×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دلیل مسکوت ماندن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان پیرامون بوشهر پایتخت قرآنی ایران در۱۴۰۰ چیست؟

به گزارش چغادک نیوز: با وجود این که از دهم خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بوشهر به صورت رسمی برای اولین بار در کشور به عنوان پایتخت قرآنی ایران در ۱۴۰۰ معرفی شد؛ ولی تاکنون با وجود برگزاری جلساتی که بازتابی نداشته و مصوباتی که معلوم نیست اجرایی شده است یا خیر؛ اقدامات جدی صورت نگرفته و تاکنون از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر که دبیر اجرایی آن محسوب می‌شود عملکرد خاصینیز دیده نشده است و به نظر می رسد؛ مسئولین در دستگاه اجرایی استان نیز به دلیل ضعف ارشاد انگیزه‌ای برای گرامیداشت این سنت الهی در پایتخت قرآنی ندارند.

 

در حالی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام نموده است، ۸۰ برنامه قرآنی در قالب یک شورای مشورتی در کمیته های ده گانه و چهل کارگروه به پیوست ۳۶ طرح ابتکاری انجام می شود و بیش از ۱۲۰ نشست، جلسه هماهنگی، برنامه ریزی، جلسات هم اندیشی و هم افزایی با حضور کارشناسان در این خصوص انجام شده است؛ ولی با وجود این همه شعار‌ها و آمارهای تبلیغاتی ارشاد، در استان بوشهر اثری از عنوان پایتخت قرآنی ایران در ۱۴۰۰ دیده نمی شود و حتی المان و لوگویی از آن در معرض دید مردم یافت نمی شود.

 

در اینجا لازم می دانیم به برخی از مصوبات مسکوت مانده شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در خصوص پایتخت قرآنی اشاره نمائیم و انتظار داریم مسولین و متولیان امر در این شورا پیرامون اجرایی نشدن مصوبات ذیل پاسخگوی افکار عمومی باشند، هر چند این پایگاه خبری حق انتشار جوابیه در این خصوص را از جانب مسولین مربوط محفوظ اعلام داشته و آماده انتشار مطالب پایتخت قرآنی است.

 

۱. تبلیغات محیطی بوشهر پایتخت قرآنی از سوی فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و روسای ادارات مصوبه ۱۴۰۰/۱/۳۱
۲. نشست با اصحاب رسانه و ابلاغ جهت فعالیت در فضای مجازی، سایت ها و شبکه های اجتماعی مصوبه ۱۴۰۰/۱/۳۱
۳. ایجاد دانشکده قرآنی، موزه قرآنی، مجتمع قرآنی، کتابخانه قرآنی و تمامی زیر ساخت های قرآنی برای توسعه فعالیت های قرآنی ۱۴۰۰/۶/۱۰

۴. رونمایی از ابلاغ رسمی وزارت ارشاد، پوستر و لوگوی پایتخت قرآنی بوشهر ۱۴۰۰/۳/۱۰
۵. مشخص کردن یک نفر جهت انجام گردشگری قرآنی و مصوب کردن این طرح گردشگری مصوبه ۱۴۰۰/۱/۳۱
۶‌. با توجه به اینکه تاکنون شبکه‌های قرآن پای کار نیامده‌اند در خصوص مکاتبات با شبکه شما و شبکه چهار از سوی صدا و سیمای مرکز بوشهر جهت انعکاس در عرصه ملی هماهنگی شود. مصوبه ۱۴۰۰/۶/۱۷
۷. پیگیری حمایت و اجرای طرح بوشهر شهر نماز. مصوبه ۱۴۰۰/۶/۱۷
۸. تصویب طرح پیش‌نویس سند فعالان قرآنی. مصوبه ۱۳۹۹/۹/۱۲
۹. زیرنویس عنوان پایتخت قرآنی بوشهر در تمامی برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان مصوبه ۱۴۰۰/۱/۳۱
۱۰. از سوی استاندار بوشهر و شهردار مرکز استاد از تمامی ظرفیت‌ها، بیلبوردها، تابلوها و پرتابل های آن در راستای معرفی بوشهر پایتخت قرآنی ۱۴۰۰ استفاده شود. مصوبه ۱۴۰۰/۱/۳۱
۱۱. تجهیز و تعمیر یک موسسه قرآنی در بوشهر از سوی استاندار، برنامه بودجه و اوقاف و امور خیریه ۱۴۰۰/۱/۳۱

 

این موارد از موضوعات مهمی است که شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص پایتخت قرآنی مطرح و لازم الاجرا کرده است ولی به دلیل ضعف عملکرد مدیران دولت بی‌تدبیر و ناامید در دولت روحانی استان این طرح مهم کشوری که می تواند در عرصه بین المللی نیز مطرح شده و برکات زیادی را در راستای ایجاد وحدت داشته و زمینه‌ساز موضوعات مهم دیگری از جمله موارد اقتصادی باشد، مسکوت مانده است.

 

به نظر می‌رسد؛ انقلابیونی که هم اکنون بر مسند حکومت استان تکیه زده‌اند، بازهم آئینه دولت روحانی هستند که به قرآن و عترت توجهی نداشته و در خصوص گرامیداشت آن اقدام عاجلی صورت نداده‌اند.

 

در حالی که مسئولان و متولیان امر به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر می توانست در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مصوبات ویژه‌ای را داشته باشند؛ ولی این شورا نیز به دلیل نامعلوم دچار روزمرگی شده و نتوانسته است نقش خود را در این امر مهم که ریشه در فرهنگ و آئین و سنن مردم دارد را ایفا نماید و عدم اطلاع رسانی بموقع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر که موجبات مسکوت ماندن چنین مصوبات دینی و مذهبی به نوعی بین المللی را بوجود آورده نیز از عوامل مهم در عدم اطلاع مردم است.

 

مسئولین ما هنوز نتوانسته اند پایتخت قرآنی را در بوشهر بدرستی معرفی نمایند و مردم را در جریان این امر مهم قرار دهند که آبروریزی بسیار بزرگی برای استان ولایت‌مدار و استکبارستیزی است که دارای تاریخی پر از شکوه در عرصه‌های مقاومت بیداری، بصیرت و دفاع از اسلام و ایران بوده و پایتخت مبارزات ضد استعماری و انرژی ایران می باشد.

 

انتظار می‌رود؛ در ماههای منتهی به سال و در ۶ ماهه دوم پایتخت قرآنی، مسئولین و متولیان امر به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در احیای این سنت الهی اقدام ویژه و در خور شانی انجام دهند و اگر نمی توانند، زمام امور را به مردم واگذار نمایند./انتهای پیام

 

false
true
false
true
  1. شاهین نجفی

    سلام .لطفا تماس بگیرید تا از بیعرضگی اداره ارشاد و متولیان بی سواد و غیر متعهدش بیشتر بگویم

  2. ناشناس

    با سلام و تشکر از فعالیت های قرآنی مسئولین محترم ✓ پیشنهاد می شود برای بهبود وضع موجود و نگران کننده کوچه و خیابانها و ولنگاری دختران بی حجاب و بی حیا و مردان بی غیرت که نمای مردم و بازار را به گند کشیده اند اقدامی کنند ✓ برای هزینه های قرآنی فرصت زیاد داریم
    بگویید بروید جلوی تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک های عجیب و غریب را بگیرند و همچنین قهوه خاپه های کوچه پس کوچه ها را دریابند ✓ با این وضعیت هیچکس جرٱت امر به معروف و نهی از منکر را ندارد ✓ انتشار آزاد…..

  3. فرامرزی

    با سلام و تشکر از فعالیت های قرآنی مسئولین محترم فرهنگی ✓ پیشنهاد می شود برای بهبود وضع موجود و نگران کننده کوچه و خیابانها و ولنگاری دختران بی حجاب و بی حیا و مردان بی غیرت که نمای مردم و بازار را به گند کشیده اند اقدامی کنند ✓ برای هزینه های قرآنی فرصت زیاد داریم
    بگویید بروند جلوی تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک های عجیب و غریب را بگیرند و همچنین قهوه خاپه های کوچه پس کوچه ها را دریابند ✓ با این وضعیت هیچکس جرٱت امر به معروف و نهی از منکر را ندارد ✓ انتشار آزاد…..

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false