پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در بوشهر با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان افتتاح شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در بوشهر با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان افتتاح شد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: عبدالکریم گراوند ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان بوشهر به‌صورت ویدئوکنفرانس با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر این شهیدان را به‌عنوان نماد و الگو خدمتگزاری در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: برای دولت جدید آرزوی موفقیت در خدمات‌رسانی به مردم و جامعه اسلامی در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی ۱۸ ماه گذشته در عرصه شیوع کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این مدت کادر درمانی و پرستاری خدمات ارزنده و قابل توجهی به جامعه ارائه کرده‌اند که خدمات آنان درخور تحسین است.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: روز گذشته فوت ۲۳ نفر و امروز ۱۶ نفر ثبت شد که بسیار نگران کننده است و امید می‌رود با تلاش‌های در دست انجام ضمن مهار و مدیریت کرونا آرامش به جامعه برگردد.

گراوند با اشاره به افتتاح طرح‌های هفته دولت در بوشهر بیان کرد: امروز در نخستین روز از هفته دولت شهرستان بوشهر ۷ پروژه شامل شش پروژه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری و یک پروژه اقتصادی افتتاح شد.

وی اشتغال ۱۸ نفر را از ویژگی طرح‌های میراث فرهنگی بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: پروژه‌های بخش میراث فرهنگی و گردشگری با اعتبار بیش از ۲۳ میلیارد تومان افتتاح شده است.

افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در نخستین روز از هفته دولت

استاندار بوشهر از آغاز ساخت پروژه عمرانی در عالیشهر بوشهر خبر داد و افزود: این پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در نخستین روز از هفته دولت آغاز شد و در این زمینه یک واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان وارد مدار تولید شد.

گراوند رشد ۲ تا ۵ برابری در سرانه و خدمات شهری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در عالیشهر را یک موفقیت دانست و خاطرنشان کرد: بیمارستان عالیشهر یکی از پروژه‌های مهم این شهر جدید است که با افتتاح آن نقش مهمی می‌تواند در بخش خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و حاد تنفسی داشته باشد.

وی افزایش ظرفیت تخت‌های درمانی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ظرفیت تخت‌های بستری مراکز درمانی در ۴ سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته و تخت‌های مراقبت‌های ویژه ۲٫۶ برابر افزایش یافته است.

اجرای ۱۷۱ خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت در استان بوشهر

استاندار بوشهر اجرا ۱۷۱ خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر با تلاش شبانه‌روز با ۱۱۰ تخت افتتاح شد که نقش مهمی در رسیدگی به بیماران کرونایی دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان خبر داد و بیان کرد: ۹۵۰ تخت در مدت ۸ سال به یک‌هزار و ۷۵۰ تخت افزایش یافت و تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه از ۹۰ به ۲۶۲ تخت رسید.

ایرج بیژنی افزود: از آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی خبر داد و افزود: این پروژه در زمینی به مساحت یک‌هزار ۲۰۰ متر مربع با اعتبار ۹ میلیارد تومان در ۱۸ ماه ساخته می‌شود.

افتتاح ۶ پروژه در حوزه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر هم از افتتاح ۶ پروژه در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: سفره خانه سنتی ، هتل آپارتمان، دفتر خدمات مسافرتی و اقامتگاه بوم‌گردی شش پروژه‌ای هستند که با اعتباری افزون بر ۳۲٫۷ میلیارد تومان، با آغاز هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمد حسین ارسطوزاده اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های بارز حوزه گردشگری ایجاد اشتغال پایدار است که با فعالیت این مراکز به طور مستقیم برای ۴۶ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه تخت‌های گردشگری استان بوشهر به ۳ هزار و ۲۰۰ تخت افزایش یافته است کرد: تمامی این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است و می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان کمک کند.

افتتاح شرکت تولیدی در بوشهر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از افتتاح واحد تولیدی کیسه بدون بافت پلاستیکی خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال با اشتغال ۱۸ نفر وارد مدار تولید شد.

صفوی اضافه کرد: تولید فیلم یک لایه معمولی از پلی‌اتیلن را از دیگر تولیدات این واحد دانست و تصریح کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع ساخته شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false