رئیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خطاب به مسول بسیج رسانه استان: مرا در بسیج رسانه ثبت نام کنید | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رئیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خطاب به مسول بسیج رسانه استان: مرا در بسیج رسانه ثبت نام کنید

به گزارش چغادک نیوز: عبدالله نجفی در نشست خبری اصحاب رسانه استان بوشهر با معاون وزیر نفت اظهار داشت: طی این سال‌ها همواره وعده داده شده که این ابرصنایع آینده‌ای بهتر را برای‌ بوشهر رقم می‌زنند اما همین مردم امروز در کنار صنایع نفتی سرشار از امکانات در تامین آب آشامیدنی خود بازمانده اند.

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر ادامه داد: همه مردم پیرامون صنعت در استان بوشهرمعتقدند آنچه داده‌اند با آنچه ستانده‌ شده برابری ندارد و فرسنگ‌ها از سیبل عدالت فاصله دارد، انتظار است که با افزایش فعالیت‌ها در حوزه مسولیت‌های اجتماعی تحول مشهودی در این حوزه محقق شود.

 

وی گفت: همچنین انتظار این است که در تغییر و تحول فضای مدیریتی ظرفیت نیروهای توانمند و شاخص استان بیشتر دیده شود و در این خصوص به نظرات مسولان ارشد و نمایندگان مردم و دیگر چهره‌های برجسته استان توجه شود.

وی عنوان کرد: خانواده رسانه با توجه به آنچه وظیفه خود می‌داند همیشه در کنار مدیران در مسیر امیدآفرینی در جامعه اقدام به اطلاع رسانی دستاوردها کرده است که در خصوص صنعت نفت نیز این موضوع را وظیفه خود دانسته و تلاش شده تا اتفاق‌های مثبت و اثربخش مجاهدان عرصه  اقتصاد برجسته شود.

 

نجفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: وظیفه اصحاب رسانه در قبال مردم، پیگیری مطالبات به حق آنهاست؛ که در این موضوع با درک صحیح از شرایط همیشه زبان گویای مردم جهت رفع مشکلات و مسائل‌شان پیگیر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران باید سعه صدرشان را بیشتر کنند، اظهار کرد: با وجود رویکرد برخی از مدیران که با گشاده‌رویی با انتقادات سازنده روبرو می‌شوند، اندک مدیرانی نیز هستند که با ترفندهای گوناگون سعی دارند مطالبه گران را منفعل کنند.

نجفی گفت: گاهی اوقات اندک افرادی که از راه‌های گوناگون همچون تهمت بی اساس،  تهدید و شکایت های بی پایه و پول های کثیف سعی در منفعل کردن رسانه‌ها دارند که این رویکرد به منزله هجمه علیه چشم، گوش و زبان مردم بوده و باید متوقف شود.

 

وی در ادامه با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت و اتکا به توان داخلی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر بسیج کار ویژه‌ای برای تقویت این مهم تعریف کرده است که در همین راستا سازمان بسیج رسانه در جشنواره رسانه‌ای ابوذر به عنوان مهم‌ترین رویداد رسانه‌ای خود اولین محور را توان داخلی خوداتکایی قرار داده است.

 

نجفی یادآور شد: بازدید از نمایشگاه توان داخلی عسلویه نیز در همین راستا برنامه‌ریزی شد تا اصحاب رسانه با جدیدترین دستاوردهای صنعت‌گران و متخصصان داخلی آشنا شوند.

سخاوت اسدی نیز در این نشست با استقبال از سخنان عبدالله نجفی و با درخواست اینکه بنده را در سازمان بسیج رسانه استان بوشهر ثبت نام نمائید، افزود: در ارتباط با محیط زیست جنوب استان بوشهر تاکنون اقدام‌های خوبی اجرایی شده که با تشکیل شورای عالی محیط زیست منطقه این مهم شتاب می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: مشکل پسماندهای صنعتی منطقه عسلویه نیز حل شده چرا که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کار خود را برای ساماندهی پساب‌ها آغاز کرده است.

 

وی ادامه داد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در موضوع مدیریت پژوهش‌ها نیز از همه پژوهش‌های دانشجویی و دکترا مرتبط به صنعت نفت مطابق با نظام‌نامه ابلاغی وزارتخانه حمایت می‌کند.

 

اسدی عنوان کرد: بالاترین شان برای مدیر جمهوری اسلامی نوکری مردم است و در این زمینه هر خدمتی از سوی مدیران نفتی به مردم باید بدون منت باشد که بدون تردید رویکرد مدیران واحدهای مستقر عسلویه نیز همین است.

 

سخاوت اسدی ادامه داد: در مبحث مسئولیت اجتماعی اقدام‌های خوبی در حال انجام است که از جمله آنها می‌توان تلاش برای تامین آب شهرستان عسلویه اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: مسئله آب دغدغه به حق شهروندان استان بوشهر است که در این زمینه نشست‌هایی با مسئولان ارشد استان انجام شده است.

 

اسدی یادآور شد: میزان تامین آب منطقه با کمبود پنج هزار مترمکعبی مواجه است که در این راستا نیز اقدام‌های خوبی  با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این کمبود تا پایان امسال برطرف می شود.

 

وی ادامه داد: در موضوع استعلام زمین‌های منطقه و نگرانی‌های ایجاد شده برای شهروندان نیز در قالب تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر استعلام زمین‌ها تا پایان امسال محقق می‌شود.

 

وحیدرضا زیدی‌فرد نیز اظهار کرد: در این زمینه تعامل با رسانه بدون شک به پیشبرد کار کمک می‌کند چراکه به عنوان نماینده سطح اجتماعی می‌توانند ظرفیتی ارزشمند برای مدیران باشند.

 

معاون وزیر در امور مهندسی پژوهشی و فن آوری وزارت نفت بیان کرد: مسئولیت اجتماعی هم و غم جدی دکتر رئیسی رئیس جمهور است و در سفرهایی که از بدو فعالیتش داشته اهمیت این موضوع به وزیران نیز منتقل شده است.

 

زیدی‌فرد ادامه داد: رویکرد رئیس جمهور برای استان بوشهر نیز این است که مسئولیت اجتماعی دولت و بویژه وزارت نفت در مقابل شهروندان این استان با جدیت پیگیری و نتیجه‌های آن بزودی برای این استان مشخص شود.

 

وی در ارتباط با اهمیت مقوله محیط زیست عنوان کرد: محیط زیست بحثی فوق العاده جدی است که تبعات جدی برای منطقه و مردم میزبان صنایع در جنوب استان بوشهر دارد.

 

معاون وزیر نفت گفت: در این راستا امید است ساماندهی فلرها و پساب‌های صنعتی از ظرفیت گنجانده شده در بودجه ۱۴۰۰ با همکاری محیط زیست و شرکت‌های منطقه به نتیجه برسد.

 

زیدی‌فرد در ارتباط با راهکارهای لحاظ شده برای تامین گاز زمستان نیز اظهار کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده تمام تلاش براین است در بحث تامین گاز، زمستانی بی‌دغدغه سپری شود.

 

وی در موضوع راهکارهای لحاظ شده برای تکرار نشدن آسیب به سامانه تامین سوخت نیز اظهار کرد: با اقدام‌ و تصمیم‌هایی که در این زمینه اجرایی شده بعید است دوباره اتفاق مشابهی در سامانه تامین سوخت رخ دهد.

 

زیدی‌فرد در موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اظهار کرد: در نمایشگاه تخخصی توانمندی‌های داخلی در عسلویه با مدیران شرکت دانش بنیان صحبت شد که گلایه‌مندی‌های بحقی داشتند که  پیگیری لازم برای تحقق خواسته‌های آنها انجام خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ضرورت بازنگری برای تشخیص نیروهای بومی استان بوشهر برای استخدام در وزارت نفت گفت: براساس مصوبه سال ۹۰ عنوان بومی بودن برای استخدام در صنایع استان بوشهر استقرار در شعاع ۱۵۰ کیلومتری(با قابلیت برخورداری استان‌های همجوار) تعریف شده که این موضوع در وزارت نفت مطرح و پیگیری می‌شود تا در استخدام‌ها از تضییع حق جوانان استان بوشهر جلوگیری شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false