سند ۵۰ سالانه مهندسی استان بوشهر تدوین شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
سند ۵۰ سالانه مهندسی استان بوشهر تدوین شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم : آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز گذشته در نشست با مسئولان سازمان بسیج مهندسین استان بوشهر با تشریح جهان و شرایط کنونی جهان و نقش توجه به علوم پیشرفته اظهار داشت: در فضای آفرینش تمدن، علوم انسانی، علوم پایه و تجربی مورد نیاز هست ولی در این هندسه علوم مهندسی و حوزه مهندسی اجرا نقش فوق‌العاده‌ای در شرایط کنونی جهان ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه ویژه و عمده در عرصه تولید علم به سمت علوم تجربی به‌ویژه علوم مهندسی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: علوم مهندسی فوق‌العاده در حال تحول، رشد و بالندگی است و روزی نیست که در حوزه علوم مهندسی تحول علمی صورت نگیرد .

امام جمعه بوشهر به پیشرفت علوم مهندسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: قبل از انقلاب علوم آنقدر ضعیف بودند که برای انجام یک کار کوچک به بیرون از کشور وابسته بودیم که الحمدلله با نگاهی که انقلاب اسلامی به حوزه تمدن و مهندسی داشته این علوم در حوزه نظری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در حوزه طراحی رشد نظام مهندسی و علوم مهندسی، نظارت و تولید علم در این عرصه تحولات بسیار عمیق و دانش‌بنیان صورت بپذیرد.

صفایی بوشهری باتأکید بر تدوین سند مهندسی استان برای افق ۵۰ ساله اظهار داشت: سند ۵۰ سالانه مهندسی استان بوشهر در تمام حوزه‌ها متناسب با نیازهای تمدنی استان تدوین و نقشه راهبردی آن نوشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر بستر برای تحقق شرکت‌های دانش‌بنیان مهندسی در منطقه آزاد و منطقه ویژه علوم فناوری فراهم شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: کسانیکه در عرصه مهندسی وارد می‌شوند باید دارای اخلاق و تقوا این حوزه فعالیت باشند.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false