×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تزریق دوز سوم واکسن کرونا جهت بیماران خاص در شهرستان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز:حسن فخرایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله گروه‌های در معرض خطر از نظر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شوند که در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شامل تالاسمی، دیالیز، سرطان، ام اس، بیماران پیوندی یکی از گروه‌های اولویت‌دار در دریافت واکسن بوده و وزارت بهداشت تلاش می‌کنند که واکسیناسیون برای این گروه به تدریج و هرچه سریع‌تر انجام شود.

مهندس فخرایی در خصوص نحوه مراجعه برای دریافت دوز سوم واکسن، بیان کرد: افرادی که شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسن نوبت دومشان گذشته باشد می‌توانند جهت دریافت واکسن‌های دوز سوم (بوستر) به سالن‌های مدرسه قائم آل محمد (ص) بهمنی و مصلی نماز جمعه بوشهر مراجعه کنند.

این مقام مسئول تأکید داشت: با توجه به اینکه واکسن تزریقی به این گروه‌ها در هر دو نوبت قبل سینوفارم بوده است، دوز سوم نیز می‌بایست سینوفارم تزریق گردد، فقط در موارد استثنا، به علت مسافرت خارج از کشور با ارائه مستندات و نامه متخصص عفونی می‌توان واکسن آسترازینکا تزریق کرد.

مهندس فخرایی عنوان داشت: بیماران خاصی که به سالن‌های واکسیناسیون مراجعه می‌کنند ضروری است کارت واکسن، کارت ملی و کارت بیماری خاص یا مدارک دال بر بیماری خود را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در خصوص بیمارانی که قبل از تزریق واکسن کرونا اقدام به تزریق واکسن آنفلوانزا کرده‌اند گفت: اگر بیمار خاصی قبل از این واکسن آنفلوانزا تزریق کرده است می‌بایست ترجیحاً دو هفته با دوز سوم واکسن کرونا فاصله داشته باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false