×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کار شُرِیح و شمر را نکنید!

به گزارش چغادک نیوز، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

فعال رسانه‌ای محترمی که تصویر پوستر “سلام بر امام حسین” (ع) را در کانال خود منتشر کرده اید؛ دم شما گرم، سید الشهدا (ع) دستگیر شما باد!

اما سلام بر امامِ “نه” به “یزیدیان تحریم گر”، قابل جمع با دعوت به رفتن زیر پرچم نظم جهانی ظالمانه نیست. شما همین چند روز قبل نوشتید:  “آقای رییسی! ایران را به نظم و نظام بین المللی برگردانید”.

امام حسین (ع) اگر می خواست به نظم مستقر برگردد و تمکین کند که سید الشهدا نمی شد و سید الاحرار نبود! امام به ولید والى مدینه که گفته بود “یا ابا عبد اللَّه من خیر خواه تو هستم، با من (به نیابت از یزید) بیعت و اطاعت کن تا نجات یابى”، فرمود:

“إِنَّا أَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ، وَ مَعْدِنُ الرِّسالَهِ، وَ مُخْتَلِفُ الْمَلائِکَهِ… وَ یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ الْخَمْرِ، قاتِلُ النَّفْسِ المُحَرَّمَهِ، مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ، وَ مِثْلِی لا یُبایِعُ لِمِثْلِهِ. ما از خاندان نبوّت و سرچشمه رسالت و جایگاه رفت و آمد فرشتگانیم… در حالى که یزید مردى است، فاسق، شرابخوار، قاتل بیگناهان. و آشکارا مرتکب فسق و فجور مى شود. و هرگز شخصى همانند من، با مردى همانند وى بیعت نخواهد کرد”.

نظم جهانی یی که نویسنده محترم خواستار بازگشت به آن است، نسخه امروزین نظم یزیدی است. نظمی که در آن جنایتکارانی مثل آمریکا و انگلیس و اسرائیل و عربستان، حاکم و ابواب جمعی آن و مجاز به هر جنایتی هستند؛ و قربانیان آنها، متهم به نافرمانی و تروریسم و نقض حقوق بشر! نظمی که دعوت به توافق می کند، اما وقتی امتیاز مورد نظرش را گرفت، زیر تعهدش می زند و با وقاحت می گوید باج جدید بدهید و تسلیم شوید!

این همان نظمی است که بانیان آن، مثل یزید و ابن زیاد، مرتکب جنایت و تحریم و ترور علیه ملت ایران می شوند؛ و ضمنا رئیس آن (بایدن) پیام می دهد: “من و جیل(همسرم) برای همه کسانی که سال نو اسلامی (اول محرم الحرام) و یاد فداکاری های تاریخی در ماه مقدس محرم را گرامی می دارند، بهترین آرزوها را داریم. ما در گرامیداشت ارزش های جهانی عدالت، برابری و شفقت با شما هستیم”!!

آیا ما هم می خواهیم محرّم الحرام را مثل بایدن جنایتکار گرامی بداریم و حال آن که او جزو سلسله جنبان های جنایت، علیه ملت های ایران و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و بحرین است؟!

امام حسین (ع) نوستالژی تاریخی نیست. حقیقت زنده و جاوید و الهام بخش است. اگر درباره مسئولیت انسان مومن در عصر غیبت امام عصر (عج) دچار حیرت هستید (و با مشی خود به جبهه سکولاریسم معارض اصل دین مدد می رسانید)، درباره امام حسین (ع) که گرفتار حیرت نیستید، هستید؟

نکند به زعم شما مخالف خوانی با جمهوری اسلامی، بسی مهم تر و ضروری تر از مخالفت و معارضه با جبهه استکبار است، چنان که سران سازمان مجاهدین خلق وانمود می کردند و عاقبت شان را دیدیم! کنار نظم جهانی غالب ایستادن و حقایق را تحریف کردن و جبهه خودی را متهم کردن، تاسی به شیوه شُرِیح قاضی است و فقط خنجر شمر را تیز می کند.

نشاندن فرع به جای اصل، اولویت دادن به تشکیک و معارضه با جبهه خودی، و اصرار بر سازش با مستکبران روزگار، شیوه خوارج است. جاهلان متنسکی که صلح و سازش با معاویه (تسلیم نیرنگ او شدن) را “حکم خدا” می انگاشتند و جنگیدن با امیر مومنان (ع) را عین تقدس می پنداشتند!

این در حالی بود که مدیریت کنندگان آنها از جمله اشعث بن قیس، دانسته خیانت می کردند، در گذشته امانتدار بیت المال نبودند و اینک با معاویه ساخته بودند. از چنان پدری، پسری مانند محمد بن اشعث به عرصه آمد که جزو دعوت کنندگان امام حسین (ع) به کوفه و بیعت شکن بعدی بود و از سران جنایت در کربلا شد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false