموده و مازاد بر نیاز را به کشور های عربی صادر نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه حمایت از سرمایه گذاران اقدامات بسیاری صورت گرفته و قرار است هیاتی از کویت و امارات نیز از ظرفیتهای استان بویژه قرنطینه دام بازدید نمایند که باعث جهش بزرگ اقتصادی در استان خواهیم بود./انتهای پیام

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false