سورپرایز کمدی سریال‌های رمضانی تلویزیون | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سورپرایز کمدی سریال‌های رمضانی تلویزیون

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: چند روز گذشته با قطعی شدنِ سریال نوروزی شبکه سه، تکلیف کنداکتور عیدانه تلویزیون مشخص شد، اما گمانه‌زنی‌ها برای ماه مبارک رمضان سیما ادامه دارد و هنوز سیما لیست قطعی سریال‌های خودش را برای ماه میهمانی خدا اعلام نکرده است.

خبرنگار تسنیم در پیگیری‌ها و گپ‌وگفت با عوامل و دست‌اندرکاران سریال‌ها به لیستی رسیده است که نشان از رقابتی پایاپای می‌دهد.

«خوشنام» سهمِ رمضان شبکه یک می‌شود!

شبکه یک دو سالی است سریال‌های تولیدشده سیمافیلم را روی آنتن می‌برد و امسال اگر به «خوشنام» برسد قفل این رویه شکسته خواهد شد. سال ۱۳۹۹ «زیرخاکی» جلیل سامان برای اولین بار پخش شد و توجه زیادی از مخاطبان را به خودش جلب کرد، حتی بسیاری از تکراری‌های همیشگی کمتر به چشمِ مخاطب آمد و همه منتظر ماجراهای فریبرز باغ‌بیشه می‌ماندند، این پیگیری حتی به فصل‌های آینده هم رسید تا فصل سوم که نوروز ۱۴۰۱ از شبکه یک تلویزیونی پخش خواهد شد.

اما در عید نوروز بنابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم و گفت‌وگو با علیرضا نجف‌زاده کارگردان این سریال تلویزیونی، «خوشنام» مجموعه رمضانی شبکه یک سیما خواهد بود. او با اشاره به پیشرفت ۹۰درصدی سریال، تأکید کرد که هنرمندان و عوامل «خوشنام» در خیابان‌های تهران به تصویربرداری خودشان ادامه می‌دهند و قرار است هفته آینده گروه به باشگاه سوارکاری بروند.

حمید لولایی در این سریال نقش متفاوتی دارد؛ همچنین به‌گفته نجف‌زاده، هومن حاجی‌عبداللهی و سحر ولدبیگی بازی‌هایی خواهند داشت که نقش‌ها متفاوت و غافلگیرکننده‌اند.

کارگردان این مجموعه تلویزیونی همچنین درباره موضوع و محتوای این سریال به خبرنگار تسنیم  گفت: این سریال یک کمدیِ صرف خندیدن نیست؛ بلکه ملودرام شیرینی است که هم لحظات غم و گریه دارد و هم لحظات کمدی نشاط‌آور و شادی را به نمایش می‌گذارد، این کار به‌جهت عمق محتوایی معنوی که دارد حتی می‌تواند جزو کارهایی باشد که در ماه مبارک رمضان روی آنتن برود، چون قصه‌مان براساس توبه است و اعتقاد دارم ماه رمضان ماه شادی و میهمانی خداست و باید بهترین و شادترین‌ کارها پخش شوند. همان‌طور که می‌دانید یک‌خطی داستان ما این است که «از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو».

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: در تلاشیم بیننده‌ها از این کار لذت ببرند؛ به خودمان سخت گرفتیم که کار خوبی ارائه بدهیم و امیدواریم بیننده‌ها لذت ببرند، واقعاً نقش‌های متفاوتی خواهیم دید؛ بازیگرانی که بیننده را غافلگیر خواهند کرد، خیلی متفاوت نسبت به نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده‌اند، ظاهر شده‌اند. امیدوارم که حمایت‌ها مستمر باشد تا اینکه مردم به نتیجه خوبی برسند.

طرح اولیه سریال «خوشنام» اولین بار در سال ۱۳۹۶ توسط محسن کیایی ارائه شد. این طرح به گروه فیلم و سریال شبکه یک ارائه شد و توسط محسن کیایی و علی کوچکی کار نگارش آن آغاز شد. نگارش فیلمنامه حدوداً تا سال ۱۳۹۷ طول کشید، در نهایت این مجموعه ۳۰قسمتی، در سال ۱۳۹۹ با نزدیک شدن به زمان تولید، نام بسیاری از کارگردانان را به میان آورد. کار ساخت این مجموعه به علیرضا نجف‌زاده واگذار شد و او هم به‌جهت شناخت فضای کمدی و اجتماعی، سراغ چهره‌هایی رفت که در عرصه کمدی و طنز چه در سینما و چه در تلویزیون سابقه درخشانی داشتند.

نقش شهرام را که کاراکتر اصلی سریال است هومن حاجی‌عبداللهی ایفا می‌کند، بازیگری که در سریال “پایتخت” درخشید و در این مجموعه تلویزیونی، نقش چندوجهی از او خواهیم دید، شهره لرستانی هم در نقشی متفاوت ایفاگر کاراکتر «پری» مادر «شهرام» است، فریده سپاه‌منصور نیز بعد از سال‌ها به تلویزیون برگشته است و نقش «مهربان» مادربزرگ «شهرام » را بازی می‌کند. کاراکتر “پروانه” خاله “شهرام” را نیز سحر ولدبیگی ایفا خواهد کرد. نیلوفر رجایی‌فر هم که در سریال “پایتخت” با نقش یک داعشی حضور پیدا کرد به‌عنوان خاله کوچک‌تر «شهرام» جلوی دوربین خواهد رفت.

همچنین عباس جمشیدی‌فر در این سریال، نقش فریدون، امیر کربلایی‌زاده ماشال داداش و حمید لولایی نیز نقش اوستا شفیع را ایفا می‌کند.

هومن حاج‌عبداللهی، شهره لرستانی، فریده سپاه‌منصور، نیلوفر رجایی‌فر، محمدرضا داودنژاد، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، الهه جعفری، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سیدرضا حسینی، پروین ملکی، مهری‌ آل‌آقا بازیگران هستند و به‌تازگی هم رضا فیاضی به جمع بازیگران سریال “خوشنام” پیوسته است.

شبکه دو با جوانانِ «از سرنوشت۴»

شبکه دو در دو ماه رمضانِ گذشته، دو فصل از «بچه‌مهندس» روی آنتن برد. حالا نوبت به سریالی رسیده که چند سالی روی آنتن جای خودش را برای مخاطب باز کرده است. «از سرنوشت» با فضای نوجوانانه‌ به آنتن آمد و آرام آرام با درخشش «دارا حیایی» پسرِ امین حیایی، تبدیل به یکی از سریال‌های پرمخاطب تلویزیون شد. پیگیری‌ها نشان می‌دهد این سریال قرار است در ایام ماه مبارک رمضان، روی آنتن شبکه دو سیما باشد.

علی‌اکبر تحویلیان تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از روزهای پس‌تولید این مجموعه و آماده بودن برای کنداکتور ماه رمضان خبر داد، سریالی که فضایِ جوانانه و توجه آن به حوزه تولید می‌تواند سوژه متفاوت و متنوعی نسبت به دیگر رقبای شبکه‌های سیما برای کنداکتور ماه رمضان تلویزیون باشد.

او همچنین ابراز امیدواری کرده است که درباره زمان پخش، تلویزیون تصمیم می‌گیرد و می‌گوید: اما امیدواریم در این ماه مقدس، سریال ما روی آنتن برود.

شبکه سه و ادامه «نجلا۲» ـ سریالی که نوروز خودنمایی می‌کند

هفته گذشته تسنیم گزارشی تحلیلی از سریال‌های نوروزی، منتشر کرد. برای اولین بار نام فصل دوم «نجلا» برای پخش نوروزی در این گزارش مطرح و به تحلیل رقابت این سریال با «زیرخاکی۳» هم پرداخته شد.  بسیاری از رسانه‌ها مجموعه «جناب‌عالی» را سریال نوروزی شبکه سه می‌دانستند که دو روز بعد حضور فصل دوم «نجلا» به‌عنوان سریال نوروزی، از سوی شبکه سه مورد تأیید قرار گرفت.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه از انتخاب قطعی سریال «نجلا۲» به‌کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور برای نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نوروز ۱۴۰۱ و ماه رمضان با یکدیگر پیوستگی دارند فصل دوم سریال «نجلا» در قالب یک مجموعه ۴۰قسمتی تولید شده است که پخش این سریال از اول فروردین سال آتی آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سریال «نجلا» یک داستان ملودرام عاشقانه دارد و از بازیگران و عواملی حرفه‌ای بهره گرفته است. داستان این سریال به قبل از جنگ تحمیلی برمی‌گردد و لوکیشن‌های تصویربرداری این مجموعه در این یک سال، در ایران و خارج از کشور است و  بخش‌های خارج از ایران شامل نجف، عراق و کربلا می‌شود.

یکی از اتفاقاتی که کار را برای مجموعه‌های رمضانی سخت می‌کند جاافتادن این مجموعه روی آنتن است، چرا که آن زودتر از دیگر سریال‌های رمضانی پخش خود را آغاز می‌کند و عقبه خوب محتوایی و استقبال مخاطبان از فصل اول «نجلا» می‌تواند رقیبی جدّی هم برای ایام نوروز و هم به‌مراتب مدعی پیروزی در ماراتن سریال‌های ماه رمضان باشد.

حسام منظور، محیا دهقانی، ‌آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، سید مهرداد ضیایی و سوگل طهماسبی از بازیگران این سریال در فصل دو هستند، همچنین سارا رسول‌زاده بازیگر نقش نجلا در فصل نخست بود که در فصل دوم جای خود را به محیا دهقانی داد.

قصه سریال نجلا در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد. نجلا در اوضاع آشفته و ناامنی‌ها به عبد که عاشق او شده است وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر عبد بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همه این‌ها در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود. اما قصه فصل دوم از مسیر بازگشت از کربلا به نجف روایت می‌شود و تمرکز آن بیشتر روی حصر آبادان است. نجلا سریال عاشقانه‌ای را روایت می‌کند که همچنان در بستر تاریخی و حوادث، جذاب و گیرا، کاراکترهایش را پیش می‌برد.

شبکه پنج با «مسافران شهر»

هفته گذشته خبرنگار تسنیم در گفت‌وگو با سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما، نام سریال رمضانی این شبکه تلویزیونی را برای اولین بار، رسانه‌ای کرد، شبکه‌ای که سال گذشته تجربه خوبی در سریال «رعد و برق» بهروز افخمی نداشت، چرا که این سریال برای پخش در ماه مبارک رمضان اعلام شد اما تأخیر در رسیدن به پخش باعث شد تنها یک قسمت از این سریال روی آنتن برود. میان این حواشی و اظهارنظرهای افخمی و موضع‌گیری‌های شبکه پنج، هنوز هم مشخص نیست چه‌زمانی آخرین اثر سریالی بهروز افخمی، به آنتن سیما خواهد رسید.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false