×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان به یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان رسید

به گزارش چغادک نیوز: علی درویشی در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به پیش‌بینی رشد ۸ درصدی اقتصادی بر اساس سیاست‌های مالی در برنامه‌‌های ۵ ساله سوم تاکنون اظهار داشت: الزامات رشد اقتصادی ۸ درصدی توسعه سرمایه‌گذاری و اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی است که در سال‌های گذشته محقق نشد.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد از رشد ۸ درصدی اقتصادی در برنامه ششم باید از محل بهره‌وری تأمین شود گفت: ۳٫۵ درصد از محل بهره‌وری و ۴٫۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری رشد ۸ درصدی محقق می‌شود.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی از سال ۱۳۹۱ تاکنون حدود ۶٫۷ درصد بوده است که بر اساس برنامه‌ریزی امسال باید از ۸ درصد فراتر برود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، تولید و اشتغال را محور لایحه بودجه سال آینده دانست و تصریح کرد: برنامه آمایش سرزمینی مورد توجه ویژه قرار دارد و بر این اساس طرح‌ها و پروژه‌ها اجرایی می‌شود.

درویشی اهداف اجرایی شدن طرح آمایش سرزمینی را عدالت محوری دانست و خاطر نشان کرد: اصلاح نظام بانکی یکی از مطالبات مهم مردم است که این مهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی بهبود فضای کسب و کار را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: با تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد زمینه توسعه فضای کسب و کار فراهم می‌شود و در این زمینه ۲ بخش صنایع و سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر رشد اقتصادی استان بوشهر را به‌صورت میانگین ۵٫۹ درصد دانست و تصریح کرد: سال آینده این میزان رشد اقتصادی به ۸ درصد برای کشور و استان بوشهر ۱۰ درصد پیش‌بینی شده است.

درویشی اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر از ۵۰۰ میلیارد تومان سال جاری به ۶۲۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش می‌یابد.

وی افزایش اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان در سال جاری یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است که این میزان در لایحه بودجه سال آینده با رشد ۲۳ درصدی به ۲ هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، با اشاره به اعتبارات طرح‌های عمرانی از محل ردیف‌های ملی افزود: اعتبارات از محل ردیف‌های ملی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش یافته و پروژه خط ریلی بوشهر از محل ردیف ملی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false