×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نایب رئیس کمیسیون بودجه در بوشهر : نتیجه تفحص در خصوص حقوق های نجومی تا چند ماه آینده مشخص خواهد شد

 

به گزارش چغادک نیوز: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی که به دعوت غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی وارد استان بوشهر شده بودند، ضمن بازدید از اسکله اداره بندر بوشهر، در جمع اصحاب رسانه استان بوشهر حضور یافته و دستاوردهای سفر خود به استان بوشهر را تشریح کردند.

حمید رضا حاجی بابایی با بیان اینکه استان نباید از امکانات زیرساختی از جمله آب آشامیدنی محروم باشد، اظهار داشت: بر اساس تدوین برنامه ششم توسعه باید آب آشامیدنی مناطق ساحلی از جمله استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا تأمین شود که این مهم محقق نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه هفتم توسعه به‌صورت قطعی باید تأمین آب استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد و لازم‌الاجرا شود.

حاجی بابایی توجه به تسریع اجرا خط ریلی بوشهر به شیراز را از دیگر نیازهای اساسی استان بوشهر دانست و تأکید کرد: صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی‌ها باید اجرا برخی پروژه‌های زیرساختی بر عهده بگیرند و نقش خود را در توسعه استان فراهم کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مرز ۹۰۰ کیلومتری دریایی استان بوشهر با خلیج‌فارس را یک مزیت مهم دانست و گفت: این سرمایه مهم و بزرگی برای تحقق مطالبات استان محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به وضعیت حقوق و دستمزد در بودجه سال آینده تصریح کرد: اعلام افزایش ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد در لایحه بودجه سال آینده از هم اکنون غیرکارشناسی است چون اسفند ماه در مجلس بر اساس لایحه دولت تصمیم‌گیری می‌شود که میزان افزایش حقوق و دستمزد چه میزان باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه نظام حقوق و دستمزد کشور از ریل عدالت و عقلانیت خارج شده است تصریح کرد: افزایش حقوق و دستمزد در لایحه بودجه بر اساس امکانات، شرایط ، تورم و دیگر شاخص‌های کلان اقتصادی کشور بر اساس لایحه بودجه دولت، تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما نمی‌دانیم وضعیت اقتصادی کشور تا شش ماه دیگر با این شاخص‌ها چگونه است تا تصمیم گرفته شود.

وی بیان کرد: نسبت به اعلام افزایش ۱۰ درصدی حقوق در بودجه سال آینده تاکنون از سوی دولت و مجلس تصمیم مشترکی گرفته نشده است.

حاجی بابایی افزود: دولت باید لایحه بودجه به مجلس ارائه کند و مجلس تصویب کند و در رابطه با اعلام افزایش ۱۰ درصدی حقوق از سوی میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه سخنان خود را اصلاح کرد که منظور من ۱۰ درصد نبوده بلکه میانگین ۱۰ درصد است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع کاش رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان نمی‌کرد افزود: البته نظر خودشان را می‌تواند بیان کند اما این معنای قطعی شدن و تصویب از سوی مجلس نیست.

حاجی بابایی اضافه کرد: منابع، رقم و مصارف بودجه، شاخص‌های کلان اقتصادی، تصویرپردازی از وضعیت اقتصادی سال آینده در تعیین حقوق و دستمزد تعیین کننده است که مجلس با دولت به یک جمع‌بندی برسند.

وی با اشاره به تدوین قانون خدمات کشوری و تصویب در مجلس هفتم افزود: این مهم رضایت‌مندی عمومی به‌ویژه برای بازنشستگان در پی داشت که متأسفانه از مجلس هفتم به این طرف مجالس و دولت‌ها به این پریشان حالی و خارج شدن از این ریل کمک کردند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۱ دستگاه اجرایی مهم و تاثیرگذار از قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شدند گفت: هر کدام از این دستگاه‌ها برای خودشان حقوق ویژه تعریف کردند و اکنون این قانون تنها برای معلمان و تعدادی دیگر از کارکنان دیگر دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی مانده است و بقیه خارج شدند.

حاجی بابایی افزود: اکنون هر قدر به حقوق تزریق می‌شود نارضایتی پایان نمی‌پذیرد چون از ریل خارج شده است و در این راستا سازمان برنامه و بودجه کمیته‌ای مشخص کرده که حقوق و دستمزد را بررسی کنند.

وی تأکید کرد: باید در مورد حقوق دستمزد تصمیم ملی بین دولت و مجلس و مجموعه نظام گرفته شود تا همه احساس عدالت و رضایت کنند با این وضعیت ادامه مسیر با مشکل مواجه شدند.

سید محمد رضا میر تاج الدینی نیز در پاسخ به سوال چغادک نیوز مبنی بر تعیین تکلیف حقوق های نجومی اظهار داشت: در ارتباط با حقوق‌‎های نامتعارف و نجومی گروه ۱۲ نفری تحقیق و تفحص تعیین شد که به تایید هیات رئیسه مجلس رسید و ریاست مجلس نیز حکم اعضای گروه را صادر کردند.

وی بیان کرد: نخستین نشست این گروه با حضور هیات رئیسه تشکیل و فرایند این تحقیق و تفحص از حقوق‌‏های نجومی و نامتعارف با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است.

میرتاج الدینی ادامه داد: در روند تحقیق و تفحص هدف نخست شناسایی روزنه‌ها و زمینه‌هایی است که منجر به پرداخت حقوق‌های نجومی، غیرمتعارف، ضدعدالت و تبعیض آمیز می‌شود.

وی گفت: حقوق‎‌های نجومی به هنگام دور زدن قانون شکل می‌‏گیرد و فرار از ضوابط و آیین نامه‎‌های پرداخت حقوق از دیگر موارد منجر به پرداخت‌‏های حقوق نجومی است.

میرتاج الدینی افزود: به طور معمول وقتی حقوق نجومی در شرکت‌های دولتی برخی از بانک‌ها و سازمان‌های بیمه و نمونه آنها اتفاق می‌افتد، نگاه کارشناسی برای بررسی این کار وجود دارد و در این ارتباط برنامه‌‏ها تحقیق و تفحص کمیسیون مجلس سورای اسلامی از صفر شروع نمی‌شود بلکه از جاهایی که دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی کارها و برنامه‏‌هایی را احصا کرده اند، اقدام‌‎های بعدی صورت می‏‌گیرد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: امیدواریم در چند ماه آینده نتیجه این تحقیق و تفحص پیرامون حقوق‌‎های نجومی با روشن شدن ضوابط و مصداق‌‎های آن آشکار شده و به صورت شفاف به مجلس ارائه شود تا در ادامه مجلس نسبت به اطلاع‌رسانی آن به مردم اقدام کند.

عبدالله نجفی در نشست اصحاب رسانه استان با اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در ابعاد گوناگون اقتصادی، صنعتی و دیگر حوزه‌ها است که توجه به زیرساخت‌های این استان امری مهم است، اظهار داشت: اصحاب رسانه به‌عنوان بازوی توانمند، نقش ارزنده‌ای در تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر با اشاره به کمبودها، معضلات و مشکلات بر زمین مانده استان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر و نقش آن در اقتصاد کشور، رفع محرومیت‌ها و مشکلات در ابعاد گوناگون اقتصادی، اشتغال‌زایی و زیرساختی یکی از مطالبات مهم مردم استان بوشهر است.

عبدالله نجفی با تأکید بر نگاه ویژه به اصحاب رسانه و حمایت از این جامعه زحمتکش و خدوم افزود: در سال ۱۳۹۲ تلاش‌هایی برای تصویب قانون حمایت و تقویت رسانه‌ها توسط سازمان بسیج رسانه انجام شد و مراحلی از آن در کمیسیون امنیت ملی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفت به نظر می‌رسد امروزه با توجه به اهمیت فعالیت اصحاب رسانه، لزوم تحقق این مهم بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با  بیان اینکه در مواردی شاهد تحریم سازمان یافته برخی رسانه‌های منتقد توسط نهاد‌های دولتی و نیمه دولتی در دولت‌های قبل بودیم گفت: هدف این نهادها تضعیف رسانه‌های منتقد که در واقع چشم بینا و زبان گویای مردم هستند بود که این رفتار برای جامعه پذیرفتنی نیست.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false