×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حدود ۲۴۰۰ تأسیسات نظامی اوکراین منهدم شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از فارس: وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) به ارائه آمار جدیدی از عملیات نظامی ویژه نیروهای این کشور در اوکراین پرداخت.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای، ابتدا تاکید کرد که ۶ گذرگاه بشردوستانه را از شهرهای کی‌یف، ماریوپل، خارکیف و سومی به سمت شهرهای دیگر برای خروج غیرنظامیان اوکراینی از مناطق درگیری گشوده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است که نیروهای روسی ۱۴ فروند جنگنده، بالگرد و یک پهپاد متعلق به ارتش اوکراین را منهدم کرده است.

وزارت دفاع اوکراین توضیح داد: «ما دیروز عصر ۴ جنگنده اوکراینی را ساقط کردیم. ما از آغاز عملیات نظامی ۲۳۹۶ تاسیسات نظامی اوکراین را منهدم کرده‌ایم».

بر اساس این بیانیه، در میان اهداف منهدم شده ۸۲ مقر فرماندهی و نقاط ارتباطی، و ۱۱۹ سامانه پدافند موشکی وجود داشت.

این وزارتخانه اضافه کرد: «۸۲۷ تانک و خودروی زرهی، ۸۴ موشک انداز، ۳۰۴ توپخانه، ۶۰۳ خودروی نظامی و ۷۸ پهپاد متعلق به ارتش اوکراین نیز منهدم شدند».

مسکو همچنین خبر داد که ملی‌گرایان و نئونازی‌های اوکراینی روز گذشته در ماریوپل، از حدود ۱۵۰ غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند و به سوی نیروهای جمهوری دونتسک آتش گشودند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دنباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

به نوشته ریانووستی، وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false