×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
امام‌جمعه بوشهر: بیمارستان جزیره خارگ با مشارکت منطقه دوم دریایی سپاه ساخته می‌شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر امروز در نشست قرارگاه حمایت از درمان بیماران کرونا همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در رسیدگی جهادی به مشکلات درمانی بیماران کرونایی را ستود و اظهار داشت: با راه‌اندازی قرارگاه مردمی در حمایت از درمان بیماران کرونایی خدمات قابل توجهی به جامعه هدف عرضه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خدمات مدافعان سلامت در بخش‌های پزشکی، پرستاری و کمک پرستاری را درخور تحسین دانست و بیان کرد: شورای راهبردی شرکت‌های صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی، سپاه شهرستان‌های جنوبی، ائمه جمعه، روحانیون، مراکز بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی خدمات قابل توجهی در عرصه مقابله با کرونا عرضه کرده‌اند.

توسعه زیرساخت‌های درمانی و تأمین دارو و تجهیزات باید در اولویت قرار بگیرد

امام جمعه بوشهر باتأکید بر ادامه فعالیت‌ها برای تسریع در رسیدگی به بیماران کرونایی و تزریق واکسن تصریح کرد: ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر نیاز به کمک و خدمات‌رسانی ویژه دارد که توسعه زیرساخت‌های درمانی و تأمین دارو و تجهیزات باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت خدمات‌رسانی به ساکنان جزیره خارگ تصریح کرد: علاوه بر درمانگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی، ارائه خدمات بیمارستان‌های مربوط به شرکت‌های نفتی از جمله پایانه نفتی به مردم ساکن در خارگ در بخش بیماری کرونایی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

منطقه دوم نیروی دریایی سپاه یک بیمارستان در خارگ تأسیس می‌کند

صفایی بوشهری از ساخت بیمارستان در خارگ با مشارکت منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه یک بیمارستان در خارگ تأسیس می‌کند که تأمین زمین برای تحقق این مهم باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توسعه مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در جنوب استان را یک ضرورت دانست و افزود: در این راستا تمام مصلا و مراکز حوزه علمیه شهرها در اختیار خدمات‌رسانی به عرصه کرونا اختصاص یافته است.

توسعه و تسریع در خدمات درمانی به بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از هماهنگی مطلوب با مسئولان حوزه جنوب استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در ۱۸ ماه گذشته در امر رسیدگی به بیماران، پیشگیری از بیماری و بیماریابی خدمات قابل توجهی انجام شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از بهبود وضعیت شهرستان‌های جنوبی استان نسبت به دیگر نقاط در عرصه کرونا خبر داد و تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در شهرستان‌های جنوبی از جمله شهرستان عسلویه و کنگان تعداد مبتلایان نسبت به دیگر نقاط کمتر بوده است.

سعید کشمیری، خدمات شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را ستود و خاطر نشان کرد: این شورا در عرصه سلامت گام‌های مهم و اساسی برداشته است.

وی تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات درمانی و تشخیصی را از جمله خدمات شورا راهبردی پتروشیمی دانست و بیان کرد: صنایع نفت و گاز در جنوب استان بوشهر ۵ مرکز تزریق واکسن کرونا با امکانات لازم ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کمبود بیمارستان‌های جنوب استان، خواستار تأمین تجهیزات مصرفی بیمارستان‌های جنوب استان و وسائل تشخیصی از جمله سی تی اسکن و کیت تشخیص کرونا شد.

راه‌اندازی ۴ مرکز درمانی سرپایی با مشارکت سپاه در جنوب استان

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر نیز از راه‌اندازی ۴ مرکز درمانی سرپایی با مشارکت سپاه در جنوب استان خبر داد و تصریح کرد: هر ناحیه مقاومت در ۴ شهرستان دیر، کنگان، عسلویه و جم یک مرکز تجمیعی تزریق کرونا و خدمات سرپایی درمانی ایجاد می‌کند.

سردار علی رزمجو با اشاره به راه‌اندازی ۲ پایگاه خدمات سرپایی درمانی در مرکز استان بوشهر خاطر نشان کرد: سومین مرکز هم به‌زودی ایجاد می‌شود که در این راستا شورای شهر بوشهر ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

سرمایه‌گذاری ۶۹ میلیارد تومانی در عرصه مقابله با کرونا در استان

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی هم با اشاره به سرمایه‌گذاری این شورا در عرصه مقابله با کرونا و زیرساخت درمانی افزود: تاکنون ۶۹ میلیارد تومان در عرصه مقابله با کرونا در توسعه و تأمین زیرساخت‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری شده است.

مسعود حسنی از تجهیز ۷ مرکز درمانی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا ضمن خرید دستگاه ونتیلاتور، تخت آی سی یو، سونوگرافی، الکتروشوک، اتوکلاو، اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های شهرستان‌های جنوب استان ۱۰ هزار کیت تشخیص کرونا تحویل شده است.

وی از تخصیص ۹۲ میلیارد ریال برای خرید امکانات پزشکی خبر داد و افزود: علاوه بر این ۴۶۲ میلیون تومان برای تجهیزات غیر پزشکی از جمله وسائل سرمایشی تخصیص یافته است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اضافه کرد: در این راستا ۵۰ هزار سرم و داروهای مورد نیاز با اعتبار ۲ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

حسنی بر تأمین اعتبار در تجهیز وسائل سرمایشی مراکز واکسیناسیون ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر تأکید کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false