همراهی ویژه مجلس با دولت برای اجرای طرح جوانی جمعیت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
همراهی ویژه مجلس با دولت برای اجرای طرح جوانی جمعیت

به گزارش چغادک نیوز:رحمت‌الله فیروزی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز در خصوص تصویب طرح جوانی جمعیت توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با اراده‌ای قوی به دنبال تصویب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بود و به نظر می‌رسد این طرح ازجمله طرح‌های موفق مجلس یازدهم باشد که در تاریخ کشور ثبت می‌شود.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی رهبری معظم انقلاب موضوع پیری جمعیت ایران در سال‌های آینده و عدم جایگزینی طرحی مناسب برای تشویق جامعه به فرزند آوری بوده که مجلس با تصویب این طرح مهم این دغدغه را تا حدودی رفع کرد.

وی تصریح کرد: در ماده یک این طرح به موضوع افزایش فرزند آوری، در راستای ارزشمند سازی و آگاهی بخشی نسبت به وجوه مثبت و ارزشمند ازدواج بهنگام، فرزند آوری و تعدد فرزندان در خانواده، حرمت سقط‌جنین، نهادینه کردن هنجارهای صیانت از حرمت و تحکیم خانواده و مقابله با محتوای خلاف سیاست‌های جمعیتی، اقدامات لازم از قبیل تولید و تغییر محتوای برنامه درسی، بسته‌های یادگیری، علمی، پژوهشی، برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های موقت و دائمی اشاره‌شده است.

فیروزی پور تأکید کرد: البته در مقطع کنونی مشکلات اقتصادی وجود دارد و ابتدابه‌ساکن باید مشکلات اقتصادی مردم رفع و دغدغه‌های معیشت برطرف و بعد این طرح اجرایی شود، چنانچه به موضوع مشکلات این روزها توجه نشود ممکن است طرح مورد استقبال واقع نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح باید جامع، کامل و شفافی به دستگاه‌ها ابلاغ شود، اذعان کرد: در این راه انتظار می‌رود یک پیوست رسانه‌ای قوی وجود داشته باشد تا افکار عمومی را اقناع کند و در موضوع بعدی دستگاه‌های اجرایی در این راه مانع زدایی کرده تا طرح مغفول نمانده و نیمه‌کاره رها نشود.

وی بیان کرد: یکی از موارد طرح جوانی جمعیت بحث تهیه مسکن برای تشویق به فرزند آوری است و در قانون به موضوعاتی همچون تأمین زمین یا واحد مسکونی، افزایش ۲۵% سقف تسهیلات مسکن جهت خرید و ساخت و جعاله به ازای هر فرزند و افزایش دوساله دوره بازپرداخت، کاهش عوارض ساخت‌وساز تا ۵۰% برای خانواده ۳ فرزند و تا ۷۰% برای خانواده ۴ فرزند و سایر تخفیفات و ۶۹ اختصاص مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای ودیعه و یا خرید مسکن خانواده فاقد مسکن دارای فرزند سوم با بازپرداخت ۲۰ ساله اشاره‌شده است.

فیروزی پور گفت: همکاران ما در مجلس باقدرت و قوت علاوه بر نظارت جدی بر اجرای طرح، همراهی‌های لازم با دولت را انجام خواهند داد و هر جا موانعی وجود داشته باشد را برطرف خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: آنچه مهم است این موضوع است که این طرح بایستی به‌خوبی اجرایی شود و از دولت انتظار می‌رود با تمام قوا وارد اجرای این طرح‌شده و آن را با دقت و کیفیت اجرایی کرده تا مردم طعم شیرین آن را احساس کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false