طالبان روند تخلیه از افغانستان را متوقف کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
طالبان روند تخلیه از افغانستان را متوقف کرد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از   تسنیم: «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در یک نشست خبری اعلام کرد تا هیئت حاکمه افغانستان تا زمانیکه وضعیت خارج از کشور برای کسانی که قبلاً این کشور را ترک کرده‌اند، بهبود نیابد، اجازه ادامه روند تخلیه را نمی‌دهد.

مجاهد گفت: دولت مسئولیت حفاظت از مردم را بر عهده دارد، بنابراین تا زمانی که ما اطمینان حاصل کنیم که جان آن‌ها به خطر نمی‌افتد، این روند متوقف خواهد شد.

به گزارش «داون نیوز»، سخنگوی طالبان ادامه داد که گزارش‌هایی را دریافت کرده که هزاران نفر از اتباع افغانستان که به قطر و ترکیه منتقل شده‌اند در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند.

وی همچنین تاکید کرد که برای سفر اتباع افغانستان به کشورهای دیگر محدودیت‌هایی وضع شده و زنان و دختران «بودن عذر موجه» و محرم شرعی نمی‌توانند به کشورهای خارجی سفر کنند.

از سوی دیگر «هشت صبح» نیز با انتشار سندی گزارش داد که طالبان به مسئولان کمیساری‌های مرزی دستور داده تا از خروج افرادی که با آمریکا و ناتو همکار بوده‌اند، جلوگیری کنند و بدین ترتیب خروج آن‌ها از همه مرزهای زمینی و هوایی افغانستان ممنوع شده است.

این درحالی است که شهریور ماه سال جاری نزدیک به ۱۰۰ کشور در بیانیه‌ای مشترک از تعهد طالبان برای اجازه به اتباع خارجی و افغان برای خروج از افغانستان خبرداده بودند.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false