شیب ابتلا به کرونا در استان بوشهر صعودی شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
شیب ابتلا به کرونا در استان بوشهر صعودی شد

به گزارش چغادک نیوز حسن ملکی‌زاده در گفت‌وگو با  تسنیم با بیان اینکه ابتلا به کرونا در استان رو به افزایش است اظهار داشت: به سبب ساده‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در ایام تعطیلات روند ابتلا به کرونا در استان صعودی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در اول فروردین‌ماه روند ابتلا به کرونا نزولی شد تصریح کرد: تعداد بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در نخستین روز از سال جدید به ۴۲ بیمار رسید.

وی از افزایش دو برابری بیماران بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۸۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که نسبت به اول فروردین افزایش بیش از دو برابری دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تعداد بیماران بخش کرونایی مراکز درمانی استان نسبت به روز گذشته ۱۰ نفر افزایش یافته و این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ بیمار جدید کرونایی بستری شده‌اند.

ملکی‌زاده از بستری ۱۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید و تعداد جان‌باختگان این بیماری از زمان شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ تاکنون دو هزار و ۱۵۱ نفر است.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۲۳ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی استفاده مکرر از ماسک و شستشوی دست‌ها با آب و صابون را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس دانش‌آموزان و فرهنگیان به موارد بهداشتی توجه کنند.

ملکی‌زاده واکسیناسیون کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تاکنون واکسن کرونا به ۸۴٫۸ درصد نوبت اول، ۷۸٫۳ درصد نوبت دوم و ۳۴٫۹ درصد نوبت سوم به جامعه هدف تزریق شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۰ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که امید می‌رود با بازگشایی مدارس استقبال دانش‌آموزان در تزریق واکسن افزایش یابد.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false