×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پرونده جهانی‌های کشتی در سال ۲۰۲۱ بسته شد/ قهرمانی در اوفا، شگفتی در اسلو

به گزارش چغادک نیوز: بعد از آنکه اتحادیه جهانی کشتی نتوانست به خاطر شیوع کرونا در سراسر جهان، در سال ۲۰۲۰ با وجود همه رایزنی و تلاشی که داشت، مسابقه جهانی برگزار کند و این رقابت‌ها در کلیه رده‌های سنی لغو شد و صرفا یک مسابقه جام جهانی در غیاب برخی تیم‌های مدعی در بلگراد برگزار شد، در سال ۲۰۲۱ علاوه بر رقابت‌های المپیک، کلیه پیکارهای جهانی کشتی نیز به انجام رسید.

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز با هدایت ۸ مربی در این رقابت‌ها که در شهرهای بوداپست، اوفا، اسلو و بلگراد برگزار شد شرکت کردند.

محمد طلایی و مسعود هاشم‌زاده در رده‌های سنی نوجوانان تیم‌های آزاد و فرنگی کشورمان را در مسابقات مجارستان هدایت کردند.

محسن کاوه و روح الله میکائیلی با تیم‌های آزاد و فرنگی جوانان در مسابقات روسیه شرکت کردند.

پژمان درستکار و محمد بنا هدایت دو تیم ملی آزاد و فرنگی بزرگسالان را در نروژ برعهده داشتند.

تقی اکبرنژاد و فرشاد علیزاده نیز در آخرین مسابقه جهانی UWW همراه با امیدهای آزاد و فرنگی ایران به جهانی صربستان رفتند.

در زیر اشاره ای به کارنامه ۸ تیم کشتی آزاد و فرنگی ایران در ۴ رقابت جهانی سال میلادی جاری خواهیم داشت:

*کشتی آزاد نوجوانان جهان/ بوداپست

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۸ تا ۳۰ تیرماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان، تیم ایران توسط علی خرم‌دل در وزن ۵۱ کیلوگرم، سید حسن اسماعیل‌نژاد در وزن ۷۱ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال طلا و علی رضایی در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. شهداد خسروی و محمدرضا شاکری در اوزان ۵۵ و ۶۰ کیلوگرم نیز پنجم شدند.

در رده‌بندی تیمی این مسابقات، هند با ۱۴۷ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های آمریکا، روسیه و ایران به ترتیب با ۱۴۳، ۱۴۰ و ۱۱۶ امتیاز، دوم تا چهارم شدند.

*کشتی فرنگی نوجوانان جهان/ بوداپست

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان طی روزهای اول تا سوم مرداد ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط سیدمصطفی رضایی و علیرضا عبدولی در اوزان ۶۰ و ۷۱ کیلوگرم صاحب مدال نقره و علی جلالی عبدالوند در وزن ۹۲ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. علی احمدی وفا در وزن ۴۵ کیلوگرم نیز پنجم شد.

تیم‌های گرجستان، اوکراین و روسیه به ترتیب با ۱۴۱، ۱۲۷ و ۱۲۴ امتیاز اول تا سوم شدند. تیم ایران نیز با کسب ۸۱ امتیاز پنجم شد.

 *کشتی آزاد جوانان جهان/ اوفا

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۷ تا ۲۹ مردادماه در شهر اوفا روسیه برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد خلیلی، عرفان الهی، محمد نخودی، امیرحسین فیروزپور و علی اکبرپور در وزن‌های ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، مهدی حاجیلوئیان در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا عبداللهی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. تیم ایران با کسب ۵ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۱۷۸ امتیاز با اقتدار در کشور روسیه کاپ قهرمانی را از آن خود کرد. پس از تیم ایران تیم‌های روسیه و آمریکا با به ترتیب با ۱۴۲ و ۱۲۹ امتیاز دوم و سوم شدند.

*کشتی فرنگی جوانان جهان/ اوفا

رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد در شهر اوفا روسیه برگزار شد و تیم ایران با کسب یک مدال طلای امیررضا ده بزرگی در وزن ۵۵ کیلوگرم، یک مدال نقره سعید اسماعیلی در وزن ۶۰ کیلوگرم و ۵ مدال برنز ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدحسین آذرم دخت در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم، مرتضی القوسی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرمحمد بیات در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و با ۱۳۰ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در این مسابقات تیم روسیه با ۱۸۳ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و تیم آذربایجان با ۱۰۱ امتیاز سوم شد.

*کشتی آزاد بزرگسالان جهان/ اسلو

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که ۱۰ تا ۱۳ مهر ماه در نروژ برگزار شد، تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ طلای حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، ۳ نقره علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی و یک مدال برنز مجتبی گلیج، با مجموع ۱۶۲ امتیاز بر سکوی سوم جهان ایستاد.

روسیه با ۳ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز و مجموع ۱۷۳ امتیاز قهرمان شد و آمریکا نیز با ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز و مجموع ۱۶۸ امتیاز نایب قهرمان شد.

*کشتی فرنگی بزرگسالان جهان/ اسلو

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۵ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا و محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

تیم ایران در رده‌بندی تیمی نیز با کسب ۱۴۶ امتیاز به عنوانِ نایب قهرمانی دست یافت. تیم‌های روسیه و جمهوری آذربایجان به ترتیب با ۱۵۲ و ۱۰۷ امتیاز اول و سوم شدند.

*کشتی فرنگی امیدهای جهان/ بلگراد

رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان روزهای ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۴ مدال نقره پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها دست یافت.

در این مسابقات تیم روسیه با ۱۹۰ امتیاز قهرمان شد، ایران با ۱۵۵ امتیاز به نایب قهرمانی رسید و گرجستان با ۱۰۵ امتیاز سوم شد.

*کشتی آزاد امیدهای جهان/ بلگراد

رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۱۴ تا ۱۶ آبان ماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، محمدصادق فیروزپور و سجاد غلامی در اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و احمد محمدنژاد جوان، علی اکبر فضلی، علی سوادکوهی، امیرحسین فیروزپور و سید مهدی هاشمی در اوزان ۵۷، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم و با ۱۴۰ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در این مسابقات تیم روسیه با ۱۴۵ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید، تیم ایران با ۱۴۰ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ارمنستان با ۱۱۴ امتیاز به عنوان سوم رسید.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false