×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شهید حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس خدا

به گزارش چغادک نیوز: عزیزه خلف پور در یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی نوشت: حاج قاسم سلیمانی درقنات ملک روستایی کوهستانی واقع در شهرستان رابر از توابع استان کرمان زاده شد، و دارای اصالتی لر می باشد، نام پدرش حسن ومادرش فاطمه است و از سن ۱۲سالگی روستای خود را به قصد کار به شهر کرمان ترک کرد، در سن نوجوانی نیز به کار بنایی روی آورد و در همان سن از پیمانکاران سازمان آب کرمان محسوب می شد، وی در سنین جوانی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دوپسر بنامهای حسین و محمد رضا و دو دختر بنامهای فاطمه وزینب بود.

حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس خدا بود که همیشه و در همه حال بیاد خدا بود و از معبود خود طلب شهادت می کرد، خلوص نیت او نیز در بین رزمندگان، همراهان و همکاران وی نیز اثر کرده و باعث شد افکار و رفتار پیامبر گونه این شهید والا مقام بیشتر در جامعه معرفی شود، چراکه تقرب وی به خدا چنان زیاد بود که حضور در دنیا را فقط برای رضای حق و خدمت به مردم تحمل کرده و هر لحظه به فکر نوشیدن شربت شهادت بود.

نقش حاج قاسم در جنگ ایران وعراق

 

حاج قاسم سلیمانی در ابتدای جنگ ایران و عراق گردانی متشکل از نیروهای رزمی کرمان را تشکیل داد که کمی بعد به تیپ زرهی ونهایتا به لشکر ۴۱ثارالله تبدیل شد، او از ابتدای تشکیل این لشکر در سال ۱۳۶۱ تا رفتن به نیروی قدس در سال ۱۳۷۶فرمانده این لشکر بود و دربسیاری از عملیات‌های سپاه درجنگ، نقش کلیدی داشت که فعالیتها، رشادت و شجاعتهای ایشان بر هیچکس پوشیده نیست.

شهادت حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی به همراه ابوالمهدی المهندس در بامداد جمعه ۱۳دیماه ۱۳۹۸طی حمله پهباد آمریکایی به فرودگاه بغداد به درجه رفیع شهادت نائل شدند، در این حمله ابوالمهدی المهندس از فرماندهان گروه شبه نظامی عراقی حشد الشعبی به همراه ۱۰تن دیگر به شهادت رسیدند.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دستور حمله هوایی را دونالدترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده است، ترامپ تاکید کرده بود که این موضوع هشدار نیست، بلکه یک تهدید است.

انتقام سخت

درساعات اولیه ۱۸دی ماه ۱۳۹۸ایران در پاسخ به ترور حاج قاسم سلیمانی هم زمان با مراسم خاکسپاری ایشان، اقدام به شلیک چندین موشک بالستیک به پایگاه عین الاسد آمریکا واقع در استان الانبارعراق نمود…  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه رسمی خود، موشک باران یاد شده را گام نخست انتقام خون سردارحاج قاسم سلیمانی نامیدند.

نامه حاج قاسم به دخترش فاطمه

دختر عزیزم شما در خانه من در امن و عزت و افتخار زندگی می‌کنید، چه کنم؟ برای آن دختری که هیچ فریاد رسی ندارد و آن طفل گریانی هیچ چیز….هیچ چیز ندارد و همه چیز خود را از دست داده است…

پس شما مرا نذر خود کنید و به او واگذار نمائید، بگذارید بروم.. بروم وبروم؛ چگونه میتوانم بمانم درحالی که همه قافله من رفته است و من جا مانده ام.

دخترم خیلی خسته ام سی سال است نخوابیده ام ودیگر نیز نمی‌خواهم بخوابم، من در چشمان خود نمک میریزم که پلکهایم جرأت برهم آمدن نداشته باشند؛ تا نکند درغفلت من آن طفل بی پناه را سر ببرند، وقتی فکر می کنم آن دختر هراسان تویی و آن نوجوان و جوان درمسلخ خوابانده که در حال سربریده شدن است حسینم ورضایم است از من چه توقعی داری؟ نظاره گر باشم؟ بیخیال باشم؟ تاجر باشم؟ نه من نمیتوانم اینگونه زندگی کنم.

فرازی از وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی

خطاب به سیاسیون کشور

 

در دوره حکومت و حاکمیت خود در هر مسئولیتی، احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بدانند و خود خدمتگزار واقعی، توسعه گر ارزش‌ها باشند، نه با توجیهات واهی ارزش‌ها را بایکوت کنند، مسئولین همانند پدران جامعه، می بایست به مسئولیت خود پیرامون تربیت و حمایت از جامعه توجه کنند، نه با بی مبالاتی و به خاطر احساسات و جلب برخی از آرای احساس گذر، از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده ها را از هم بپاشند.

حکومت‌ها عامل اصلی در استحکام خانواده و از طرفی دیگر عامل مهم از هم پاشیدن خانواده هستند، اگر به اصول عمل شد آن وقت همه در مسیر رهبر و انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و یک رقابت صحیح بر پایه همین اصول برای انتخاب اصلح صورت میگیرد.

گرگها خوب بدانند در این ایل غریب
گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز

گرچه مردان قبیله همگی کشته شدند
توی گهواره چوبی پسری هست هنوز

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false