مرکز درمانی عالیشهر پذیرای ۶۰ هزار نفر از مردم شهرستان بوشهر و تنگستان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مرکز درمانی عالیشهر پذیرای ۶۰ هزار نفر از مردم شهرستان بوشهر و تنگستان

سید احمد هاشمی به مناسبت فرا رسیدن روز پرستار در گفتگو با چغادک نیوز گفت: حدود ۱۲سال است در مرکز جامع سلامت شهر عالیشهر مشغول بکار هستم  که ۶ سال از آن به عنوان سرپرست بوده است.

سرپرست بهداشت جامع سلامت شهر عالیشهر افزود: ساختمان این مرکز نزدیک به ۳۰سال قدمت داشته و برای جمعیت تقریبا ۱۰هزار نفری ساخته شده است که این جمعیت امروز به بیش از ۲۷هزار نفر رسیده است و مردم روستاهای همجوار نیز در روزهای تعطیل که دیگر مراکز درمانی بسته است به این مرکز مراجعه می‌کنند که با این وجود مرکز درمانی بهداشتی عالیشهر تقریبا ۶۰هزار نفررا از نظر درمانی پوشش می دهد.

وی به بیان مشکلات کادر درمانی پرداخت و گفت: باوجود تصویب طرح فوق العاده خاص از سوی دولت، تاکنون برای پرستاران و پرسنل بهداشتی خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشتی درمانی اجرایی نشده است، این درحالیست که این طرح برای برخی کارکنان علوم پزشکی، کارکنان انتقال خون و پرسنل چند اداره اجرایی شده است، اما برای پرسنل وزارت بهداشت اعم از پرستاران و کادر پزشکی با وجود زحمات بسیار در ایام کرونا بدلیل نامعلوم به اجرا در نیامده است که قطعا اجرایی شدن این طرح در روح و روان‌ پرسنل و به انگیزه بیشتر آنان در ادامه راه کمک ویژه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد، گویا همه مردم را نجات داده است، خاطر نشان کرد: نیروهای پرستاری و کادرپزشکی تیم اصلی مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا درکشور محسوب می‌شوند که مدت ۲سال از شیوع بیماری تا به امروز لحظه ای آرام ننشستند که قطعا زحمات شبانه روزی آنان بر هیچ کس پوشیده نیست و زبان نیز از وصف کارهای آنان قاصر است، باید نگاه ویژه ای به آنان و زحمات بی دریغشان شود.

وی در مورد بیمارستان محلی تازه تاسیس گفت : با مشارکت شرکت عمران عالیشهر، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان برنامه وبودجه، بیمارستانی در حال ساخت است که با راه اندازی آن کمک های بسیار زیادی در حوزه درمان به مردم عالیشهر و روستاهای اطراف خواهد شد و بارعظیمی از جمعیت شهر از نظر درمانی را پوشش خواهد داد.

سید احمد هاشمی بیان کرد: همانطور که کشور در زمان کرونا با کمبودهایی از لحاظ گرفتن نمونه گیری(تست) مواجه بود این مرکز نیز در آن برهه از زمان با وجود اینکه از سایر مراکز شهرستان اوضاع و احوال بهتری داشت با مشکلاتی روبرو بود.

وی افزود: ایران مانند سایر کشورها به  فناوری روز دنیا (واکسن)دست یافته و برای مقابله با این بیماری، طرح واکسیناسیون همگانی را در کشور اجرا کرده است که این امر در پایین آوردن آمار افراد مبتلا و همچنین کاهش مرگ و میر نسبت به سال گذشته تاثیر بسیاری زیادی داشته است، اما مردم باید ماسک زدن و رعایت فاصله را باز هم فراموش نکنند.

سرپرست بهداشت جامع سلامت عالیشهر عنوان داشت: بر اساس آمار موجود مردم عالیشهر نزدیک به ۱۰۰٪ از مرکز جامع سلامت رضایتمندی داشته اند که ما به آن هم اکتفا نمیکنیم و همچنان برای بهبود حال مردم می‌کوشیم تا از این نیز بالاتر رود.

هاشمی به نقش پررنگ مسئولین عالیشهر در ارائه بهتر خدمات به مردم اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون امام جمعه، امام جمعه موقت، سرپرست شهرداری، شهردار، اعضای شورا، بسیج، هلال احمر، شرکت عمران، کلانتری عالیشهر، مدیران و معلمان مدارس، هیئتهای مذهبی، تکیه گاهها، گروه‌های مردم نهاد در پیشگیری، مراقبت، طرح واکسیناسیون نقش بسزایی داشته اند، تشکر ویژه ای دارم. / انتهای پیام
عزیزه بوصید خلف پور

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false