×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شاهین جهت بقاء در لیگ کشور نیازمند ۲۵ میلیارد تومان/ اعضای شورا: شاهین به مزایده گذاشته نمی شود/ بار مالی شاهین باید تقسیم شود، مسولین استان حمایت نمایند، هواداران هم نفری صد هزار تومان به تیم کمک کنند

به گزارش چغادک نیوز؛ نشست بررسی مشکلات تیم فوتبال شاهین شهر داری بندر بوشهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر و خسرو باباچاهی از اعضای هیات مدیره باشگاه شاهین در دفتر شورا برگزار شد.

 

برای بقاء شاهین در لیگ کشور ۲۵ میلیارد تومان لازم است

در این نشست خسرو باباچاهی ضمن ابراز گلایه از اعلام شهرداری مبنی بر به مزایده گذاشتن باشگاه، به بیان مشکلات این باشگاه پرداخت و گفت: سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای شاهین هزینه نموده ایم و امسال نیز با توجه به تورم برای حفظ این تیم در فصل جدید رقابتهای فوتبال دسته اول کشور نیاز به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

 

حدود ۶ میلیارد تومان مطالبات ما از شهرداری محقق نشده است

وی با اشاره به اینکه در برهه زمانی کوتاه باقی مانده با مشکل اسپانسر روبرو هستیم، عنوان کرد: با وجود اینکه در سالهای قبل بودجه ای برای این تیم در نظر گرفته شده است ولی تاکنون حدود ۶ میلیارد از مطالبات ما از شهرداری محقق نشده که نیاز است شورای ششم ابتدا در خصوص ماندگاری باشگاه زیر نظر شهرداری و سپس حمایت از آن اقدام عاجلی صورت پذیرد.

 

غرض ورزی باعث اعلام شهرداری در مزایده گذاشتن تیم است

این عضو هیات مدیر باشگاه شاهین با بیان اینکه ما هیچ در آمدی از تبلیغات و… نداریم و به خاطر ضعف مدیریت هم اکنون در لیگ دسته یک بوده و غرض ورزی باعث شده است که گفته شده شاهین باید به مزایده گذاشته شود، افزود: ما پیشنهاد می کنیم جهت بقاء این تیم در لیگ بودجه جدیدی مصوب شود، شورا نظارت بیشتری داشته باشد و نفرات هیات مدیره نیز به انتخاب خودتان گزینش نمائید.

سازو کار دخل و خرج تیم شاهین مشخص نیست

پروین خوشبخت عضو شورا در این نشست اظهار داشت: ما ورزش های دیگری نیز داریم که نیاز به حمایت دارند چراکه خروجی خوبی بر بستر خانواده داشته اند، من اطلاع ندارم شاهین با وجود هزینه های زیاد در طول سالها خروجی داشته است یا خیر که باید سازگار بدهی و هزینه کرد های آن مشخص شده و اگر شهرداری قصد کمک دارد باید بصورت درصدی انجام شده و در کنار آن نیز اسپانسری تعیین شود.

 

باید مثل دوره قبل به شاهین کمک شود

حمید پور حیدر عضو شورای شهر نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به نبود وقت لازم جهت گرفتن اسپانسر، انتظار می رود با دلسوزی بیشتری به شاهین نگاه شود و پیشنهاد دارم مثل دوره گذشته بودجه لازم به آن اختصاص یابد.

 

هیات مدیر جدید شاهین هر کدام نفری دو میلیارد کمک کنند

عبدالخالق برزگر زاده عضو دیگر شورا نیز با اعلام حمایت از این تیم و با ابراز گلایه از سنگ اندازی ها به آن اظهار کرد: وظیفه ماست که به شاهین کمک کنیم چون مالک آن هستیم، پیشنهاد دارم به دلیل کمبود زمان لازم، اعضاء با همکاری شهرداری، تعداد ۹ نفر را برای هیات مدیره در نظر بگیرند که چند نفر از آنها از خانواده فوتبال باشند و مابقی از افرادی تعیین گردند که بتوانند به عنوان اسپانسر هر کدام حداقل مبلغ ۲ میلیارد تومان بصورت نقدی یا در اختیار قرار دادن امکانات لازم به تیم کمک نمایند تا قدری از مشکلات حل شده و مابقی را شهرداری متقبل شود.

 

مشکل ما عدم پیش بینی اعتبار برای این تیم در بودجه ۱۴۰۰ است

وحید نیک روش منشی شورا نیز در این نشست عنوان کرد: دغدغه اصلی ما بحث مالی است و هیچ مشکلی با شاهین نداریم چراکه جزو املاک شهرداری است، مشکل ما عدم پیش بینی اعتبار برای این تیم در بودجه ۱۴۰۰ است که در دوره قبل ۱۱ میلیارد برای این تیم در نظر گرفته شده بود که ۶ میلیارد از آن پرداخت شده است.

 

دلسوزان شاهین اقدام عاجلی کنند، شاهین به مزایده نمی رود

وی با اشاره به اینکه اداره مالی این تیم از مشکلات اساسی است، و انتظار داریم راه حلی ارائه شود چراکه ما تخصص لازم را نداریم، اضافه کرد: ما در وضعیتی قرار داریم که انتخاب را برای ما سخت کرده است، چراکه شهرداری اعلام داشته باید این تیم به مزایده گذاشته شود و از سوی دیگر ما دوست داریم آن را با وجود عدم بودجه، نگه داریم که دلسوزان شاهین باید اقدام عاجلی نموده و اینکه همه مسائل بر گردن شورا انداخته شود، اجحاف است .

 

اولویت مردم بوشهر شاهین نیست/ هواداران ۳۰ هزار نفری هر کدام ۱۰۰ هزار تومان به تیم کمک کنند

وی با بیان اینکه ما بنا نداریم شاهین به مزایده گذاشته شود، ولی اگر نظر سنجی شود، اولویت مردم شاهین نبوده و هیچ کس مشکل خود را شاهین عنوان نکرده است، گفت: هواداران ۳۰ هزار نفره شاهین باید به میدان آیند و اگر هر کدام نفری صد هزار تومان کمک نمایند، مشکل حل خواهد شد.

شاهین باید نفس بکشد/ بار مالی تیم باید تقسیم شود

شهناز پولادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با اعلام حمایت از این تیم ابراز داشت: مایل هستیم و تایید می کنیم که شاهین بوشهر باید نفس بکشد ولی استقرار شورا متقارن با برگزاری فصل جدید فوتبال شده و مشکلات اساسی نیز در تیم وجود دارد که حل نشده و نیاز به زمان لازم برای مرتفع کردن آن احساس میشود، بار مالی فصل قبل بر عهده شهرداری بوده و لازم است اینبار بین دستگاه هایی که ادعای حفظ سلامت اجتماعی را دارند، تقسیم شود.

در جلسات مکرر بعدی باید بصورت اساسی مشکل را حل کرد

این عضو شورا افزود: بودجه لازم برای تیم باید ۶ ماه قبل در نظر گرفته شده و الان به دیگر موضوعات و مشکلات پرداخته می شد، ما قصد نداریم بگذاریم شاهین به مزایده گذاشته شود ولی با کمی زمان و نبود اسپانسر باید راهکاری ارائه شود و در جلسات مکرر بعدی بصورت تخصصی بحث نمود و بصورت اساسی مشکل را حل کرد.

 

لازم است نهادهای مسول دیگر نیز در این خصوص ورود کنند

وی با بیان اینکه سریع ترین راه نگاه مسولیت محور است، افزود: شورا به تنهایی نباید وارد شود و لازم است نهادهای مسول دیگر همچون استانداری، نماینده مجلس، فرمانداری، ورزش و جوانان نیز در این خصوص ورود نموده و موضوع حل شود؛ چراکه بر خلاف عدالت است بار مسولیت تیم را شهرداری بر عهده داشته باشد و لازم است با تقسیم بار مالی به این تیم و شهرداری کمک نمائیم.

باید ۴۹ درصد بر عهده باشگاه و اسپانسر باشد و ۵۱ درصد بر عهده شهرداری

جعفر پور کبگانی‌ رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با اشاره به اینکه قبلا گفته بودم یک ریال به ایرانجوان کمک نخواهم کرد ولی در بحث شاهین تابع جمع هستم، عنوان داشت: در برخی مناطق کشور مثل آستارا در جریان کمک به تیم ، ۴۹ درصد بر عهده باشگاه و اسپانسر بوده و ۵۱ درصد بر عهده شهرداری است که به نظرم باید در اینجا نیز این چنین عمل کرد.

 

چرا افرادی که قول داده بودند به وعده خود عمل نکرده اند
وی ضمن گلایه از افرادی که قول داده بودند به این تیم کمک کنند، چرا کمکی نشده است، افزود: کمک به شاهین با وجود اینکه از املاک منقول شهرداری است در بودجه پیش بینی نشده است که کار را برای ما سخت کرده است و اگر استانداری و نماینده مجلس نیز درخواست داشته باشند کمکی به تیم شود باید کتبا به ما اعلام نمایند و در این راستا نیاز است جلسه ای با حضور مسولین در این خصوص گرفته شود.

 

مصوبات شورا در خصوص تیم شاهین دارای مشکل حقوقی است

جعفر پور کبگانی‌ مصوبات شورا در خصوص تیم شاهین را دارای مشکل حقوقی دانست و گفت: لازم است طی نامه ای به وزارت کشور در خصوص فعالیت و عدم فعالیت تیم و قانونی بودن و یا غیر قانونی بودن کمک به آن کسب تکلیف کرده و یا اگر دیوان و یا بازرسی نیز کتبا‌ اعلام نماید نیازی به اعلام وزارت کشور نیست./ انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false