×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مجمع نمایندگان استان کماکان در حال انتخاب گزینه استانداری/سردار محمد زاده استاندار بوشهر شد+ جزئیات انتخاب

به گزارش چغادک نیوز؛ پس از کشمکش های فراوان در انتخاب استاندار، در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست آیت اله رئیسی، احمد محمدزاده رئیس گروه مدیریت و فرماندهی مرکز راهبردی سپاه و اهل شهرستان گناوه با رای هیئت دولت به عنوان استاندار بوشهر معرفی شد و در روز های آینده جلسه معارفه وی در استان برگزار خواهد شد.

انتخاب احمد محمد زاده به استاندار بوشهر در حالی صورت گرفت که مجمع نمایندگان استان و رئیس شورای هماهنگی ستادهای آیت الله رئیسی در استان که انتخاب استاندار نیز در چارچوب وظایف آنها نبوده و فقط پیشنهاد دهنده بودند؛ با برگزاری جلسات مکرری که در خصوص تعیین گزینه استانداری برگزار کرده اند؛ هنوز به جمع بندی در خصوص استاندار نرسیده اند و نام های متعددی از پشت پرده برگزاری جلسات آنها بر سر زبان ها افتاد تا ثابت کنند، اینان حتی در انتخاب یک گزینه نیز عاجز می باشند و با هم اختلافات زیادی دارند.

بر اساس شنیده های محافل سیاسی و فضای مجازی در نشست مجمع نمایندگان که در تهران برگزار شد؛ از چندین گزینه به نام های حمید خرمدل، سهراب انبارکی، ایمان عطار زاده، اصغر جعفری، غلامحسین زارعی، عباس علوی نژاد و.. مصاحبه هایی انجام شده است ولی مجمع بدلیل اختلاف به جمع بندی نهایی نرسیده و نمایندگان نیز بر سر انتخاب چند گزینه مردد مانده بودند.
جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم بر گزینه خرمدل پافشاری نموده، کرمی نماینده دشتی و تنگستان ابتدا بر محمد امید و سپس سهراب انباری تاکید داشت، ابراهیم رضایی نماینده دشتستان با اقتدار حمایت خود را تنها از ایمان عطار زاده اعلام کرد و شیخ موسی احمدی نماینده کنگان، دیر جم و عسلویه نیز ابتدا بر انتخاب علی درویشی و سپس عباس علوی نژاد درخواست داشت که نتیجه ای در بر نداشت.
مجمع پس از اختلافات بسیار و مطرح شدن نام گزینه سردار احمد محمد زاده از سوی یادگاران هشت سال دفاع مقدس، تلویحا نام وی را بر سر زبان می آوردند ولی بدلیل اینکه توافقاتی را با گزینه های مورد وثوق خود داشتند از انتخاب قاطعانه محمد زاده اکراه داشتند که وزارت کشور نیز با اطلاع یافتن از انشقاق موجود در استان و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی دست بکار شده و طی گفتگوهایی با چهره های سیاسی و متولیان امر گزینه ها را مورد بررسی قرار داد تا فرد اصلح را انتخاب نماید.
حجت الاسلام یوسف جمالی رئیس ستاد مرکزی آیت الله رئیسی و بزرگان استان نیز با وجود تشکیل جلسات مختلف در انتخاب استاندار به نتیجه واحدی نرسیده و نتوانستند نام گزینه واحدی را به وزارت کشور پیشنهاد دهد.

این ضعف مجمع نمایندگان و ستاد مرکزی آیت الله رئیسی باعث شد روسای حدود ۱۵ ستاد مردمی آیت الله رئیسی در استان، بیست و سوم شهریورماه بصورت خودجوش و چراغ خاموش به نمایندگی از ستادهای آیت الله رئیسی در استان، فعالان سیاسی و اجتماعی که رونوشت آن نیز به رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و یک نسخه از آن نیز از سوی پایتخت نشینان تحت اختیار چغادک نیوز قرار گرفته است، حمایت قاطعانه خود را از سردار احمد محمد زاده اعلام کنند تا به چند دستگی ها و عدم توانایی در انتخاب اصلح مسئولین، پایان دهند.

در حالی که وزارت کشور پس از بررسی ها و رایزنی های متعدد سردار احمد محمد زاده را به دلیل تجارب بسیار بالا، توانمندی و تخصص، فردی اصلح جهت تصدی استانداری بوشهر مد نظر داشت؛ نگارش و امضاء این نامه در سایه اختلافات مسولین استان، باعث شد وزارت کشور و رئیس جمهور نیز در انتخاب سردار احمد محمد زاده که مورد وثوق قاطبه مردم و چهره های سیاسی می باشد؛ مصمم شود و مجمع نمایندگان را در حال و هوای انتخاب گزینه های متعدد خود نگه داشته و به خواست مردمی که فارغ از جناح بندی و حفظ منافع شخصی و حزبی بود تکیه کرده و وی را به عنوان استاندار انتخاب نماید.

لازم به ذکر است؛ احمد محمد زاده استاندار جدید بوشهر، پیش از این به عنوان فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوشهر، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران و دستیار و مشاور عالی وزیر نفت در دولت دهم فعالیت داشته، وی متولد سال ۱۳۴۰ در گناوه و رییس گروه مدیریت و فرماندهی مرکز راهبردی سپاه پاسداران بوده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false