آتش‌سوزی در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آتش‌سوزی در بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا

به گزارش چغادک نیوز به نقل از فارس:وزیر امور خارجه اوکراین بامداد جمعه مدعی شد نیروگاه هسته‌ای شهر زاپروژیا در جریان حمله روسیه مورد اصابت قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است. ساعتی بعد مقام‌های اوکراین اعلام کردند که ایمنی در این نیروگاه برقرار شده است.

وزیر خارجه اوکراین ابتدا مدعی شد که بر اثر حمله نیروهای روسیه‌ای یک آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای شهر زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است ایجاد شده است. او هشدار داد چنانچه این نیروگاه منفجر شود انفجاری با قدرت ۱۰ برابر چرنوبیل رخ خواهد داد.

وزارت خارجه اوکراین از نیروهای روسیه خواست درگیری در این منطقه را متوقف کنند تا آتش‌نشان‌‌ها آتش را خاموش کنند.  وزارت انرژی اوکراین مدعی است یکی از واحدهای مولد برق در این نیروگاه هسته‌ای در جریان حمله روسیه هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام اوکراین که اشاره‌ای به نام او نشده ادعا کرده سطح تشعشعات در این نیروگاه هسته‌ای افزایش یافته است؛ اما سخنگوی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گفته که سطح تابش زمینه در این نیروگاه عادی است. اندکی بعدتر گزارش شد اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که هیچ تغییری در سطح تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا گزارش نشده است.

یک سخنگوی زاپروژیا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد که یکی از ۶ رآکتور این نیروگاه مورد اصابت قرار گرفته است. او گفت رآکتوری که هدف قرار گرفته فعال نبوده اما سوخت هسته‌ای در آن وجود داشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که از گزارش‌ها درباره گلوله‌باران نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مطلع است و با مقام‌های اوکراین در این زمینه در تماس است.

ساعتی بعد از اعلام آتش‌سوزی در نیروگاه، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های اوکراین نوشت که ایمنی در این نیروگاه برقرار شده است.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false