×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بیائید با رعایت اصول بهداشتی، جواب خدمات بی وقفه پزشکان را در روز پزشک بدهیم

به گزارش چغادک نیوز؛ عزیزه بوصید خلف پور در یادداشتی به مناسبت روز پزشک نوشت؛ روز پزشک تقدیر از تمام سفید پوشان سرزمینم که مدتی ست از حد ومرز تعهد خود گذشته، اینک با جان ودل خدمت میکنند تا زندگی دوباره را به هموطنان خود ببخشند.

پزشکی شغل نیست، حرفه ای بسیار با ارزش که انسان از زمان تولد تا لحظه مرگ از آن برای زنده ماندن وسلامتی خود بهره میبرد، پزشک کسی است که امر مقدس پزشکی را با تمام خطرات به جان میخرد تا بتواند جان میلیونها انسان را نجات دهد.

برای اینهمه ایثار و فداکاری واژهای نمی یابم، جز اینکه بگویم شما دستان معجزه گر خدائید در زمین، دستان تک تک شما رامی بوسم و امیدوارم بساط این بیماری منحوس که امروزه گریبانگیر جهان شده از روی کره خاکی برای همیشه محو وناپدید شود.

روز پزشک در ایران

در ایران اولین روز شهریور ماه، همزمان با زاد روز بوعلی سینا، به پاس فعالیت، تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی در این رشته و تجلیل از پزشکان، به نام روز پزشک نامگذاری شده است.

بوعلی سینا، پزشک و فیلسوف معروف متولد شهر بخارا بوده و مدفن او در همدان یکی از شهرهای تاریخی ایران است، وی از مشهورترین و تاثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران است که آثارش در زمینه فلسفه ارسطویی و پزشکی اهمیت فراوانی دارد، بوعلی کتابهای گوناگونی نوشته است که از معروفترین آنها کتاب شفا، دانشنامه علمی و فلسفه جامع و کتاب قانون یکی از کتابهای معروف او در زمینه علم پزشکی می باشد.

کمی تفکر

کادر پزشکی ۱۸ماه گذشته که در مبارزه با این بیماری منحوس کرونا دیگر برایش نایی نمانده، دربدترین شرایط، صحنه های تکاندهنده ای را به خود دیده و جا نزده اند، خیلی وقتها مجبور شدند مدتها دور از خانواده باشند تا ۲۴ساعته جوابگوی بیماران بدحال کرونایی باشند، جامعه پزشکی ایران روزهای بسیار سختی را پشت سرگذاشته و هنوز هم پایانی برای این بیماری تعیین نشده و هرروز مسری تر و شدید تر ظاهر میشود، خیلی از پزشکان عزیز ما در این مدت به بیماری کرونا مبتلا شده اند وعده ای هم جان خود را ازدست داده اند.

خیلی ها راهم دیدم که به صورت جهادی و داوطلب برای خدمت به بیماران کرونایی به منزل شخصی بیماران رفته و خطر پیشه کرده اند، حال وظیفه ما در قبال این همه فداکاری واز خود گذشتگی چیست؟؟

بیائید کمی به خودمان بیائیم جواب خدمت بی وقفه پزشکان را در روز پزشک بدهیم و زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم، هر ایرانی یک پزشک در منزل و محل کسب و کار خود شود، سعی کنیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، ماسک بزنیم و از پذیرش افراد بدون ماسک در محل کار خودداری کنیم، مسافرت و دورهمی ها را کنسل نمائیم، شاید بتوانیم دریایی از زحمات و محبتهای پزشکان عزیز کشورمان را جبران کنیم.

 

پزشک عزیز کشورم، روزت را با وجود بیماری منحوس کرونا بیشتر لمس کرده و متوجه شدم، کمتر کسی لیاقت پزشک بودن را دارد، روزتان مبارک مبازران راه سلامت./ انتهای پیام

عزیزه بوصید خلف پور

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false