×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سعودی با اعدام‌هایش ثابت کرد یک رژیم تروریستی تکفیری است

به گزارش چغادک نیوز به نقل ازفارس: «حزب‌الحق» حزب سیاسی اسلام‌گرای زیدی در کشور یمن امروز (یکشنبه) طی بیانیه‌ای، اقدام اخیر عربستان در اعدام کردن ۸۱ نفر از شهروندان این کشور و چند اسیر یمنی را شدیداً محکوم کرد و آن را اقدامی جنایتکارانه، تروریستی و تکفیری توصیف کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المسیره» حزب‌الحق یمن در این بیانیه ضمن محکومیت جنایت اعدام مخالفان سیاسی و عقیدتی از سوی عربستان گفت: این اقدام، تداوم صحنه‌های نقض ارزش‌های انسانی و اصول حقوق بشری از سوی نظام آل‌سعود است.

بیانیه حزب اهل‌الحق تاکید کرد: نظام سعودی با این جنایت ثابت کرد که رژیمی جنایت‌کار، تروریستی و تکفیری است که سازوکارهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس را برای گسترش نزاع‌های فرقه‌ای و درگیری‌های مذهبی در میان امت اسلامی و جهان عرب اجرا می‌کند.

در این بیانیه آمده است: این جنایت از رژیم ظالم سعودی بعید نبود؛ چرا که تا قبل از این هم مرتکب جرم و جنگ شده بود. نظام سعودی همان رژیمی است که بیش از ۷سال است به یمن تجاوز می‌کند و در این تجاوز تمام جنایات و محرمات را مرتکب می‌شود. عربستان سعودی همچنان به قتل زنان، کودکان و افراد بی‌گناه ادامه می‌دهد؛ علاوه بر این تمام امکانات و زیرساخت‌های کشور یمن را با ظلم و دشمنی نابود می‌کند.

این بیانیه افزود: هم‌پیمانان نظام آل‌سعود نظیر آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی از راه همراهی با این جنایت می‌خواهند منطقه را به یک نزاع فرقه‌ای و مذهبی دیگر بکشانند؛ اما موفق نخواهند شد.

در پایان این بیانیه اشاره شده است که جنایت اخیر سعودی، برای اولین بار در تاریخ این کشور اتفاق نمی‌افتد و ریاض، چند سال قبل نیز همانند این جنایت را با اعدام ۳۷شهروند بی‌گناه از مناطق شرقی عربستان رقم زد.

در پی این اقدام عربستان سعودی گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های دیگری از محور مقاومت نیز با صدور بیانیه‌هایی این جنایت ریاض را محکوم کردند. سخنگوی جنبش نجباء عراق در واکنش به این اقدام عربستان، دولت سعودی را تهدیدی برای جهان دانست. وزیر اطلاع‌رسانی یمن نیز اعلام کرد که عربستان این اقدام را به دستور آمریکا انجام داده است.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false