×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چرا علیه جنایات هفتاد ساله اسرائیل تحریمی وضع نمی‌کنید؟

به گزارش چغادک نیوز به نقل از فارس: «ریچارد بویت بارت» نماینده پارلمان ایرلند در اظهاراتی، استانداردهای دوگانه غرب و آمریکا در برخورد با روسیه و رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت و گفت که باید مسئولان صهیونیست محاکمه شوند.

بارت خطاب به کشورهای غربی و آمریکا که در جریان بحران اوکراین و روسیه، تحریمهایی را علیه مسکو و مسئولان و نهادهای روس اعمال کردند، تأکید کرد، صهیونیستها، دست به تبعیض نژادی می‌زنند، ولی آیا از «تحریم علیه آنان حمایت خواهید کرد؛ همان تحریمهایی که علیه ولادیمیر پوتین آغاز کردید».

وی در ادامه ضمن انتقاد از رفتار کشورهای اروپایی با ملتهای عرب به ویژه با ملت فلسطین به عنوان یک «نژاد پست»، خاطر نشان کرد: «بدترین توصیف را از رفتارهای پوتین دارید ولی همان توصیف را از رفتار اسرائیل با مردم فلسطین ندارید».

این نماینده ایرلندی تصریح کرد، دو مؤسسه بزرگ حقوق بشری کشتار مردم فلسطین را مستند کرده‌اند و جزئیات آن را شرح داده‌اند و دهها نهاد غیر دولتی نیز آن را تأیید کرده‌اند. لذا باید به دهه‌ها ظلم وحشیانه و غیر انسانی علیه ملت فلسطین به صورت بی طرفانه نگاه کرد، مانند حمله به غزه، الحاق اراضی و اجرای قواعد بعیض نژادی.

بارت در ادامه خطاب به کشورهای غربی تأکید کرد: «تو حتی نمی‌خواهی از این رفتار (ظلم به مردم فلسطین) با واژه تبعیض نژادی یاد کنی، چه برسد به تحریم… پنج روز تحریم علیه پوتین، ولی هفتاد سال سرکوب مردم فلسطین، هیچ [تحریمی علیه رژیم صهیونیستی اعمال نشد]؛ با این ادعا که تحریم فایده ندارد».

این نماینده ایرلندی با اشاره به اینکه سازمان عفو بین الملل به خاطر جنایت علیه بشریت خواستار معرفی رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه است، در پایان خاطر نشان کرد: «مسئولان این نهاد خواستار تحریم مسئولان اسرائیلی هستند و تأکید دارند که این رژیم از آپارتاید استفاده می‌کند، آیا حاضر هستید که همان تحریمهایی را که علیه پوتین اعمال کردید، علیه آنان اعمال کنید؟ ولی پاسخ این است که شما این کار را انجام نخواهید داد».

این در حالی است که انگلیس به‌دنبال هدف قرار دادن بخش انرژی روسیه در دور بعدی تحریم‌هاست؛ اقدامی که دولت‌ها تاکنون در میانه هشدارها برای افزایش شدید هزینه های انرژی در برابر آن مقاومت کردند.

بعد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، انگلیس، فروش اوراق بدهی روسیه در بازارهای مالی را ممنوع کرده و چندین بانک روسی و شرکت هایی نظیر «روس تِک» و خطوط هوایی «آئروفلات» را هدف تحریم قرار داده است.

کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر، شرکت‌ها، برخی بانک‌ها و افراد و نهادهای روسی را تحریم کردند اما از ترس افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های انرژی از تحریم صنعت نفت و گاز روسیه خودداری می‌کنند.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر به بروکسل برای شرکت در نشست اعضای ناتو مدعی شد: «ما در اعمال تحریم‌ها بسیار هماهنگ بودیم؛ ما اتحاد بزرگی نشان دادیم. این (اقدامات) تاثیرات زیادی بر روسیه دارد اما اکنون ما به (اقداماتی) بیشتر نیاز داریم.»

«ما به‌صورت ویژه نیاز داریم که به بخش نفت و گاز وارد شویم. چگونه وابستگی خود به گاز روسیه را در سراسر اروپا کاهش دهیم؟ چگونه بودجه ماشین جنگی ولادیمیر پوتین را قطع کنیم؟»

به‌دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین و خودداری خریداران از خرید نفت روسیه به عنوان دومین صادرکننده نفت در جهان و در عین حال، زمزمه‌هایی از تحریم نفت و گاز روسیه، قیمت این کالای اساسی در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت و هفته را با بالاترین قیمت در چندین سال اخیر به پایان برد.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این پنج روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false