×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
علت عدم اختصاص بودجه ۸۵۰ میلیونی استانداری به طرح بوشهر پایتخت قرآنی چیست؟

به گزارش چغادک نیوز: دهم خرداد ماه بوشهر برای اولین بار در تاریخ کشور به عنوان پایتخت قرآنی ۱۴۰۰ در ایران معرفی شد؛ ولی از این تاریخ تاکنون این طرح کشوری دیده نشده و بازتاب زیادی نداشته است که پس از تفحص بسیار، متولیان امر یکی از مهمترین دلایل آن را ابتدا عدم اختصاص بودجه لازم و سپس عدم آشنایی مدیران با حوزه قرآنی می دانند که لازم است از افراد مطرح و با سابقه در حوزه قرآنی در نهادهای مسول استفاده شود تا این طرح با کیفیت هر چه بیشتر انعکاس یابد.

بر اساس اعلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در شورای فرهنگ عمومی سهم این استان در تخصیص بودجه طرح “بوشهر پایتخت قرآنی ایران در ۱۴۰۰ مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان است که با گذشته ۹ ماه از سال هنوز تخصیص نیافته است که باید بدون هیچ مسامحه ای در کوتاه ترین زمان اعتبار یاد شده از سوی استان تامین و پرداخت تا برنامه‌های قرآنی در استان اجرا شود.
این درحالی است که از مجموع ۵۰۰ میلیون تومان سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای طرح بوشهر پایتخت قرآنی کشور تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.
حال یکی از مهمترین سوالات جامعه قرآنی از مسولین ارشد استانداری بوشهر آن است، عمر دولت بی تدبیر و ناامید قبل با وجود همه کاستی ها و بی توجهی هایی که در حوزه های قرآنی داشت بسر رسید؛ ولی هم اکنون که فعالین قرآنی چشم انتظار نگاه ویژه مسولین دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی در استان هستند که به قرآن نیز نگاه ویژه ای دارند، چرا حرکت و صدایی از مسولین ارشد استانداری پیرامون اهمیت به پایتخت قرآنی دیده نشده و اقدام عاجلی جهت تخصیص اعتبار لازم صورت نگرفته است.
عامه مردم و قشر قرآنی بر این عقیده هستند، این بی توجهی ها زیبنده استان ولایتمداری نیست که انقلابیون آن را بدست گرفته اند و لازم است اقدامی انقلابی و جهادی در خصوص احیاء این فرهنگ، آئین و سنن انجام شود.

هم اکنون متولیان امر در اجرای پایتخت قرآنی، باوجود طرح ها و مصوبات فراوانی که داشته اند، عدم انعکاس صحیح فعالیت ها را عدم اختصاص بودجه لازم از سوی استانداری می دانند و منتظر هستند تا با اختصاص مبلغ مورد نظر حرکت نویی را در اجرای بهتر این طرح شکل داده و نام استان نیز با فرهنگ قرآنی عجین شود که این امر نیز بجز اختصاص بودجه مصوب و مناسب محقق نخواهد شد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false