×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تاکنون از خروج حدود ۱۰۰ زائر کربلای معلی‌ از جمله زائران بوشهری در مرز شلمچه جلوگیری شده است

به گزارش چغادک نیوز: سردار یدالله کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس بلند ترین و رساترین واژه ای است که امروز در طول تاریخ می توان به عنوان الگوی اثر گذار یک جامعه از آن یاد کرد و شهدای ما نیز به عنوان چراغ هدایت و راهنمای بشریت، برگ زرین دیگری از افتخارات نظام جمهوری اسلامی بشمار می رود.

فرمانده تیپ ۳۹ عملیاتی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه دفاع مقدس جلوه ویژه ای از اخلاق، رسالت و ازخودگذشتگی بوده است که باید به نسل جوان منتقل شود، اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس باید ناگفته‌ها و زوایای پنهان آن بازگو شود که متاسفانه به موضوع دفاع مقدس خوب پرداخته نمی شود.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی تیپ زمینی در استان بوشهر وجود نداشته و رزمندگان استان از استانهای همجوار به جبهه اعزام می شدند و ضرورت ایجاد یک تیپ در استان احساس شد، عنوان کرد: تیپ۳۹ عملیاتی سپاه امام صادق (ع) پس از عمر ۱۱ ساله خود به توانمندی رسیده است و توانست در جنوب غرب به کشور جهت دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران به ماموریت بپردازد و در اولین ماموریت مرزی خود با توانمندی بالا در حوزه رزمی خواب را از قاچاقچیان و مخلان امنیت بگیرد.

یدالله کشاورز با اشاره به اینکه در حوزه سلاح، مهمات، قاچاق انسان، قرص های روانگردان و غیره کشفیات داشته‌ایم، اظهار کرد: ما در نزدیکترین نقطه به حرم امام حسین(ع) به انجام ماموریت می پردازیم و توانست ایم پاسخگوی تهدیدات داخلی و خارجی باشیم و با مزدوران فرامنطقه‌ای و مزدوران حاشیه خلیج مقابله کنیم و تصمیم بگیریم که به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک نشوند.

فرمانده تیپ ۳۹ عملیاتی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ما در منطقه بسیار اثرگذار هستیم و همانگونه که رهبر اعلام داشته است که آمریکا باید از منطقه ما خارج شود و همانطور که آمریکا از افغانستان خارج شد باید از مناطق دیگر نیز خارج شود.

وی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی ما دفاعی، امنیتی، مقابله با جاسوسی و عملیات های خرابکارانه است، اظهار داشت: بسیجیان و پرسنل ما در حوزه دفاعی و امنیتی در مرز زمینی و آبادان و خرمشهر مستقر می باشند که ضمن انجام ماموریت محرومیت زدایی، ساخت ابنیه، بهبود دادن مسائل بهداشتی، تحصیلی و…کشفیات زیادی از جمله ۴ هزار پرنده زینتی، حدود ۸۰ هزار قرص و آمپول، لوازم آرایشی، سلاح و مهمات، قاچاق انسان و… را داشته ایم‌.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: باتوجه به اینکه ما در مرز شلمچه مستقر می باشیم، تاکنون از خروج حدود ۱۰۰ نفر از زائران کربلای معلی‌ که بصورت قاچاقی قصد عزیمت به خاک عراق را داشته و بعضاً اهل استان بوشهر و ملیت های پاکستانی و بنگلادشی نیز بوده اند، ممانعت به عمل آمده و با اخذ تعهد به کشور بازگردانیده شده اند.

سردار کشاورز مبلغ ریالی کمک های مومنانه را ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس توسط گردان های امام حسین مستقر در شهرستان ها انجام می شود مهمترین آن سرکشی به خانواده شهدا باروری شده دیدار با ائمه جمعه کمک های مومنانه و جلسات روشنگری میباشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false