“رضا درویشی” رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر معرفی شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
“رضا درویشی” رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر معرفی شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از  تسنیم: شامگاه شب گذشته در آئینی با حضور معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، جمعی از مقامات استانی، مسئولان و کارکنان دانشگاه آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت و آموزش انسان‌ها را مهم دانست و اظهار داشت: کار تعلیم و تربیت انسان‌ها تنها به معلم تعلق دارد و آن هم در آموزش و پرورش محقق می‌شود.

علی موحدی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم نقش اساسی در اقتدار کشور دارد گفت: از مجموع نهادها و ساختارهای اجتماعی، نهاد تعلیم و تربیت اولویت و اهمیت بیشتری دارد که در این زمینه دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی کارآمد بسیار مهم و موثر است.

وی لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ را تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص دانست و تصریح کرد: مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در توسعه کشور نقش اساسی دارند چرا که تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای به‌شمار می‌آید.

یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در حال تعلیم و تربیت هستند

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این آیین با اشاره به نقش مهم نیروی متخصص و تعهد در پیشرفت جامعه خاطر نشان کرد: برای اینکه نظام تعلیم تربیت قوام پیدا کند نیاز به یک محل تربیتی با نظام دانشگاهی مبتنی بر دانش بومی و استفاده از علم و دانش متناظر در عالم اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: ما باید به حیات طیبه مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی و قرآنی برسیم و باید مرکزی باشد که مبتنی بر این اندیشه‌ها معلمان را تربیت کند و این معلمان نظام انسان‌سازی را محقق کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در حال تعلیم و تربیت هستند خاطر نشان کرد: از این تعداد با زیر ساخت‌های فعلی دانشگاه هماهنگی ندارد و نیاز به حمایت ویژه است تا بتوانیم دانشگاه فرهنگیان از لحاظ کمی و کیفی رشد داده شود.

حسینی، قوام دانشگاه فرهنگیان را به هیئت علمی آن دانست و بیان کرد: اکنون در دانشگاه فرهنگیان خلاء و کاستی هیئت علمی وجود دارد و نیاز به حمایت بیشتر است.

دانش‌آموزان و معلمان سرمایه‌های اصلی کشور و انقلاب هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر نیز در این آیین مأموریت معلم را رسالت پیامبران الهی دانست و تصریح کرد: امروزه دانایی به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه محسوب می‌شود و دانش‌آموزان و معلمان سرمایه‌های اصلی کشور و انقلاب هستند.

اصغر جعفری گفت: در این دانشگاه براساس نیاز آموزش و پرورش اقدام به تربیت نیروی متخصص می‌کند و حمایت ویژه از دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه بر اساس آمارها دانشگاه فرهنگیان بوشهر دارای ۱۰ عضو هیئت علمی است تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از پیش شرط اولیه دانشگاه تعداد اعضای هیئت علمی است این تعداد هیئت علمی مطلوب نیست و نیاز به بهبود این مهم است.

جعفری ادامه داد: استاندار بوشهر نگاه و توجه بسیار خاص و ویژه‌ای به دانشگاه‌های استان دارند و  ما نیز هر کمکی بتوانیم قطعاً دریغ نخواهیم کرد.

نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از بیش از ۸ سال خدمات و تلاش اکبر مولایی در عرصه مدیریت دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و آرزوی توفیق و سربلندی در ادامه مسیر زندگی اظهار داشت: ما وظیفه داریم دانشجو معلمان را با شرایط و شایستگی تربیت کنیم که بتوانند ادامه دهنده راه انبیا باشند.

پرویز انصاری‌راد با اینکه دانشگاه فرهنگیان با گستره ملی است گفت: اکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجوی پیوسته در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مهارت‌آموزی می‌شود گفت: این افراد باید یک دوره یکساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و با اینها جمعیت دانشگاه فرهنگیان به حدود ۱۵۰ هزار دانشجو در سال در کشور می‌رسد و این آمار نیازمند توسعه فضای دانشگاهی و حمایت‌های ویژه و بیشتر است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: در استان بوشهر نزدیک به ۲ هزار دانشجوی پیوسته تحصیل می‌کنند و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ مهارت‌آموزی ماده ۲۸  است که مجموعا نزدیک به ۴ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

در پایان این آیین از خدمات ۸ ساله اکبر مولایی در دانشگاه فرهنگیان با اهدای لوح سپاس قدردانی و رضا درویشی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر معارفه شد.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false