×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲۲۶ هزار نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش چغادک نیوز، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این شمار ۳۹ هزار نفر هر دو دز و مابقی تنها یک دز  واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: براساس آمارها در زمان حاضر ۷۷.۳ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال و ۶۰ درصد گروه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال در استان بوشهر علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین ۶ هزار و ۶۵ نفر از بیماران مزمن شامل افراد مبتلا به دیابت، فشارخون، بیماران مبتلا به انواع سرطان‌ها، ام اس و سایر بیماری‌های مزمن در این استان نیز واکسینه شده‌اند.

خواجه ئیان اضافه کرد: با تمهیدات انجام شده ۲۱ مرکز تجمیعی با بیش از ۳۲۰ نفر عوامل اجرایی که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، مراکز شهرستان‌ها و همه  واحدهای در روستاها مشغول خدمات دهی به هم استانی ها هستند.

وی تاکید کرد: بنا به نیاز استان واکسن مورد نیاز تامین شده و مردم استان بوشهر به هیچ عنوان در زمینه تامین واکسن نگرانی نداشته باشند.

به گفته خواجه‌ئیان براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با اعلام هر اولویتی طی پنج روز تا یک هفته بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند و مردم در دریافت واکسن هیچ عجله‌ای نداشته باشند و براساس نوبت و برنامه زمان‌بندی شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به حضور بدون نوبت ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد در مراکز واکسیناسیون تاکید کرد: حضور بدون نوبت مردم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون موجب ایجاد ازدحام و تنها باعث زحمت خود و عوامل اجرایی می‌شوند به همین دلیل انتظار می‌رود جامعه هدف بر اساس ثبت نام صورت گرفته در سامانه و با گرفتن نوبت به مراکز مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

به گفته خواجه‌ئیان امروز بیشترین نگرانی مسئولان بهداشتی استان بوشهر از ازدحام مردم در مراکز تجمیعی است که می‌تواند عاملی برای انتشار ویروس باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت در هفته اخیر تعداد زیادی اولویت از سوی وزارت بهداشت اعلام که موجب شد در یک روز با شلوغی و مراجعه بیش از حد پیش بینی شده در بعضی از مراکز مواجه شویم اما در زمان حاضر روند واکسیناسیون براساس ثبت نام در سامانه و نوبت ارائه شده انجام می‌شود.

خواجه‌ئیان در باره حضور مردم از استان‌های دیگر برای دریافت واکسن در استان بوشهر گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هرفرد ایرانی که در سامانه سیب ثبت نام کرده است براساس اولویت‌ها تعیین شده باید واکسن کرونا دریافت کند.

وی ادامه داد: به لحاظ اینکه در استان بوشهر به دلیل شرایط خاص این استان گروه‌های سنی پائین‌تری اعلام شد عده‌ای مراجعه کننده از استان‌های دیگر داشتیم اما این جمعیت به اندازه‌ای نیستند که باعث ایجاد زحمت و مشکل شوند و مردم اطمینان داشته باشند که واکسن به اندازه کافی در استان بوشهر وجود دارد و نگرانی در مورد کمبود آن نداشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متولیان امر واکسیناسیون برای خدمت رسانی به مردم و سرعت بخشی در کار نیازمند نظم و انضباط و آرامش هستند براین اساس انتظار می‌رود مردم با کارکنان بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

خواجه‌ئیان در باره میزان ابتلا در هفته گذشته گفت: بررسی‌ها بیانگر این است که هفته گذشته چهار هزار و ۲۰۰ نفر مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شده که این جمعیت معادل سه ماه دی، بهمن و اسفند سال گذشته است و همچنین هفته گذشته ۶۴ مرگ ناشی از کرونا در این استان ثبت شد.

وی ادامه داد: موارد ابتلا در استان بوشهر در این مدت ۱۵.۷ درصد و موارد مرگ ناشی از کرونا نیز ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد./ایرنا

false
true
false
true

false