×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وقت وقت همدلی است

به گزارش چغادک نیوز: سید مسلم موسوی از فعالان سیاسی و رسانه ای استان در یادداشتی نوشت: پس از جنگ تحمیلی در تمامی ادوار سکانداران استان، بومی و غیربومی یکی پس از دیگری آمدند و رفتند تا نوبت به دکتر محمدی زاده رسید.

هرچند به دلایل عدیده استانداران بومی با شدت و ضعف نسبت به استانداران غیر بومی بهتر عمل کردند اما نمی توان از توان مدیریتی صحراییان، انصاری لاری و حسنوند به عنوان افرادی با تجربه و کلان بین گذشت این استانداران با سلایق سیاسی متفاوت در دوره خود خدمات زیادی به استان نمودند.

در بین استانداران بومی که با ندیمی بوشهری بعنوان اولین استاندار بومی خوشنام ، فعال و توانمند شروع، با تبادار ادامه، پس از آن به افراشته و در دوره اخیر به سالاری رسید با قویترین استانداران غیربومی در مقام مقایسه،  بهتر عمل کردند ندیمی خط شکن این سلسله بود و مدیران زیادی در طراز استانی و کشوری تربیت کرد  هرچند برخی بومیان در کلان بینی دچار ضعف‌هایی بودند از جمله ضعف نگاه و موضع و همچنین احدی از استانداران منافع فردی خود را مقدم بر استان می‌دانست و رویه ترجیح منفعت فردی را بر منافع جمعی در دستور کار داشت اما کلیدداران بوشهری اختلافی فاحش حداقل درخدمات با استانداران غیر بوشهری چهار دولت اخیر داشتند.

اکنون استان با فردی در راس مواجه است که ظرفیت‌های فردی،علمی،اجرایی و مناسباتی، با بزرگان کشور ، استان و نیز با بدنه اجتماعی وطن دوست(خانواده شهدا و رزمندگان) دارد و نیز جهاد در روزهای سخت کشور را در کارنامه و تارک اوست.

محمدی زاده فردی هوشمند ،برنامه ریز،با نسل فرهیخته و رزمندگان استان به صورت چهره به چهره آشناست همانگونه که در یکی دو یادداشت خود آورده  ان شالله توان خود را صرف خدمت خواهد کرد.

اما در این  مجال با توجه به دیدگاه باز و نرم ایشان به تمامی فعالین اقتصادی،سیاسی و اجتماعی با هر نوع سلیقه سیاسی، اصلاح، اصول و یا انقلابی و کسانی که دل در گروه اعتلای استان و کشور دارند اعلام میکنم در نقطه عطف تاریخی استان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و تمامی پیش فرض های منفی را از ذهن خود خارج نموده و همدلانه با طرح دیدگاه و نظرات راهگشا و نیز راهکارهای عملی در فرهنگ،تولید،اشتغال،هنر،اقتصاد،سیاست،و … ایشان را مورد حمایت نظری و عملی قرار دهند.

نگارنده به عنوان منتقد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در ادوار گذشته تا کنون بیش از پیش به اقدامات اصلاحی دکتر محمدی زاده امیدوار است.

شایسته است که استاندار جدید نیز  برای تغییر رویه های غلط و برای رفع موانع و امور کلیشه‌ای، نگاه خود را از درون سیستم اداری ناکارآمد خارج کرده و توان اصلاحی خود را با طرح‌های اصلاحگرایانه مدیران و نخبگان به خارج از دولت یعنی در بخش خصوصی معطوف کرده و از اقدامات سمبلیک و جلسات بی حاصل دوری گزیند و استان را با راهبردهای کلان و احصاء مشکلات و رفع آن به دو صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و با زمان‌بندی مشخص اقدام شایسته نماید.

بسا اهل دولت به بازی نشست
که دولت به بازی برفتش ز دست

تا مصداق این بیت زیبای سعدی علیه الرحمه نگردد. در این راستا شایستگان را برای ارائه نظر و عملِ راهگشا مجال دهد.

توصیه‌ای به مخالفین سیاسی

به هر روی دکتر محمدی‌زاده مورد اعتماد دولت سیزدهم و فعالین بی‌طرف قرار گرفته و باعث امید و خوشحالی خانواده معظم شهدا و رزمندگان و دیگر بخشهای استان شده است.

اکنون وقت آن است که این افراد برخوردی متمدنانه با این انتخاب و مسیر داشته و اگر نمی‌توانند همراهی کنند لااقل برای پیشرفت استان سکوت عملی کرده و از گذاشتن چوب لای چرخ پیشرفت استان و تبلیغ سو‌‍‌‍ء در فضای رسانه‌ای و مجازیِ در اختیار و سمپات‌های مستقر در استان اجتناب نمایند تا زحمت خادمین را کم کنند.

پیشنهادی به استاندار جدید

استان بوشهر از نظر امنیتی باثبات‌تربن و امن‌تربن استان کشور است و کشور نیز بالاترین ضریب امنیتی را در منطقه دارد با توجه به اینکه در ۲۰ سال اخیر تقریبا تمامی شعارهای سالانه ولی امر مسلمین اقتصادی بوده و خصوصا شعار امسال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» که ناظر به ضرورت برطرف کردن موانع نرم و بعضاً سخت در امور و رویه هاست و علی‌رغم وجود امکانات و زیرساخت موجود همچنان موانع پابرجاست  و این بدین معناست که مشکلات اقتصادی مهمترین دغدغه حاکم اسلامی و مردم  است و با این استدلال که بالاترین و بهترین بینش امنیتی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال استان است
می‌توان ضمن بهره گیری از نظرات عملی فعالین اقتصادی تمامی جلساتی که با سر فصل تولید، اقتصاد و معیشت مردم استان گره خورده است تا پایان دوره مسئولیت استاندار، فرمانداران و بخشداران  در شورای تامین برگزار و نسبت به بررسی و رفع همه جانبه مشکلات تولید کنندگان و فعالین اقتصاد در ابعاد اقتصادی و امنیتی و اداری اقدام نماید.

عاقبت عاقبت کار بخیر انجامد
آخر الأمر مبدل شود این غم به سرور
کمال خجندی

والسلام علیکم
سید مسلم موسوی
۳۱ /شهریورماه/۱۴۰۰

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false