×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
به نتیجه نرسیدن مجمع نمایندگان در انتخاب استاندار/حذف نام سه گزینه پیشنهادی/توافق نظر مسولین بر نیروی بومی، جوان و انقلابی

به گزارش چغادک نیوز: یکی از بحث های داغ محافل سیاسی و اجتماعی این روزهای استان بوشهر، انتخاب استاندار و رایزنی های چهره های مختلف برای تصدی این پست می باشد که در این مجال به برخی از تحرکات افراد، گروه ها و جریان ها می پردازیم.

در حال حاضر با وجود اینکه اجماع و همدلی لازمی از سوی احزاب، گروه ها، جریان ها، مجمع نمایندگان و… در خصوص انتخاب گزینه نهایی استانداری وجود ندارد، ولی خوشبختانه همگی مشترکاً بر روی گزینه بومی، متعهد، متخصص، انقلابی و جوان تاکید دارند و باید منتظر ماند تا در بین جوانان انقلابی جویای نام کدام گزینه مورد تائید بزرگان استان قرار می گیرد.

شنیده های محافل سیاسی حکایت از آن دارد، مجمع نمایندگان به همراه نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه امام صادق(ع) نشست‌هایی را در خصوص انتخاب استاندار برگزار نموده اند که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

شنیده می شود؛ مقرر شده است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جهت اعلام نظر و پیشنهاد به وزارت کشور، هرکدام سه گزینه برای تصدی پست استانداری، در مجمع نمایندگان مطرح نمایند که در جلسه اول خود؛ نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم، سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه بویر احمد و جانشین سابق سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، نماینده دشتی و تنگستان محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، نماینده دشتستان ایمان عطار زاده معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، نماینده کنگان دیر جم و عسلویه، علی درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را معرفی کرده اند.

گفته و شنیده می شود؛ سردار حمید خرمدل و خرمی از گزینه های بعدی نماینده دشتستان و همچنین سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز از گزینه های بعدی کرمی نماینده دشتی و تنگستان بوده است که در پی بحث و جدل های بسیار در مجمع, تصمیم گیری در خصوص معرفی سایر گزینه ها، بررسی و انتخاب نهایی ناتمام مانده و به نتیجه ای دست نیافته اند.

از سوی دیگر نیز شنیده های محافل و فضای مجازی حکایت از آن دارد؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نظر موافقی بر روی اصغر جعفری مسئول مطالعات راهبردی دفتر آیت الله صفایی بوشهری داشته و آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز نظر مساعدی را بر روی مسعود نصوری مدیر عامل نیروگاه هسته ای بوشهر جهت تصدی پست استانداری بوشهر دارد.

در پی اظهار نظر منتشر شده نماینده دشتی و تنگستان در خصوص گزینه های استانداری، واکنش های زیادی را در فضای مجازی در پی داشته است که در این راستا روابط عمومی این نماینده نیز اخبار و مواضع منتشر شده از سوی غلامحسین کرمی در خصوص انتخاب استاندار را تکذیب نموده و معیار انتخاب نماینده را دیدگاه رهبر و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان عنوان داشته است.

شنیده می شود، با فشارهای بسیار انقلابیون در خصوص گزینه معرفی شده از سوی غلامحسین کرمی در مجمع نمایندگان به نام محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، وی از فهرست گزینه ها حذف شده است و قرار است نماینده مردم دشتی و تنگستان فرد دیگری را به مجمع پیشنهاد دهد.

شنیده می شود، موج عظیمی که با انجام شیطنت رسانه ای در فضای مجازی پیرامون انتصاب فتح اله جمیری به عنوان استاندار بوشهر مطرح شد و واکنش بسیاری را از سوی افراد و گروه ها در پی داشت، وی نیز از فهرست گزینه های پیشنهادی از سوی اشخاص، گروه ها،جریان ها و … حذف شده است.

از سوی دیگر نیز رئیس دفتر آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان نیز اعلام حمایت آیت الله حسینی بوشهری از گزینه خاص تصدی پست استانداری را تکذیب نموده و اعلام داشته است، امام جمعه بوشهر و بزرگان استان بر هر گزینه ای به اجماع رسیدند، وی نیز از آن حمایت خواهد کرد.

مسعود نصوری که نام وی در رسانه ها مطرح شده بود نیز با بیان اینکه بنده هیچ جلسه، مشورت، مشارکت و مذاکره ای را در زمینه تصدی پست استانداری بوشهر نداشته ام، اعلام کرد: در کنار افتخار آفرینان صنعت هسته ای کشورمان مشغول تلاش برای استقلال و آبادانی کشور هستم و تمایلی هم به اشتغال در استانداری بوشهر ندارم.
هم اکنون با حذف نام جمیری، امید و نصوری در بین گزینه های احتمالی استانداری بوشهر، به نظر می رسد؛ در روزهای آینده شاهد حذف نام سایر چهره های مطرح شده در گمانه زنی ها و لیست های پیشنهادی نیز خواهیم بود.

با توجه به اینکه نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری، نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در مواضع رسمی خود نظر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر را ملاک انتخاب خود دانسته و سایر نمایندگان استان، احزاب، گروه ها، جریان ها و روئسای ستاد آیت الله رئیسی در استان نیز بر لزوم احترام به دیدگاه و نظر نهایی این عالم وارسته تاکید دارند، باید منتظر ماند آیا آیت الله صفایی بوشهری با وجود شایعات مکرر مبنی بر حمایت از یک چهره ولایی به نام اصغر جعفری، وی را به عنوان گزینه انتخاب نموده یا بر لزوم حمایت از جوانان انقلابی، جهادی، مومن، متدین، متخصص، کارآمد و بومی دیگر استان تاکید خواهد کرد تا سریعاً پرونده استانداری بوشهر به فرجام رسیده و به وزارت کشور پیشنهاد داده شود./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false