×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
همدردی اردوغان با رژیم صهونیستی

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه شب گذشته در گفت وگوی تلفنی با «اسحاق هرتزوگ” رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی عملیات شهادت طلبانه اخیر فلسطینیان را که طی آن ۱۱ صهیونیست به هلاکت رسیدند، محکوم کرد.

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، اردوغان در این تماس از صهیونیست های به هلاکت رسیده در این عملیات به عنوان ” قربانیان عملیات تنفربرانگیز” نام برده و برای مجروحان صهیونیست آرزوی بهبودی کرد.

اردوغان همچنین برای نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به بیماری کرونا مبتلا شده آرزوی بهبودی کرد.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب رئیس جمهور ترکیه به جمع امارات و بحرین و مصر و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیوست که عملیات اخیر مقاومت فلسطین را به تعبیر خودشان محکوم کردند.

هرتزوگ در اوایل ماه میلادی گذشته از ترکیه دیدن به عمل آورد و با اردوغان دیدار و گفت وگو کرد و بدین ترتیب ازسرگیری روابط میان دو طرف را پس از یک دهه قطع رابطه میان تل آویو و آنکارا اعلام کرد.

در همین راستا قرار است رئیس جمهور ترکیه ظرف چند روز آینده به منظور بررسی برخی از مسائل اقتصادی و سیاسی دو جانبه رهسپار تل آویو شود.

ترکیه که در طول ماه‌های اخیر روابط خود با رژیم صهیونیستی را تحکیم بخشیده و میزبان رئیس این رژیم نیز بود، در تازه ترین پرده از این روابط با آنها ابراز همدردی کرد.

سفارت ترکیه در تل آویو دوشنبه هفته گذشته کشته و زخمی شدن شماری از صهیونیست ها را تسلیت گفت.

در پیام سفارت ترکیه آمده است: ما حمله شب گذشته را محکوم می کنیم و به خانواده قربانیان این حمله تسلیت می گوییم و برای زخمی ها شفای عاجل آرزو می کنیم.

رسانه‌های گروهی یکشنبه شب هفته گذشته از عملیات شهادت طلبانه ۲ جوان فلسطینی در شهر الخضیره واقع در جنوب حیفا خبر دادند که منجر به کشته شدن دستکم ۲ صهیونیست و زخمی شدن چهار تن دیگر و همچنین شهادت عاملان این عملیات شد.

ترکیه در ماه های اخیر تلاش فشرده ای را برای گسترش روابط با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نهم مارس (۱۸ اسفند) به دعوت رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه وارد این کشور شد و با اردوغان دیدار و گفت وگو کرد.

۲۴ بهمن نیز منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر مخفیانه رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به ترکیه خبر دادند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در اظهار نظری که نشان از تمایل بیش از حد وی برای نزدیکی به تل آویو دارد، گفت که ترکیه و اسرائیل می توانند به صورت مشترک گاز را به اروپا برسانند.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false