×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معاون وزیر فرهنگ: کارکرد رسانه‌ای خبرنگاران نیازمند مهارت افزایی است

به گزارش چغادک نیوز، محمد خدادی یکشنبه‌شب در آیین بزرگداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: سال گذشته سالی پرتلاش و سخت برای خبرنگاران بود که نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند در این عرصه نقش و تعهدات خود را بخوبی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم خبرنگاران به حول قوه الهی در نهایت سلامت برای انجام وظایف و تعهدات خود در این روزهای بسیار متفاوت‌تر از گذشته پرتلاش و موفق ظاهر شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: واژه خبرنگاری مترادف با آزادی، استقلال، اصلاح، تغییر و دگرگونی در جامعه و به معنی آبادانی، توسعه و فرهنگ است.

فاطمه کرمپور ، افزود: امروز تحولات اجتماعی به فعالیت خبرنگاران گره خورده و آنان می توانند سنت‌ها، فرهنگ و اندیشه را به سمت پیشرفت سوق دهند.

وی بیان کرد: امروز کمبودها و نیازهای جامعه به واسطه خبرنگاران  منتشر می‌شود و خبرنگاران هستند که نسبت به این مشکلات مسئول بوده و نمی‌توانند نسبت به آن غفلت کنند.

کرمپور ادامه داد: خبرنگاران همواره با قلم خود به مبارزه با کمبودها و نیازهای جامعه می پردازند و در راستای اصلاح و اطلاع رسانی قدم می‌زنند.

وی یادآور شد: در شرایطی که تکنولوژی همواره در حال تغییر و ابزارهای اطلاع رسانی در این سال‌ها تغییر یافته، نیاز به همراهی با این تغییرات مداوم از سوی خبرنگاران و رسانه‌ها بیش از پیش ضرورت یافته است.

مدیرکل ارشاد بوشهر ادامه داد: در یک سال و چند ماهی که کرونا جامعه را درگیر خود کرده همان طور که مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند خبرنگاران نیز با قلم و همت خود در راستای مدیریت و اقناع افکار عمومی نقشی بی بدیل ایفا کردند.

کرمپور بیان کرد: در این زمینه ۱۷ مراد به عنوان روز خبرنگار فرصتی است تا جامعه با سختی و نوع کار این قشر از جامعه آشنا و از آنان تجلیل کنند.

وی گفت: احترام واقعی به خبرنگاران در عمل با احترام به آزادی قلم و آزاداندیشی آنها اثبات می‌شود که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشت.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه کشور گفت: ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار یادآور رشادت، ایثار، بزرگی و شکوه از خود گذشتگانی است که جان و زندگی خود را وقف کردند تا از این طریق جامعه را به سمت بالندگی و ترقی سوق دهند.

مازیار هوشمند افزود: روز خبرنگار، روز انسان‌های آزاده است که پیشگام حق و طلیعه ناب دفاع از واقعیت و حقیقت هستند.

وی عنوان کرد: روز خبرنگار، روز عشق، هنر، اصالت، هویت و جوانمردی است که باید در این روز یاد و خاطره شهدای رسانه و سایر عزیزانی که در این عرصه جان خود را از دست دادند زنده نگه داریم./ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false