۸ نکته از هفته بیستم لیگ برتر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۸ نکته از هفته بیستم لیگ برتر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از  فارس: هفته بیستم مسابقات لیگ برتر با برگزاری هشت مسابقه به پایان رسید و در مهم‌ترین دیدارها تراکتور سپاهان را متوقف کرد، پرسپولیس مس رفسنجان را شکست داد و استقلال در مشهد مقابل نساجی متوقف شد.

*نکته اول: تراکتور ۲-  ۲ سپاهان ؛ رفت و برگشت نویدکیا جواب نداد،‌ بازگشت مهاجمان تراکتور به اوج 

در روزی که محرم نویدکیا به یکباره از پای پرواز به تیمش اضافه شد باز هم تغییری در روند سپاهان حاصل نشد و زردپوشان دیار زاینده‌رود به از دست رفتن فرصت قهرمانی مهر تأیید زدند.

سپاهانی‌ها در شرایطی که تا دقیقه ۸۹ بازی را واگذار کرده بودند از شکست گریخته و البته میلاد جهانی مانع از ثبت یک باخت دیگر در کارنامه سپاهان شد. در آن سو تراکتور که ساغلام را در ورزشگاه می‌دید با هدایت محمد نصرتی تا آستانه پیروزی پیش رفت و حتی می‌توانست سه امتیاز را کسب کند اما در نهایت به یک امتیاز در خانه بسنده کرد.

محمد عباس‌زاده بعد از مدت‌ها برای تراکتور گلی زیبا به ثمر رساند و از طرفی سوپرگل پیمان بابایی نوید روزهای بهتری را در خط حمله تراکتور به طرفداران این تیم داد.

نکته دوم: نفت مسجدسلیمان صفر –  صفر آلومینیوم اراک؛ خطیبی روی ریل توقف 

نفت مسجدسلیمان که بعد از حضور فکری موفق به کسب حتی یک امتیاز هم نشده بود این بار در خانه تیم رسول خطیبی را متوقف کرد. نکته جالب توجه رضایت فکری از کسب یک امتیاز بود و این مربی اعتقاد داشت برایش مهم بود که در این مسابقه تیمش نبازد.

از طرف دیگر آلومینیوم اراک که در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی کسب نکرده همچنان در حسرت برد ماند و شاگردان خطیبی که نزدیک به ۱۵ هفته در بالای جدول حضور داشتند  به جایگاه نهم جدول سقوط کردند.

نکته سوم:‌هوادار صفر –  صفر فولاد خوزستان؛ تساوی در زمینی به شکل مربع!

هر دو تیم در شرایطی به تساوی رسیدند که برای کسب سه امتیاز وارد زمین شدند. هوادار که در رده یازدهم جدول قرار دارد برای پیروزی در بازی خانگی خود را به آب و آتش زد اما موفق به کسب سه امتیاز نشد.

در سوی مقابل جواد نکونام که بعد از قهرمانی در سوپرجام انگیزه پیدا کرده بعد از پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان حسابی از زمین ورزشگاه دستگردی شاکی بود و زمین را عامل توقف تیمش دانست. محمدرضا خلعتبری هم بعد از بازی مدعی شد که زمین بازی به جای آنکه مستطیل باشد، مربع بود.

نکته چهارم: فجرسپاسی یک – یک پیکان ؛ حسرت ۱۵ هفته‌ای فجر برای پیروزی؛ پیکان چند ثانیه کم آورد

فجرسپاسی که هفته گذشته بازی را به استقلال واگذار کرده بود مدت‌ها است طعم پیروزی را نچشیده است. شاگردان کلانتری آخرین هفته‌ای را که موفق به کسب پیروزی شدند را به یاد ندارند و نکته جالب اینجا است که این مربی بعد از پایان مسابقه اعلام کرد که چسبیده به فجر نیست اما آنهایی که می‌خواهند او را تسلیم کنند ناکام خواهند شد.

آخرین برد فجرسپاسی در هفته پانزدهم مقابل پیکان رقم خورده و این تیم پانزده هفته است که رنگ پیروزی را ندیده است. در سوی مقابل پیکان که هفته پیش مقابل تراکتور به تساوی رسیده بود در این هفته در دقیقه ۹۱ پیروزی را از دست داد و در حالیکه تنها چند ثانیه با برد فاصله داشت دو امتیاز شیرین را از دست داد.

نکته پنجم:‌گل‌گهر سیرجان ۲ –  یک نفت آبادان؛ اوج‌گیری یک بازیکن، باخت نفت بعد از ۸ هفته و جنجال یک ستاره

دیدار شاگردان قلعه‌نویی و منصوریان که در مکتب استقلال هستند به جنجال کشیده شد. در این بازی سعید صادقی ستاره زمین بود و با زدن دو گل برد تیمش مقابل نفت آبادان را رقم زد.

این بازیکن عامل اخراج طالب ریکانی ستاره نفت آبان هم شد که تک گل تیمش را به ثمر رساند. ریکانی البته با ضربه‌ای که به صادقی زد بازی را به جنجال کشید و دیدار دو تیم برای دقایقی تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفت.

نکته جالب اینجا است که منصوریان هم بعد از این بازی اشاره کرد که تیمش بعد از هشت هفته بازی را واگذار کرده و یک رکورد را از دست داده است.

موضوع دیگر این بازی صحبت های امیر قلعه نویی بعد از بازی بود. سرمربی گل گهر همچنان به حکم کمیته استیناف گلایه دارد و در نشستی نبوده که حضور داشته باشد و همچنان از ناراحتی این حکم و کسر ۷ امتیاز صحبت نکند.

نکته ششم: ذوب‌آهن ۲ – یک پدیده مشهد؛ بازگشت امید به اردوگاه سبز

دیدار شاگردان تارتار و سیدعباسی یک نکته ویژه داشت. ذوب‌آهن بعد از شش هفته موفق به کسب پیروزی شد و نوار ناکامی‌های تارتار در خانه به این شکل پاره شد.  جالب اینجا است که تیم تارتار در شش هفته گذشته موفق به زدن گل نشده بود اما پدیده این فرصت را به شاگردان تارتار داد که رنگ پیروزی را بچشند.

تیم داود سیدعباسی هم مثل همه هفته‌های لیگ بیستم مجدداً باخت تا پیروزی هفته هجدهم این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان خیلی زود فراموش شود.

در این مسابقه یک بازیکن ذوب‌آهن (قریشی) اخراج شد تا این دیدار هم کارت قرمز داشته باشد.

نکته هفتم: نساجی مازندران صفر – صفر استقلال؛ الهامی و یک پرسپولیسی مانع رکورد مجیدی

نساجی که در دور رفت استقلال را متوقف کرده بود دوباره این کار را با ساکت الهامی انجام داد و البته این مربی فرهاد مجیدی را از رسیدن به رکورد رایکوف و هفت پیروزی متوالی محروم کرد.

این مسابقه البته جنجال‌هایی نیز داشت. محرومیت ادامه‌دار دو مدافع سرباز استقلال که باعث قهر مجیدی و عدم شرکت در نشست‌های خبری شده و همچنین برخورد ارسلان مطهری و علیرضا حقیقی که باعث اعتراض کادر فنی استقلال شد از جمله حواشی این مسابقه بود.

البته در پایان بازی هم مربی جنجالی استقلال (صالح مصطفوی) که پیش‌تر توسط کمیته انضباطی محروم شده بود با مشت به میز کنفرانس خبری کوبید تا به این شکل به داوری مسابقه و البته توقف استقلال واکنش نشان دهد.

در سوی مقابل نساجی با یک بازی منطقی استقلال را متوقف کرد و علیرضا حقیقی بعد از مدت‌ها یک بازی درخشان از خود به نمایش گذاشت.

نکته هشتم: پرسپولیس ۳ – یک مس رفسنجان؛ برد شیرین با تهدید یحیی

مهم‌ترین نکته برد سه گله پرسپولیس گلایه‌های گل‌محمدی از وضعیت مالی بازیکنان بود. او مدعی شد باشگاه باید تا پایان سال تکلیف پرداختی به بازیکنان را مشخص کند تا به نوعی یک تهدید برای باشگاه محسوب شود.

از طرفی سرمربی پرسپولیس حامد لک را نیمکت‌نشین کرد تا به این شکل به او تلنگری زده باشد.او برد را به حامد پاکدل تقدیم کرد و فرشاد فرجی را نیز از لیست تیمش برای این بازی خارج کرد تا بازیکنی که پیش از این به اردوی تیم ملی دعوت شده بود، خانه‌نشین شود. مهدی عبدی  هم با وجود حواشی که در فضای مجازی ایجاد کرده اما در این مسابقه دبل کرد تا حداقل نیمی از حواشی که به وجود آمده را خنثی کند.

مس هم که تصور می‌شد برای برد وارد زمین شود مثل بازی با استقلال با اشتباهات مدافعانش بازی را به پرسپولیس هم واگذار کرد تا ربیعی در نشست خبری به این موضوع اعتراف کند. گادوین منشا که انگیزه بسیار زیادی برای گلزنی با پیراهن تیمی دیگر به پرسپولیس داشت در این امر ناکام ماند.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false