جو بایدن در اندیشه سفر به عربستان سعودی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جو بایدن در اندیشه سفر به عربستان سعودی

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: پایگاه خبری آمریکایی« اکسیوس» فاش کرد که مشاوران «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در حال مذاکره برای ترتیب دادن سفر او به عربستان سعودی ظرف چند هفته برای کمک به ترمیم روابط واشنگتن با ریاض و متقاعد کردن این کشور برای پمپاژ بیشتر نفت هستند.

اکسیوس اعلام کرد که سفر مورد انتظار جو بایدن به عربستان سعودی نشان دهنده جدی بودن بحران انرژی ناشی از تنش میان اوکراین و روسیه است که ایالات متحده را مجبور می‌کند اولویت‌های خود را تغییر دهد و این در حالی است که پیش از این جو بایدن ادعا کرده بود پرونده حقوق بشری عربستان را در اولویت کار خود قرار می‌دهد و همچنین «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا آخر هفته برای دیدار با رئیس جمهور «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به این کشور سفر می‌کند، زیرا برخی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در واشنگتن می‌گویند نفت ونزوئلا می‌تواند جایگزین نفت روسیه شود.

اکسیوس اعلام کرد که سفر مورد انتظار بایدن به عربستان سعودی در یک برنامه پر مشغله ریاست جمهوری انجام خواهد شد که شامل ژاپن، اسپانیا، آلمان و احتمالا سرزمین اشغالی نیز می‌شود.

اخیرا محمدبن‌سلمان در گفتگویی با پایگاه آتلانتیک گفت: «من اهمیتی نمی‌دهم که بایدن در مورد من چه فکر می‌کند یا احیاناً درباره من سوءتفاهم‌هایی در ذهن خودش دارد». بدین ترتیب به نظر نمی‌رسد که ولیعهد سعودی سفر مورد انتظار جو بایدن را تسهیل کند.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false